p-piller & amning

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2003 p-piller & amning

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    honningmushonningmus
    Medlem

Er der nogen der har erfaring med det? Jeg ved, at p-piller nedsætter mælkeproduktionen – men er det mon meget?? Forsvinder mælken helt (:0) – eller kan det godt gå, nu hvor Benedikte også får ske-mad??
    Håber, I er død-erfarne!!…for hvor er de dog trælse de kondomer……..
    Hilsen Maria

stervojedovastervojedova
    Medlem

Hej Maria

Jeg har hørt noget med, at amning og p-piller er en dårlig blanding. Det er ikke pga de nedsætter mælkeproduktionen, men der kommer vidst for mange hormoner i mælken.

Jeg har hørt, at det er det samme med mini-piller, dog ikke helt så mange hormoner!

Mvh. June

Anonym
    Gæst

Hej Maria

Da jeg var til 8 ugers fortalte min læge at der ikke skulle være nogen problemer med lavdosis piller(er ikke mini p) og amning.
    Mælkeproduktionen kunne reduceres en anelse, men det er vidst meget individuelt.

Er netop startet på p-piller igen efter første mens, men det gælder ikke rigtigt fordi vi samtidig er holdt op med at amme.
    Hilsen
    Nina og Nicolai 291203

trunte77trunte77
    Medlem

Jeg er næsten 100% sikker på at du IKKE må tage p-piller nu når du stadig ammer.
    Men ring da til din læge og spørg…
    Det kan jo være at det godt kan gå hvis du ikke ammer så meget.

Her for Oliver mme, så det er ikke noget problem med p-piller.

Jeg forstår godt at I er trætte af kondomet…

Håber du kan bruge mit svar til noget.

Knus
    Tine & Oliver 4/12-03

hemligthemligt
    Medlem

min læge fra råder det.
    mini piller kan bruges men skal tages på klokkeslet for at virke……
    kh en anden kondom hader , Annemarie.

happy22happy22
    Medlem

Jeg har taget minipiller i 3 måneder nu.
    Jeg fik min første mens efter ca 8 uger , men har tilgengæld ikke haft det siden.
    Minipiller skulle være lidt mildere og hjælpe stort set lige så godt.
    Mvh Paloma / Luie 12.12 03

fars_pigefars_pige
    Medlem

At man godt kan tage p-piller mens man ammer. Dog kan mælkeproduktionen reduceres kraftigt.

Ditte & Clara-V. 031203

halkierhalkier
    Medlem

Hej

Jeg er startet på p-piller og jeg ammer stadig. Jeg har ikke fået af vide at jeg ikke måtte amme og tage p-piller samtidig.
    Tror ikke mælkeproduktionen er gået ned. Ammer stadig Amalie 4-5 gange om dagen (hun får også grød et par gange)

Hilsen Trine

honningmushonningmus
    Medlem

oplysninger vi får af de læger!!
    Jeg fik allerede recepten til p-piller til 8-ugers-tjek, så min læge mener ikke, der er nogen risiko mht bebsen.
    Hun nævnte kun det med mælken.
    Så nu er jeg da helt forvirret og i vildrede
    – men tak for alle svarene
    Maria

Anonym
    Gæst

Hej…

Jeg fik også af vide at det er ok med p-piller fordi mærkerne i dag indeholder meget færre hormoner end tidligere. Min mælkeproduktion gik ned.

P.S. i øvrigt kan jeg huske at da jeg var startet og vi havde sex første gang uden kondom tænkte jeg “Guuud, er det sådan det føles…:-))))

Smil fra

Marianne L.

JulieL6000JulieL6000
    Medlem

Hej 

Som du selv skriver, så nedsætter p-piller produktionen af mælk og forringer samtidig kvaliteten, hvorfor man først bør anvende p-piller tidligst 6 uger efter fødsel, hvis man ammer og kun, hvis amningen er oppe at køre. Prøv at læse mere uddybende forklaringer her: 

https://www.practio.dk/artikler/hvornaar-maa-man-tage-p-piller-efter-graviditet 

Den giver nogle gode forklaringer.

MVH  

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.