Frøkenerne Robinson Crusoe

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2003 Frøkenerne Robinson Crusoe

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg har bemærket, at mine piger nu er blevet eventyrlystne og har en trang til at prøve ting alene. F.eks. når vi går hjem ad et stisystem, kan Elisabeth pludselig finde på at løbe i forvejen og sige, at jeg ikke må følge med hende, og Laura kan standse op og sige, at hun først vil gå videre, når jeg er gået hjem uden hende.

Jeg har ladet dem gå lidt alene på stisystemet, men holder dog øje på den sidste strækning, hvor de skal passere et par indkørsler, hvor der jo pludselig kan komme en bil.

Puh, jeg synes altså godt nok, at jeg har hjertet oppe i halsen, når jeg skal slippe mine børn af syne ude på stistystemet! Og jeg synes ligesom, at jeg fornemmer, at nu begynder frigørelsen, og det bliver ligesom kun værre – men de bliver jo heldigvis også ældre og mere fornuftige, så man vel gradvist har det bedre med at overlade dem ansvaret for sig selv?

Men det er dejligt at se hvor pavestolte, de er, ved at have fået lov til eksempelvis at gå alene! 🙂

Mange hilsner
    Fie (Laura og Elisabeth 230104)

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.