sele i barnevognen

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2003 sele i barnevognen

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    kristine74kristine74
    Medlem

Hej ved I hvornår man skal begynde at bruge sele i barnevognen? Jakob kan ikke selv sidde op endnu, men vil gerne sidde når vi kører tur hvis jeg støtter ham med et tæppe eller dyne. Jeg læste i en “barnest bog” at man skulle begynde at bruge selen fra barnet var 4 mrd, da man “aldrig ved” hvornår han/hun kan rejse sig op, men det synes jeg dog lyder lidt tidligt.
    knus Kristine

anbri74anbri74
    Medlem

Hej Kristine
    Prøv at give ham den på nu. Hellere for tidligt end for sent!!!. Rasmus kunne heller ikke sidde selv da jeg begyndte at give ham den på, men jeg tror altså at den har hjulpet ham til at sidde hurtigere…. Siden han har haft den på sidder han mere fast i barnevognen og “gynger” ikke rundt mere. Og nu 2 uger efter kan han sidde selv….Så det kan være at det også virker på Jakob…
    Held og lykke
    Anja og Rasmus 7 1/2 mdr.

trunte77trunte77
    Medlem

Hej Kristine.

Hvor gammel er Jacob???

Det er ikke for tidligt at begynde med sele omkring de 4 mdr.
    Man ve ALDRIG hvornår de pludselig sætter sig op, ruller rundt eller lign.

Vi har dog ikke fået købt en endnu, da vi har Oliver til at sidde i autostolen i barnevognen.
    MEN nu kan han sidde selv, så nu skal vi bare ha købt en sele, så vi slipper for at slæbe på autostolen.

Håber du kan bruge mit svar.

Knus
    Tine & Oliver 041203

Anonym
    Gæst

anbefaler at man bruger sele ca. fra 4 mdr. alderen for at vænne barnet til selen, fordi yngre barnet er mindre brok. Mens hvis de først er vandt til at sidde uden sele og er blevet mere bevidst om tingene, så kan det godt blive til en kamp at få den sele på dem.

mvh. ama

Anonym
    Gæst

Gud – jeg har set ikke forestillet mig at det var nødvendigt med sele allerede. ØV! – endnu en ting der gør det mere besværligt 🙁 (tit bærer vi Louie sovende ned i barnevognen om formiddagen, hvis han er faldet i søvn ved brystet – det vil være noget mer besværligt med sele og det hele)

KH Trine (Louie 6 mdr)

Anonym
    Gæst

Oliver har sele på i barnevognen og har haft det et par uger nu.

Mange hilsner

Charlotte – moar til Jonas 2½ år og Oliver 6 mdr.

Anonym
    Gæst

dels fordi de lige pludselig kan mere end man regner med og dels fordi de skal vende sig til at være fastspændt inden de bliver alt for mobile. Det sagde min sp.
    Lene

Anonym
    Gæst

Kom bare lige til at tænke på…. Ku I ikke give ham selen på inden han falder i søvn? Og når han så sover og bliver lagt i barnevognen så kan I lige “klikke” ham fast 🙂

Smart ikk? He he.. *gg*

Hugz, Gitte og Fine (på besøg fra martsgruppen…)

http://www.123hjemmeside.dk/largit

kristine74kristine74
    Medlem

Hej igen
    Tak for Jeres svar, Jakob er lidt over 7 mrd. men er jo født 7 uger for tidligt, så jeg regner med det er derfor han hverken kan sidde eller rulle endnu 🙂 Men I har da ret i at man ved aldrig hvornår de pludselig kan, så jeg må hellere til at få fundet selen frem når vi nu har den.
    knus Kristine

anbri74anbri74
    Medlem

Hej Kristine
    Rasmus er også født for tidligt (6 uger) og han er nu 7 1/2 mdr. Han har kunnet sidde selv i ca. 2 uger. Han kan heller ikke rulle så meget endnu. Han har gjort det en enkelt gang eller 2 men det har vist mere været et tilfælde tror jeg. Han vejer 10 kg nu så han er ikke så lille mere, og han vil hellere bare ligge og hygge sig end at rulle nogen steder og da slet ikke ligge på maven… 🙂
    Anja og Rasmus 7 1/2 mdr

kristine74kristine74
    Medlem

Hej Anja
    Ja så er der nok håb forude 🙂 De gange Jakob har dullet er overhovedet heller ikke bevidst, og det er kun én gang han har rullet fra ryggen til maven, og der så jeg det ikke engang 🙁
    Jakob er heller ikke helt lille mere, han vejer ca 8,3kg -hvor er tiden blevet af. Men det går fint med ham.
    Håber også I har det godt.
    Knus Kristine

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.