Med baby på studietur???

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2003 Med baby på studietur???

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Naja1982Naja1982
    Medlem

Her til næste år i september skal min klasse på studietur til Østrig-Wien. I dag blev vi så informeret om priser osv. og lærerne spurgte hvem der var interesserede i at tage med. Jeg sagde så at det ville jeg ikke (har ikke lyst til at forlade Oliver så længe). Folk snakkede så lidt videre og så gik der åbentbart et lys op for min dansklærer og hun siger så “Jamen hvad så hvis du tager barnet med?” Det vidste jeg slet ikke hvad jeg skulle svarer på, har slet ikke tænkt at det ville være en mulighed. Jeg vil rigtig gerne med – det er så trist at være den eneste der bliver hjemme. Men jeg er lidt bange for at det bliver for belastende for mine klassekammerater, der i øvrigt er meget positivt indstillet over for ideen, men de ved jo heller ikke hvad de går ind til 🙂 jeg er ikke specielt bekymret for hvordan Oliver vil tage det, turen derned er med tog så han får rig mulighed for at udfolde sig på rejsen, det var straks værrer hvis det var med bus.
    Synes i at jeg kan tillade mig at tage ham med, lærerne mener ikke at vi skal lave noget hvor han ikke kan være med og se har selv børn så de må jo vide hvad de snakker om.
    En anden side af sagen er at hvis vi skal afsted bliver jeg nødt til at lægge beslag på de næste 2 omgange af børnepenge og måske synes kæresten at det er lidt uretfærdigt.
    Er jeg bare vildt egoistisk?

Hilsen Naja

Anonym
    Gæst

Hej Naja!

Hvis lærerne mener det er OK, så synes jeg da du skal overveje det. Hvis han bliver for stor en ‘belastning’ for de andre elever, kan du jo holde dig lidt for dig selv når han er ‘værst’. *S* Det kan jo også være, at han har så travlt med at charmere alle de spændende nye mennesker, at han glemmer at være en ‘belastning’.

Om du kan lægge beslag på de næste 2x børnepenge synes jeg du skal snakke med kæresten om. De fleste synes jo en studietur er en vigtig del af skoletiden og det sociale sammenhold i klassen. Jeg ville nødig har undværet studieturen på da jeg gik på HH – selvom jeg egentlig ikke havde råd til den.

Held og lykke med beslutningen – Heidi

Anonym
    Gæst

ville jeg blive hjemme, og jeg ville slet ikke overveje at tage Alexander med på en studietur.
    Du bliver jo meget begrænset, du skal tage hensyn til Olivers madtider, sovetider osv.
    Det der ofte er sjovt på en studietur er alt det er sker “after hours” og det kommer du jo til at gå glip af alligevel fordi Oliver skal sove.

Jeg kan godt se at du vil gå glip af noget socialt, men mon ikke du overlever? Om ikke andet kan du jo inviterer klassen hjem til dig til en klassefest – om de så skal gå ind i hold er så en anden sag *GG*
    Ej det er ikke for at være fordømmende, det er bare min mening om sagen.

Mange hilsener fra Karen-Margrehte

minimummiminimummi
    Medlem

Naja, du skal tage med…. Oliver skal nok charme dem alle. Har du ikke mulighed for at lægge lidt penge til side inden september? Der er jo et stykke tid til.
    Iben

Tja, den er svær, for jeg kan godt se at du gerne vil med. Men jeg tænker på hvor meget mon Oliver “får ud af turen”? Jeg ville altså ikke tage Anne med på sådan en tur – for hendes skyld. Jeg mener at hun har bedst af at være i vante omgivelser, eller i hvert fald et sted hvor tingene kan indrettes efter hendes behov (som fx når vi er på juleferie hos bedsteforældrene), og hvor tingene foregår stille og roligt. Det tvivler jeg lidt på at en studietur kan “servere” for ham.
    Det andet er så togturen – nu skriver du godt nok ikke hvor lang turen er, eller hvordan Oliver normalt reagerer når I er ude at rejse. Men fx nægter jeg at tage tog til Thisted (alt i alt 6½ time) fordi jeg ikke synes det er ok for Annes skyld – masser af larm når hun skal sove, ikke ordentlig mulighed for at udfolde sig mv.
    Men som sagt kommer det helt an på barnet.

Stadig – så synes jeg ikke at du er egoistik over at overveje muligheden. Hvis Oliver er et barn du nemt kan have med, og som ikke lader sig særligt påvirke af at være i forskellige omgivelser mv., så kan jeg godt forstå dig.

Knus
    Kristine

Anonym
    Gæst

Jeg men er det kommer meget an på din egen holdning og følelser for det kan Oliver selvfølgelig straks mærke. Så hvis du beslutter dig og glæder dig vildt, så tror jeg også klart det bliver en succes, men hvis du ikke rigtig ved.. Er lidt nervøs for turen osv. Så kan han straks mærke det og det smitter af.

Når jeg rejser, flyver, tog osv. Så gør jeg det kun hvis det ved at jeg virkelig glæder mig til det. Dvs. at hele min stemning smitter af, og Noah er bare ellevild, når så først vi er afsted…
    Men det er bare min mening. Med hensyn til det med after parties osv, så skal du jo selvfølgelig vide at du bliver begrænset, men det har du helt klart også med i overvejelserne.

Til slut kan jeg bare RIGTIG godt forstå at du ikke vil kunne undvære ham…. :-)))

Mona og Noah

Anonym
    Gæst

Lige en tilføjelse:
    Når jeg har været nød til at tage Louie med på arbejde har jeg altid haft lidt dårlig samvittighed overfor mine kolleger, der er nød til at acceptere at møder fx tager noget længere tid, med mange afbrydelser – så det er ikke helt problematisk!
    Men på en studietur er de andre jo ikke helt så afhængige af din tilstedeværesle.

KH Trine

Anonym
    Gæst

Jeg synes da også du skal tage med. Jeg ville nok gøre det klart for både mig selv og klassen at det er en delt tur – dels en studietur med dem, dels en ferie med Oliver – ellers kommer han helt sikkert i vejen for at alt det du gerne vil med studiekammeraterne. Jeg ville indstille mig på at jeg kan deltage i noget, men bestemt ikke alt – og så ellers nyde at være lidt væk hjemmefra med min søn.
    Jeg er af den holdning at Louie har det bedst sammen med sine forældre (mor eller far), men at det absolut ikke er synd for ham at vi tager væk – ferie eller besøg – og er sammen på nogle andre måder. Nu er Louie også vant til at være med de fleste steder (også på mit arbejde nu og da) og vant til sove fremmede steder når vi er ude om aftenen (altså der hvor vi er).

Til gengæld er jeg sippet med at lade ham passe og ville som dig nok heller ikke bryde mig om at tage afsted uden ham (selvom jeg ikke vil udelukke det så længe han er sammen med sin far).

KH Trine

Naja1982Naja1982
    Medlem

Jeg tror at jeg vil se tiden an. Jeg skal heldigvis ikke bestemme mig lige foreløbigt. Så jeg tror at jeg vil begynde at sparer op og hvis jeg så beslutter at vi ikke skal med så har vi bare en masse penge 😉
    ‘Jeg er godt klar over at jeg ikke vil være i stand til at være sammen med klassen om aftenen, og det er min klasse også og det er for mig ikke et større problem, sådan er det jo også herhjemme. Det bliver også lettere at bestemme sig når jeg ved lidt mere om hvilke forhold vi ville komme til at bo under

Men tak for alle indlæggene

Venlig hilsen Naja

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.