Silas er pludselig begyndt at stamme.

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe November 2003 Silas er pludselig begyndt at stamme.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    baldusbaldus
    Medlem

Det begyndte pludselig for ca. 3 uger siden.
    Han stammer på alle ord, eller på få ord i en sætning. Næste gang er det et andet ord, dvs. der er ikke nogle bestemte bogstaver stavelser der udløser det, men ret spontant virker det som.
    Indtil nu tror jeg faktisk ikke han har opdaget det, men jeg kan se at han er klar over det nu, og prøver at finde en løsning inden han snakker.
    Eks: her til aften ville han bede om kærnemælken, men jeg kunne se at han prøvede at forme ordet, men at han ikke ville sige det. Det endte med at han bare sagde “den der” og pegede på kærnemælken.
    Er der nogle af jer der har samme problem og hvordan løste/ løser i det?
    Silas skal snakke med en talepædagog på mandag i børnehaven, så vi forsøger da at gøre et eller andet, men er der ikke nogle med en god historie om samme problem? Evt. en ældre søskende….
    Kh Stina og Silas

Anonym
    Gæst

Magnus har stammet i periode de sidste års tid og vi fik afvide at nogle børn stammer i en periode hvor de udvider deres sprog, så vi skulle bare tage det roligt og ikke skynde på ham, når han prøvede at sige noget.

Jeg var også mega nervøs da han begyndte, men det er ikke så meget han gør det mere, kun når han bliver for ivrig for at fortælle noget.

Har faktisk lige vendt det med lægen til hans 4 års undersøgelse og hun sagde at det var ca 20% af 3-4 årige som faktisk har det de kalder børnestammen og nogen selvfølelig mere end andre.

Tror ikke du skal bekymre dig, men godt at I er obs på det.-))

Knus

lil_70lil_70
    Medlem

Mikkel stamme også, især når han har været i Børnehave og leget med hjertekamaraten, der stammer meget.
    Vi tænker ikke meget over det, da vi kan se at mønsteret hele tiden ændres sig.
    For 2 år siden var der jo tilsvarende med talefri perioder, når han havde travlt med at lære sig andre færdigheder.

Min mands chef stammede meget i adskellig år som barn, der er ikke skygge tilbage af det nu.

Jeg lader som ingenting og mikkel ved det vist ikke.

Mvh Lærke og Mikkel

baldusbaldus
    Medlem

Desværre har talepædagogen ikke set ham endnu, da de rigtige papirer ikke var udfyldt….. Ja ja papirnusseri er der rigeligt af (Anders F. R.)
    Han stammer nogle dage helt enormt, andre dage næsten ikke.
    Desværre har han meget svært ved “Me” og “Mi”. Dvs. når han skal sige mig og når han skal sladre om sin søster Mejse, ja så hakker han der ud af.

Vi regner dog med at det nok skal blive godt igen.

Kh Stina og Silas

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.