Sko igen – denne gang sandaler

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe December 2003 Sko igen – denne gang sandaler

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Ida har lige fået et par fine sandaler, som endda ser ud til at være smalle nok, men de er åbne i tåen.

Gustav har kun haft med lukket tå, og som jeg husker dem, så er de grundigt slidt på den forreste del hver sommer. Så det er vel ikke særlig smart med åben tå til sådan en lilel størrelse, mode eller ej?

KH
    Karin

kylle_ryllekylle_rylle
    Medlem

Jeg køber aldrig i god tid, gider ikke være med til at presse indkøbene tidligere og tidligere for helt ærligt; hvis jeg købte sandaler til ungerne nu er risikoen for at de ikke kan passe dem hele sommeren ret stor. Derfor er udvalget ikke altid lige stort, og vi har flere somre måtte tage til takke med de åbne. De har faktisk fungeret ganske fint. Der har aldrig været problemer med sår på storetåen. Måske de så lærer på den hårde måde ikke at slæbe tæerne???
    Den med lukket tå skulle sidde bedre på foden ifølge fagkundskaben.
    Hvis de er fede og sidde OK, så ville jeg beholde dem.
    Knus Carina

Ulempen er der bedre kan komme skidt ind 😉

siger moren til dem der altid skal kravle rundt i halmen om sommeren når de venter på mejatærskeren kommer 😉

Anonym
    Gæst

Vi har altid haft åben tå til Helena… jeg har egentlig taget et bevidst valg, jeg har vist mest bare tænkt, at hun skulle have så meget luft til tæerne så muligt, når der nu er 30 grader eller mere udenfor.

Jeg synes nu ikke, at de slides hurtigt, men måske er detfordi, at moren købte samme par i 5 forskellige farver… *ggg*

kh,
    Zemma

Anonym
    Gæst

Hejsa!

Både Nicklas og Josefine har altid haft sandaler med ‘lukket’ tå og det skal Silas også have. Jeg har set lidt for mange blodige tåspidser og halvt afrevne tånegle på børn der f.eks. har bremset en cykel, plastikmotorcykel el.lign. med ubeskyttede tåspidser i sandaler med åben tå.

Hilsen Heidi

Anonym
    Gæst

Vi holder os også til lukkede sandaler, da mine børn har tendens til at skrabe tåspidserne hen ad jorden, og da de desværre har arvet den mystiske måde at gå på nogle gange fra deres moder ved jeg at det gør p**** ondt *smiler*, iø. så racer de begge nu afsted på scooter og der bruges snuderne til at bremse med!!!
    Hilsen Heidi

sille73sille73
    Medlem

Vores store dreng har altid haft sandaler med åben tå, og han har aldrig skrabet tæerne. Faktisk har jeg aldrig tænkt på, at det kunne være et problem. Men nu jeg læser om det her, kan jeg da godt se, at tæerne er mere “beskyttede” i en lukket sandal.

I “Søstjernen” på Østerbrogade (lige ved Willemoesgade) ser der ud til at mange forskellige sandaler med lukket tå. Især for Pige-mødre” tror jeg, at det er en skøn butik ;o)

Sille (Casper 1988 & Lucas 2003)

Anonym
    Gæst

Har kigge lidt hvad der er at få og er overrasket over hvor få der findes med lukket tå.
    Vi ved at Ecco har lavet en lukket sandal, men ingen har købt den hjem, det er lidt irriterende.
    Vi har piger med smalle fødder, men høj over vristen, så de kan ikke passe hvad som helst.
    Fik af vide i en skobutik, at det var en mor-skrøne, at børn slå deres tæer til blods i åbne sandaler, men jeg er sgu ikke overbevist, specielt ikke hvis man kan nogle bulderbasser.
    Felicia på 16 md skal ha’ en lukket sandal, men det kan godt være at vi prøvet en åben til Daniella 2 3/4 år, fordi der er ganske få lukket i hendes størrelse og til piger, de laver flere i drengemodellerne.
    Gitte

Caroline72Caroline72
    Medlem

Arrgghhh

caroline_refstrup@yahoo.co.uk

selvfølgelig… sorry.

KH

Caroline

Caroline72Caroline72
    Medlem

Hej Zemma

Tak for tilbuddet – al hjælp modtages med kyshånd 🙂 Jeg skal se om jeg kan få fingre i et af CV´s til dig.
    Min mail er: Caroline_refstrup@ahoo.co.uk

KH

Caroline

chris78chris78
    Medlem

Hejsa.

Undskyld jeg blander mig her (hører til under juli 04) men ville bare lige sige at både naturino og angulus laver nogle rigtig lækre solide lukkede sandaler;o))

Knus Christine som også sværger til de lukkede sandaler også selv om den ældste nu er fire et halvt.

gyllenborggyllenborg
    Medlem

For hun anbefaler netop at man køber sandaler med lukkede snuder til de er en vis alder (3-4år?)
    Noget med hvad der sidder bedst, og bliver bedst siddende. Men det allervigtigste er vel nok at skoen IKKE har sål af rågummi. Igen noget med små børn der lige har lært at gå ikke skal “sidde” fast i underlaget. Prøv hende 😉

Line (you know who)

Anonym
    Gæst
    Anonym
    Gæst
    anbri74anbri74
    Medlem
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.