Lidt i tvivl..bløde hvornår?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2003 Lidt i tvivl..bløde hvornår?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    karina81karina81
    Medlem

Hvornår er det normalt at man får sin første mens. mm. efter fødslen?
    Jeg mener at have læst at hvis man ammer kan man godt risikere ikke at bløde før man stopper med amningen. Men nu bliver jeg helt i tvivl. Jeg fødte i starten af januar, blødte derefter 6-8 uger og har ikke blødt siden udover et par enkelte dråber.
    Min mand og jeg har brugt kondom når vi har hygget, men jeg synes nu alligevel det er lidt underligt ikke at have sin mens fast.
    Kommenter meget gerne. Er der andre som mig?

Karina og Kaare 100104

Anonym
    Gæst

Nogle får deres mens i ugerne lige efter fødslen, nogle først efter et år…og så lige alt der imellem. Så, Karina, du er på ingen måde unormal. Vær du bare glad for at slippe lidt endnu – men bliv endelig ved med kondomet – med mindre da, at Kaare skal have en ny bror eller søster indenfor nærmeste fremtid 😉 Ægløsningen ligger som bekendt FØR mens.

Jeg fødte for godt 5 mdr. siden og har heller intet set til mens endnu – ikke at jeg savner den pt. 😉

Lisbeth & Thor 201203

SMIKSMIK
    Medlem

Jeg har stadig ikke fået og jeg fødte den 10. november. Savner det dog bestemt heller ikke. Jeg ammer stadig fuldt ud, så det er nok en del af forklaringen.

Venlig hilsen
    Stine – Lasse 10.11.03

Anonym
    Gæst

Efter 2 måneders amning begyndte mælkeproduktionen at falde drastisk hos mig. Jeg kæmpede og kæmpede og malkede ud til brysterne var ved at falde af til sidst (*ss*), men ak, efter yderligere 1 måned på MM+MME måtte jeg give op og give MME fuldtud. Og næsten på selve 3-måneders-dagen for fødslen, fik jeg menstruation.
    Så gad vide, hvad der har påvirket hvad?
    -Katja-

Anonym
    Gæst

menustration siden 4/3 (den kom på årsdatoen for den sidste :-)). Jeg fødte 26 dec og ammer stadig fuldt.
    Jeg havde håbet, at jeg ville “gå fri” til jeg stoppede med amningen…..men ak nej.
    Jeg har altid haft MEGET regelmæssig mens. har nærmest kunne stille mit ur efter den……. måske skyldes det jeg er jomfru *SS*
    Så man kan ikke altid regne med hvad der står i bøgerne… nyd du det bare, om 1½ uge skal jeg havde min 5 mens.

God dag
    Sascha + David 5 mdr og 6 dage.

Anonym
    Gæst

at det er meget normalt at mens kommer ca. 6-8 uger efter amningen er stoppet – men at det er meget forskelligt !!

happy22happy22
    Medlem

Jeg blødte ca 6 uger efter fødslen og præcis en måned efter igen.
    Så fik jeg minni-piller og har ikke blødt siden ( har taget dem i 3 måneder).
    Det skal lige siden at det jeg blødte var meget meget lidt.
    Jeg troede først at jeg igen var blevet gravid, men 3 graviditets-teste kunne bekræfte at jeg ikke var *gg*.
    Mvh Paloma og Luie 12.12 03

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.