Stoooor dreng :o)

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2003 Stoooor dreng :o)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    sille73sille73
    Medlem

Jeg synes lige pludselig, at min lille Lucas slet ikke er så lille mere. Han er faktisk blevet en rigtig dreng – og ikke længere spor en baby. Han er blevet så god til at forstå, hvad vi siger (kan dog ikke sige rigtige nogle ord selv endnu) og god til at give udtryk for, hvad han vil og IKKE vil :o)

Sutteflaske har der længe ikke været noget af, og han spiser som os andre (og uhyrlige mængder af det!). Drikke vil han meget gerne selv – med et frygtelig svineri til følge. Så jeg købte igår en drypfri tudekop (selv om han jo nok er alt for stor til den slags baby-pjat *G*). Men han er alt for utålmodig til den, så vi fortsætter vist ved at grise.

Og så løber han rundt. Der er godt nok fart over feltet – og da han ofte glemmer at se på gulvet, så tager han nogle heftige styrt, når han løber hen over legetøj eller andet. Men op igen og videre!

Og han kan hjælpe til med så meget. Når han skal i bad, tager han selv badetingene og svampen og smider op i karret. Og her til morgen har han støvet af (thi hi, hvor mon har han fået den idé fra?).

Som noget nyt vil han have, at jeg skal holde ham i hånden og så trækker han mig rundt i lejligheden og peger på de ting, som han gerne vil have fingre i. Meget sødt, når han sådan pludselig ligger sin lille tykke varme hånd i min *SS*.

Jeg må indrømme, at jeg glæder mig over nu at have sådan en stor dreng. Bevares babyer er da søde og alt det der, men jeg nyder at opleve hans personlighed – og den frihed, som følger med ikke længere at have en total afhængig lille baby. Jeg glæder mig til forår/sommer, hvor vi rigtig kan komme afsted og opleve en masse. Lucas’ ynglingsbeskæftigelse er at kigge op i luften på mågerne eller på hundene på gaden, når vi går tur, så mon ikke Zoo bliver en stor oplevelse?

Forhåbentlig kan der også blive en til lille udlandsrejse, hvor han rigtig kan boltre sig ble-løs på stranden ;o)

Nå, det var en lille opdate på min STORE dreng. Mon ikke I andre oplever det samme med Jeres STORE piger og drenge :o)))

Hilsen Sille (Casper 1998 & Lucas 2003)

Anonym
    Gæst

Jo vi er netop også lige nu i en periode, hvor vi får tårer i øjnene den ene gang efter den anden..
    Noah flytter rundt på ALT. Tager tingene ud af skuffer og skabe, og lægger det i andre skuffer og skabe. Det var ikke så stort et problem, hvis ikke liiige han lukker efter sig. Dvs vi aner ikke hvor han er eller har været. Det var noget nemmere, da han lod det stå åbent…. :-))

Men ellers er han også blevet rigtig dygtig til at hjælpe til. Især plastik tingene fra opvaskemaskinen, når den skal tømmes, er han rigtig god til.
    Han kan også sætte op bordet, når vi skal spise.
    Sutteflasken kan vi ikke helt komme af med. Han får stadig sin flaske når han skal sove. Og nogle gange en sjat om morgenen, men det er vist mere, så mor ikke behøver stå op kl 6 for at give ham noget at spise..

Det sidste nye stunt var da han kravlede op i vores høje senge.. (via en skammel ved fodenden) og videre gennem sengen, og inden jeg kom derind sad han oppe i vindueskarmen (vores seng står med hovedenden mod vinduet… ) DA fik mor et chok…. :-))

Mona og Noah

Anonym
    Gæst

Hejsa!
    Ja, det er en periode fyldt med nye ting og oplevelser. Matilde har rykket på stort set alle områder efter hun har været syg og er begyndt at få medicin for sin astma.

Hun er begyndt at gå i mandags og i dag har hun bare gået rundt med det største smil på læberne. Vi har været hos mormor og morfar, som bor lige om hjørnet, og som hun kender rigtig godt. Morfar blev fodret med saltstænger, som Matilde tog og gik en kæmpe omvej med, for at give dem til morfar.
    Og det helt store hit er at kravle op på ting, stole, skamler eller kasser. Og det ser halsbrækkende og meget farligt ud.

Hun siger mange ord nu, det sidste nye er Di-de-de, som jo (næsten) er navnet på storesøster. Ellers er det lydene på dyr, især vov, og så arh, som så betyder far.

Men det allerbedste er, at hun er begyndt at spise. Den sidste uges tid er hun begyndt at spise kartofler, pas og ris. Hun vil gerne smage alt hvad vi spiser, og det er noget helt nyt. Indtil nu har hun spist risgrød med banan og intet andet. Vi kan se nu, at det er fordi hun har haft det så dårligt pga. astma, at hun ikke kunne spise faste ting. Hun kastede ofte op, og det har givet hende en masse dårlige oplevelser med mad. Men det ser ud til at være overstået.

Hun er blevet en meget glad og tilfreds pige, som er meget smilende og fræk. Sådan var det ikke før, så vi nyder det så meget. Vi har fået et helt nyt barn, og vi er bare så glade for, at det endelig blev opdaget, at hun havde astma. Jeg overvejer at skifte læge, for jeg havde været ved ham 4-5 gange i løbet af efteråret, fordi hun hostede og ikke ville spise.

Det blev en lang updater herfra.

Mange glade hilsner
    Musse og Matilde 081203

Anonym
    Gæst

Der sker så meget. Desværre er Louie ramt af mellemøresbetændelse, som er rigtig svær at få kål på, så det har gjort at han nu længe ikke har været helt i hopla. Han går heller ikke endnu (muligvis bl.a. fordi han har vand i mellemøret), men har de sidste par dage taget op til 4 skridt. Han går til gengæld på knæ – det er han ret god til. Og kan rejse sig uden at holde i noget, bukke sig ned i knæ og op igen.

Finmotorisk er han stadig helt utrolig. Kan bygge høje tårne af klodser (rekord: 8 klodser) og er også begyndt at bygge ud – ikke bare op. Han laver puslespil (en brik ad gangen) og kan trykke på selv den mindste knap. Spiser og drikker rigtig flot (omend han nyder at tømme koppen ned i tallerknen og så spise mælke-maden som suppe – slupre-slupre).

Louie siger stadig kun “hov” – altså hvad vi kan forstå – til gengæld taler han flydende vrøvlesprog – meget højt og hele tiden. Han forstår rigtig mange ting – også ting jeg slet ikke ved hvor han har lært.
    Han elsker at hjælpe til herhjemme. Han har en fast tjans med at slukke for køkkenuret når det ringer og hjælper altid med at rede sengen, ofte med madlavning og giver kattene godbidder. Han tager selv sko og strømper af og finder dem selv og viser hvor de skal hen når de skal på (altså på fødderne :-). Han hjælper med at rydde op hver aften – ved hvor de fleste ting skal være.

Han er stadig super udadvendt med Københavns Metro som favoritsted for at møde nye mennesker – unge som gamle:-) Der er altid en hel række der skal vinkes til når vi står af.

Louie skal starte i vuggestue den 29. marts. Vi bliver kede af at skulle sige farvel til dagplejemoren, men vores arbejdsgivere bliver glade for hun har været meget syg her i vinter (har lige meddelt lungebetændelse hele næste uge :-()

KH Trine

Dejligt at høre jeres updates – så blev jeg jo lige inspireret!

Anne er bare blevet SÅ NEM! Det er helt vildt. Hun er stort set glad hele tiden, utrolig nem at få til at grine og le. Hun er en rigtig “fest-abe” og elsker når vi er ude hos andre. Hun er en rigtig lille charmør, og alle skal bare snakkes med (særligt i busserne!).

Urh, jeg synes hun er FANTASTISK – og jeg nyder bare SÅ meget at være hendes mor. Og jeg er overrasket over, hvor nemt det kan være at være mor!

Hendes “klister”-periode er næsten forbi, dvs. at jeg stadig er hittet og helst skal være i nærheden. Men hun er nu blevet alt for nysgerrig til at gide at vente på mig. Fx var vi ude på mit arbejde, hvor hun kravlede fra det ene kontor til det andet med mig halsende efter!

Hun spiser selv nu (jeg sniger dog en bid ned hos hende i ny og næ) og vil helst mange ting selv. Jeg skal ikke hjælpe for meget med tøjet, og hun vil bestemme SELV. Hun elsker at komme i bad og vil også helst selv styre bruser mv.

Eneste problem er det med hendes fod, men det har jeg skrevet et andet indlæg om 😉

Knus
    Kristine

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.