Hvor er jeg heldig ;o)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2003 Hvor er jeg heldig ;o)

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    sille73sille73
    Medlem

Sidder lige og filosoferer lidt over mit liv her på en halvsen aftentime. Begge børn sover sødt, og min mand er kørt ud og spille billard med nogle venner.

Ok, jeg mangler stadig at finde drømmejobbet (færdiggjorde specialet lige inden barsel og har stadig ikke fundet det), men bortset fra det, så synes jeg, at mit liv er ret perfekt.

Jeg har tre mænd i mit liv, som betyder alt for mig; mine to pragtfulde sønner og min dybt forstyrrede, men dejlige mand *GG*.

Casper er min store dreng, så fornuftig og klog – og så vil han giftes med moar *SS*. Og Lucas den lille frækkert, som bliver større og dejligere for hver dag der går. Jeg bliver så uendelig stolt, når folk roser mine drenge for deres søde væsen eller deres store brune øjne (som de ikke har fra deres mor *GG*). Tænk at jeg har en andel i det!

Det kan godt være, at jeg har været uheldig med meget andet, men med de tre mænd i mit liv, så må jeg vist alligevel betegne sig selv for at være verdens heldigste kvinde (selv om der nok er et par stykker, som vil kræve det som deres titel *SS*).

Nu vil jeg gå ind i stuen og se “Flygtningen” på 3+….

Hilsen Sille

Anonym
    Gæst

og jeg priser mig hverdag lykkelig for at jeg fik lov at blive mor til min skønne emil…. Ham og hans far er klart det bedste der er sket i mit liv,og de 2 har formået at gøre mig til en lykkelig kvinde..
    Jeg har hele mit liv igennem kæmpet med vægten,kæmpet med mobberier,men her er der 2 skønne “mænd” som elsker mig betingelsesløst… Så kære sille,jeg forstår dig så godt og det er dejligt at høre andres tanker,og rigtig skønt at høre at den sille jeg fulgte på pco siden har det godt.. knus helene og emil
    http://www.123hjemmeside.dk/emilhansen

Årh ja, Sille – kan sagtens følge din tankegang 😉 Men jeg må indrømme at min glæde over Anne er væsentlig større når hun en sjælden gang gider at falde i søvn ved 20-21 tiden, så mor og far kan få lidt kvalitetstid til dem selv *LOL*

Knus
    Kristine

sille73sille73
    Medlem

Kære lille Anne-pige

Nu skal du være sød ved din mor og far og lægge dig til at putte-sove kl. 20! Jeg ved godt, at verden er meget spændende og der er så mange sjove ting, som du gerne vil nå. Men lille søde ven, der er masser af tid til den slags.

Når din mor siger, at nu er det tid til at lukke øjnene og få en deeeejlig puttelur, så skal du altså gøre det.

Jeg tror, at du er en lille pige med krudt i numsen – og det er jo en god ting. Men din mor og far har brug for, at du sover i ordentlig tid om aftenen, så gør dem lige den tjeneste, ikke? Jeg lover dig, at der vanker fantastiske belønninger fra mor og far, hvis du gør det *SS*.

(Til Stine – Vi du oversætte ovenstående til babysprog ba-ba-du-du osv. til Anne *GG*)

Sille

Anonym
    Gæst

Jeg syntes nu også Anne skal sove lidt tidligere 🙂 så du den udsendelse igår (er det dig eller mig der bestemmer, tror jeg det hed) om den engelske dreng der gik i seng kl.23? da tænkte jeg på Jer og Anne *lol*. Men lykkelig for hende er I jo alligevel.
    Kh fra Heidi, endnu en lykkelig Moar

sille73sille73
    Medlem

…altså, at personalet i jeres vs ikke gør, hvad I beder dem om. Det ville være totalt utænkeligt i vores vs (med mindre det var urimeligt over for barnet).

Men at Anne er en pige med faste meninger, kan jeg til gengæld godt forestille mig. Jeg kender jo moren *GGGG*.

Jeg har det sådan, at jeg rigtig godt kan lide små piger, som ved hvad de vil (og ikke vil). Jeg er meget modstander af holdningen om, at små piger bare skal være søde og føjelige. Og det glæder mig at høre, at jeg i hvert fald kender én, som ikke er sådan ;o)

Vi har selv lige p.t. et lille problem mht. børns forskellige sovetider. Vores overboer har to små piger, som kommer i seng langt tid efter vores. Og de har altså legeværelse lige over vores soveværelse, hvor Lucas sover – med det resultat, at han bliver vækket hele tiden af larmen den første 1-1½ af sin søvn.

Jeg skal selvfølgelig bare gå op og bede dem være lidt stille, men faktisk har jeg det lidt dårligt med det. Det er nemlig tydeligvis deres hyggestund, hvor de leger, synger – og spiller klaver!

Hmmm, men det er så bare endnu et argument for, at Lucas snart får sit eget værelse – selv om jeg nu havde givet efter på det punkt og givet H. lov til at beholde sit kontor lidt endnu.

Sille

sille73sille73
    Medlem

Jeg var lige inde og kigge på din hjemmeside. Hvor er Emil dog en dejlig dreng!

Det er da også de der “PCO-børn”, som er lidt skønnere end alle andre, ikke? *GGG*. Men vi gør os jo også ekstra umage for at få dem!

Sille

Ja – et alvorsord også til pædagogerne nede i vs, som stadig nægter at vække hende om eftermiddagen ;-)) Men jeg orker ikke at diskutere det med dem længere!

Pt. er det mest at Anne kører magtkamp – hold da op hvor VIL hun have sin vilje i ALT! Sikke en temperamentsfuld unge jeg har fået mig ;-)) (Det er både sjovt men også noget anstrengende)
    Hun skal såmænd nok så sin vilje i livet ;-))

Knus
    Stine

Anonym
    Gæst

Hej igen
    Jamen lagde du ikke også mærke til drengen blev lagt til at sove fra 17-19, ikke noget mærkeligt i han ikke gad sove kl.20. Jeg tror nok hun (moderen) skulle være glad for sin mand, der da også begyndte at arbejde freelance – hvis du så slutningen, at han ligesom kunne lave et mønster for sønnen.
    Jeg kan nu godt forstå at hun savnede at have ham i sengen, men at kalde det samværd er nok at gå lidt langt, og så skulle de jo lade værd med at tage ham ud i første omgang.
    Og nej, det var nu ikke fordi jeg sammenlignede Jer med den familie, det var mere det at han heller ikke ville i seng, der gjorde jeg kom til at tænke på Jer.
    Måske du skal alliere dig med en mormor Willa ;o) hun kunne åbenbart “skræmme” et hvert barn i seng ;o)
    Hilsen Heidi, der stadig har Frederik sovende 15 cm fra hende om natten, og som i Gustavs første 2 leve år, sad og holdte i hånd for han kunne falde i søvn, og det har jeg det fint med….*smiler*

Ih – Heidi – jeg så halvdelen af udsendelsen – for sørme om ikke Anne sov allerede halv ni i går ;-))
    Men – jeg stod altså helt af, da moderen sagde, at hun så ville have barnet til at sove i deres egen seng igen, hvis han skulle sove tidligere, da de ellers ikke ville have tid sammen! Jeg var godt nok chokeret – hellere have et barn som vågner tit end at komme tidligere hjem fra job, for ikke at nævne at man da ikke har “samvær” med ens barn når det skal sove..! Hold da op – jeg var helt rystet! Og jeg kunne slet ikke forstå, at hun ikke ville tage tidligere hjem – hun kunne jo nok arbejde lidt derhjemme når drengen sov…
    Men derfor føler jeg mig da straks ramt alligevel. Alene titlen “er det dig eller mig som bestemmer” ik – lige noget til ens dårlige samvittighed og følelse af utilstrækkelighed (undskyld frk. pædagog, er jeg en “curling-” en “service-” eller en “iscenesættende-forældre”?? For det er da helt klart min skyld at ungen ikke sover ;-)))) (Skal lige tilføje, at det ikke er dig jeg sigter til, men en veninde som drillede mig inderligt med at vi skulle se den udsendelse – jeg ku ha kvalt hende!)

Ej, vi øver os, men sjovt er det altså ikke. Men jeg kan ikke få over mit hjerte at Anne skal skrige de sidste 3 timer af sin dag – “god nat og sov godt metoden” ER afprøvet. Sådan skal det altås i min verden ikke være – Anne skal ikke dratte om af udmattelse efter hun har skreget hele hytten ned i flere timer. Og de gange hvor pædagogerne HAR vækket hende om eftermiddagen har vi jo ikke nær samme problem 🙂

JO Sille – du har ret, i bund og grund at det må være os herhjemme som fastsætter Annes sovetider i vs. Men – kald mig bare kylling – jeg orker ikke længere med dem dernede. JEG synes naturligvis, at det er bedre hun er plyret om eftermiddagen end at hun ikke får sovet før meget sent. Min trøst er, at hun er begyndt at regulere det selv dernede – og at medhjælperen klart er på mit parti. Hun vækker gerne Anne (vi har en “underhåndsaftale”) når hun kan komme til det ;-))

Årh jo, du kan også tro at jeg sætter pris på, at hun har temperament. Jeg kan simpelthen ikke snuppe de mennesker som straks skal have hende til at smile og grine. Gerne dem hun intet har med at gøre – dem vi møder på gaden og i toget. Jeg tager hende straks i forsvar og siger at hun har RET til at være morgensur, indadvendt mv. Min pige skal sq ik opdrages til evindeligt at være sød – jeg har selv fået for meget flinkeskole indenbords, og jeg ønsker ikke at Anne ikke lærer at sige fra. Hun må GERNE være sur og vred når jeg har sagt nej til noget. (Selvom det godt kan være lidt træls at høre på når hun har en hel aften med brok ;-))

Mht dine overboer Sille – kan du så ikke sige til dem, at du godt kan forstå at de har hyggestund, men om det evt kan foregå i stuen – eller om de vil lade være med at spille klaver? Hvis det siges på en pæn måde kan de da ikke have noget imod det..? Jeg ville altså ikke blive sur, hvis det blev sagt på en høflig og sød måde… men selvfølgelig skal deres børn også have lov at være der. Det er jo en balance.

Nå, jeg snakker gør jeg… som altid ;-))

Knus
    Kristine

Anne sover også pt igen igen ved siden af mig 😉 Men samvær er det da ikke – hun ligger dér for at sove! Jeg er da sørme glad for at høre, at jeg ik er den eneste som forsat har barn i sengen (og helt ærligt, så synes jeg, at det er kanon hyggeligt – selvom jeg godt kan se at vi får en kamp senere hen 😉

Jeg så som sagt ikke hele udsendelsen, men jeg er da helt hovedrystende når du fortæller, at mor’en forventede at barnet kunne sove igen kl. 20 efter en så sen eftermiddagslur. Jammen – det får mig da helt til at føle mig som en anden Jesper Juul udi børneopdragelse – hi!

Knus
    Kristine
    Hvis unge sov i dag kl. 20:45, da hun IKKE fik lov at sove sent i dag ;-)))

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.