Hvad pokker er der galt….

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2003 Hvad pokker er der galt….

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

selv om det er nemmere sagt end gjort:-( det er 5 børn i min omgangskreds der har lagt en hel uge med feber-snotnæse og sløvhed… de har ikke engang gidet og lege ret meget.. så helt ærligt tror jeg det er en virus som tager en lille uges tid..
    Jeg ville bekymre mig hvis han ikke ville andet end at ligge og sove,men som duselv er inde på han han opture hvor han leger o.s.v ,det er et godt tegn..
    Mht at drikke har jeg selv emil som bestemt hverken drikker eller spiser ret meget hvis han fejler det mindste…
    Håber det berolige dig en lille bitte smule,du skal ihvertfald bare vide at der er meget feber halløj der florere i øjeblikket
    Knus emils mor

Ja, sidder her og flæber og er ude af mig selv…. Jonas er syg, men jeg ved ikke, hvad der er galt (eller om der overhovedet er noget galt!?!)

I gennem den sidste uges tid, har han været en helt anden dreng, jeg han plejer. Han spiser næsten intet, drikker ikke så meget (og ham der ellers vejer 13 kg og har drukket så meget, at jeg har tænkt “har han mon sukkersyge!?!”).
    Hans bleer er i disse dage forholdsvis tørre, ja det er jo klart, når han ikke drikker særlig meget.

Han har haft feber næsten alle dage og den svinger utroligt meget (fra 36,5-39,4), næsen løber og han græder meget af dagen.

I morges vågnede han kl. 5.30 (hvilket er 1 time tidligere end han plejer), græd meget og var ikke til at trøste. Han jeg tog ham op, skubbede ham mig væk, satte jeg ham ned, var det også galt.
    Sådan gik de første 1½-2 timer i morgen.
    Pludselig vendte han 180 grader og var den glade dreng, som jeg plejer at have. Han kunne lege for sig selv, jeg nåede i bad og kunne gøre mig klar…. Slet ingen problemer!

Da kl. nærmede sig 8.30 kløede øjnene og jeg prøvede at lægge ham i barnevognen uden for… Det hjalp og han faldt i søvn med det samme. Ligesom han plejer….

Dette har nu stået på så længe, at jeg ikke har det godt. Jeg har fået kontakt med en læge, som vi skal til om 1 times tid. Jeg er bare sådan i vilrede og bange for, at vi bare bliver afvist med beskeden om, at det er en virus.
    Vi var ved vagtlægen i søndags, som netop sagde dette…..

Puha, jeg ved ikke helt, hvad jeg ville med dette… Blot have lidt luft og håbe, at der var en klog sjæl, der udfra mit indlæg kunne berolige mig lidt!

De bedste tanker fra June

Anonym
    Gæst

Jeg kan godt forstå, du bekymrer dig, det er forfærdentlig, når ens barn er syg. Jeg vil foreslå, at du forkæler ham lidt ekstra med lidt af det usunde: saftevand og andre ting. Det er godt for ham at få lidt ekstra kalorier, og så kan det være, der ryger noget indenbords. Håber han snart kommer ovenpå igen.

Anonym
    Gæst

Lang tids snot og feber + at vågne tidlig eller om natten og græde… Det kunne tyde på at den er gal med ørerne! Og måske endda så gal, at trommehinden er sprunget her i morges, hvor du sagde han blev sig selv!?! For så er trykket jo væk, og dermed smerterne???
    Håber det var en god læge du har været hos. En god læge, som også kan finde ud af at kigge godt efter i ørerne… Eller sende dig videre i systemet til én som kan!
    ~ Karin

gittebhgittebh
    Medlem

Det lyder som Nichlas han er lissom din dreng nøjagtig lidt uhyggeligt!!!!
    Var til læge mandag han sagde virus men hvad sagde din læge så idag jeg venter spændt er meget ude af den pga Nichlas.
    Gitte og

fars_pigefars_pige
    Medlem

Hej June

Sådan har Clara også været siden mandag og jeg var vd lægen med hende igår og sagde at det var en virus og at der faktisk var en epidemi igang, netop med disse symptomer samt hoste (hvilket Clara også har gjort).

Hendes temperatur singer som vi andre tager undertøj på, på en ½ time, kan den svinge fra lavt til meget højt.

…og lægen sagde at 80% der ringer til ham i disse dage, ringer om ovenstående.

Heldigvis hoster Clara næsten ikke mere, snottet løber en lille smule og feberen er der stadig og stiger (ganske naturligt) om aftenen. Så når hun vågner om natten får hun alt det vand hun kan drikke.

Kh
    Ditte

P.S. Sammenlagt har jeg sovet 7 timer om natten de sidste 2 nætter. Gaaab. Og jeg kan ikke tage mig sammen til at gå i seng nu…

Ja, det var det samme igen…. VIRUS! Ihh, er dette bare sådan et svar alle læge kommer med!?! Ej, der er vel ikke noget rigtig galt med ham, så det er nok sandt nok. Jeg ville bare have håbet på et andet svar.

Vedr. ørene…. Lægen prøvede at kigge Jonas i ørene, men han sagde at der var meget ørevoks, så han havde svært ved at se ham i ørene. Men eftersom Jonas ikke tager sig til ørene, ville han ikke tro, at det var der, den var gal!
    Nu er mit spørgsmål til jer…. Hvad gør man for at fjerne det ørevoks? Jeg kan ikke lide (og er altid blevet rådet til ikke) at stikke noget ind i ørene på de små. Jeg plejer at vaske ham med en engangsvaskeklud og prøve at fjerne det, som man kan se… Men jeg kan jo ikke komme så langt ind i ørene med en vaskeklud… så hvad gør jeg!?!

Efter vi havde været ved lægen i går, besluttede jeg at tage med Jonas ind til København. Så skete der noget andet og jeg ville nok ikke føle at der var så mange timer til Jan kom hjem (han var i Jylland for at sælge vores bil – snøft!).
    Vi mødtes med Jan der kom med toget fra Jylland kl. 15.18 og vi tog hjem til Helsingør.
    Den aften + den første time i morgen (hvor Jonas endda spiste sin sædvanelige havregrød) har han opført sig helt normalt. Nu har der så lige været ½-1 time, hvor han er lige så ked af det, klynker og vil hverken sidde ved mig, stå på gulvet eller noget…. Ynk ynk ynk, er alt hvad han er fuld af lige nu!

Puha, endnu en lang smøre…. Men så fik jeg luft, tak!

Mvh. June

Anonym
    Gæst

Hej June.

Ørevoks kan fjernes ved at sprøjte lunken saltvands opløsning i øret med en engangs sprøjte. 1L vand til 1tske salt. Du kan også købe saltvandet på apoteket men det er for dyrt i forhold til at lave det selv.

Du kan også købe noget der kan opløse øre voks i håndkøb men det er svært at bruge på små børn fordi det løber ud igen når de rejser sig op.

Det kan være du skulle ringe til en hals øre- næse- læge for det kan være de bedre kan skylle han øre og samtidig kan de tjekke om han skulle have mellemøresbetændelse eller andre problemer med ørene.

Du skal ikke have en henvisning fra lægen for at ringe til ørelægen men nogen gange er der vente tid, så det kan være en god ide at ringe med det samme om ikke andet kan det være de har et bedre råd til dig.

Hilsen Romja og Mette 16mdr /nov.

Anonym
    Gæst

Noah producerer også uanede mængder ørevoks. Men jeg renser dem hver morgen med babyvatpinde.. (De der med sådan en stor knold på enden) Og hvis jeg gør det hver morgen, kan jeg holde det nede. Men glipper det en eller to dage, er det ekstremt hvad han har i ørerne.. Det er bare træls..

mona og Noah

Anonym
    Gæst

Hvorfor hulen fjernede lægen ikke al den ørevoks? Ellers er det jo stadig ikke udelukket, om det er mellemørebetændelse.

AFSTED TIL EN ØRELÆGE MED JER!!!

Ja det er bare min holdning og erfaring.
    Marie (nov.03) var også meget pjevset og snottet for et lille års tid siden. Vores læge kiggede hende i ørerne, og “Nå der sidder en del ørevoks – det kan godt genere meget, så det fjerner jeg lige!” Hvor efter hun kunne kigge ordentligt efter, og minsanten om Marie ikke også havde mellemørebetændelse… En anden gang har hun været meget forkølet og pjevset. På vej til lægen opdager jeg, at der kommer lidt væske fra det ene øre – og ja trommehinden var sprunget, men så havde hun det fint (et stykke tid) derefter…

Og de kan godt ha ondt i ørerne uden at tage sig til dem!!! Det kunne mine to i hvert fald!
    ~ Karin, der samtidig håber han har det bedre nu!

fars_pigefars_pige
    Medlem

Ja, virus.

Efter jeg skrev mit indlæg i går om at vi havde det bedre, fik vi det værre, selv Claras far der er på vej hjem fra Tyskland as we speak.

Så vi skal til lægen igen i dag og podes. Men sådan må det være.

Til gengæld sov Clara fra kl. 1.30-7.25, og det var i min seng, med fødderne oppe i mit hoved, men hvad hun sov jo godt.

Kh
    Ditte

God bedring.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.