Legekammerater

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

Ja nu er Nicoline blevet så stor at hun gerne vil på besøg hos andre børn alene og lege, eller have veninderne her hjem !!…Uha jeg syntes det er noget af et step hun tager, hun bliver bare så stor !

Det er bare så sjovt at se hende i den situation. I går tog vi en anden pige med hjem ( iflg. aftale med hendes mor ) og vi gik fra bh kl. 14.30 og tøserne gik så fint og holdt hinanden i hånden ved siden af barnevognen med Kasper i hele vejen hjem.
    De legede på værelset, fjollede, fniste, spillede musik og dansede, legede lidt mere og blev da også uenige en enkelt gang. Vi spiste en hjemmebagt bolle og hyggede os og pigen blev hentet kl. ca. 17.30.
    Det gik super godt, og pigerne var godt trætte – men hvor er det sjovt at se sit eget barn i den situation…..der sker bare så meget syntes jeg i øjeblikket.

For et par uger siden var Nicoline hos en af de andre piger fra BH et par timer en søndag eftermiddag, og det gik også rigtigt godt.

Er Jeres også begyndt at have legekammerater med hjem ?

KH Pia og Nicoline

Anonym
    Gæst

Kathrine har nogle slyngveninder i pre-pri, hun er meget glad for, og pædagogerne siger, de tydeligt kan mærke forskel i hendes humør og glæde, hvis een af slyngtøserne er væk en dag.

Men hun har aldrig ymtet ønske om at se nogen uden for. Så snart hun ser mig og har krammet godt og grundigt, begynder hun begejstret at tale om, at vi nu skal hjem til Helene, Far (og Sarah (rengøringskonen) når hun er her) :O)

Noget af det bedste, hun ved, er, når vi tre piger (mor, Helene og Kathrine) går i poolen efter, K er hentet. Det kan vist ikke slås af noget, og derfor foreslår hun ofte, når jeg henter hende, om vi dog ikke skulle se og køre hjem og så tage Helene med op i poolen? Så Helene er vist favoritten, men Helene er også en god lillesøster, der altid er vældig frisk på at tage i poolen og pjaske løs ;O) Helene er fuldstændig skudt i Kathrine og har ikke øjne for andre, når Kathrine er i rummet *S*

Jeg synes helt generelt, Kathrine stadig ikke synes at have så meget interesse over for andre end den nærmeste familie. Jeg ved ikke, om det har noget med vores flytninger at gøre eller vores levevis. Vi er meget sammen bare os 4 – nok også mere end mange danske familie, kunne jeg forestille mig (vi har rejst meget sammen, har haft månedsvis fri alle 3 sammen mellem flytninger, og jeg går jo hjemme). Jeg henter som regel K allerede ved 3-tiden (hun er der ca. 8.30 om morgenen), så hun og Helene kan få lidt god legetid sammen om eftermiddagen.

Men det er dejligt at se hende knytte sig lidt til nogen i pre-pri også, og jeg kan se, hun er vældig populær hos alt og alle, selvom hun stadig ikke synes at have det mindste til overs for drenge – og SLET ikke drenge, der vil kramme og kysse, adr! – Kram dig selv *G*

Herhjemme er der til gengæld happy hour døgnet rundt mht. kys og kram til alle, og Kathrine er kommet ind i en periode, hvor hun atter er blevet mere kælen, kærlig og er fuld af kærtegn til os alle :O) Hun elsker at have Helene hos sig i sengen, og vi læser ofte godnatbog for Kathrine med Helene liggende lige ved siden af til pigernes store fornøjelse. Så ligger de og holder hånd, og Helene ser ganske pladask forelsket ud, mens Kathrine følger med i historien *S*

Det lyder rigtigt hyggeligt med Nicolines legeaftaler, ja de bliver store lige pludselig – Det er en tanke, jeg tænker tiere og tiere *S*

Kærlig hilsen – håber, I har det godt

Anne i varme Joburg

Anonym
    Gæst

Emilie har det sidste 3/4 år leget meget med pigen der bor overfor.
    Vi er så heldige, at der dér bor en dreng på 7 (som vores Mathias på 6 år leger med) og en pige på 4, som Emilie så leger med. I starten gik Emilie kun derover med Mathias, men nu går hun også derover selv.
    Hun er endda også gået derover uden vi vidste det… – puha, troede lige hun var blevet væk !!! – men heldigvis fik jeg hurtigt lige den ide, at gå derover og spørge først.

Mathias’s bedste ven, er Emilie MEGET glad for (lad os bare kalde det kærlighed *G*) – og han har også en lillebror. Så hér har hun også været ovre og lege.

Hun har også et par piger fra børnehave hun meget gerne vil lege med, men det har ikke lige passet ind i dagligdagen endnu….

Men det er rigtigt – det er endnu en milepæl… – men en skøn en.

Maya

Anonym
    Gæst

har Mathilde haft en med hjem fra bh og det er et hit.

Da vi kom hjem – strøg de lige ind på Mathildes værelse og lukkede døren og så hørte vi ikke mere fra dem – før de kom og spurgte om de måtte få noget.

Så ville de gerne se lidt tegnefilm og vupti så sad Frida og Mathilde og sov op ad hinanden – det var bare så sødt.

Fridas mor kom lige 5 min. efter de var faldet i søvn – så det gjorde ikke så meget. Frida har været henne et par gange siden og spurgt om hun må komme med hjem og lege.

Mathilde har ikke været med nogen hjemme, men i næste uge skal hun nok med Anton hjem og lege (De er allerbedste venner/kærester og følges ad næsten konstant over i bh)

Jeg er spændt på hvordan Mathilde er at have med hjemme og lege. Hun har været henne og lege med nogle børn som bor her flere gange, og det er gået godt, så jeg tror ikke der bliver det store.

Og ja det er et stort skridt ud i den voksne verden – og at se dem i sådanne øjeblikke og situationer – ja det er guld værd.

Knus Pia som er sikker på at Nicoline og Mathilde ville lege rigtig godt sammen :- )

Anonym
    Gæst

Marcus’ bedste ven i børnehaven hedder Marcus – ja, det er lidt morsomt. Jeg har udvekslet telefonnummer med hans forældre og i næste uge skal vi se om ikke vi kan få det til at passe så de kan komme hjem og lege hos “den anden” Marcus.

Vi har en vennepar med en pige på Marcus’ alder og de er også rigtig gode til at lege sammen. De bor i Jylland så vi ses ikke så tit, men det kan man ikke mærke på ungerne. De går i gang med legen så snart de ser hinanden, så man skulle tro de havde været sammen dagen før også. Det er rigtig fedt.

Vivian

tina70tina70
    Medlem

Sebastian leger også med naboens børn både her og der. Det er sådan et flerfamiliers hus med bedsteforældre og 3 børn med familier. De leger både her og der, samt ikke mindst på tværs af stakittet – lidt svært at forestille sig, men det kan man altså sagtens her. Der bliver delt meget frugt, gulerødder, juice, kakaomælk, og yogurt fra denne side. Det er mest slik og chips fra den anden side – desværre.

Der er både Gabriel, som ellers er en stor dreng og går i skole – han spiller fodbold med Sebastian, leger med LEGO og tog og alt muligt andet. Sebastian har et hav af fodbolde og et mål – Gabriel har en gammel og halvflad bold, synes det er lidt synd, men det synes Gabriel vist ikke!

Gabriels kusine Aracelli er 4 mdr. yngre end Sebastian, men hun må ikke nær så meget som ham. De leger dog også gerne sammen nu, og det går ikke altid stille for sig. De er begge to lidt bossige, men det hører jo med. Det er kun få gange, hun har fået lov til at komme herover.

Det sværeste i forhold til hende, er at hun har helt anden rytme end Sebastian. Sover længe, sover til middag sidst på eftermiddagen, drikker en sutteflaske mælk (også meget normalt her) ved 6-tiden, og ofte først går til køjs ved 11 tiden eller efter midnat. Vi spiser ved 6-tiden, og så er det ellers bad, nattøj, bog, sang og godnat!

Bedstevennerne i børnehaven er skiftet lidt efter de er rykket op. Nu siger Sebastian nogen gange, at han kan altså ikke lide pigerne. Før var slyngveninden ellers en pige, men det har ændret sig nu. Nu har vi jo børnehave langt væk fra hjemmet, men helt tæt på mit arbejde, så det gør, at det ikke er så nemt at arrangere. Tror dog nok det kommer snart!

Det er vel nok sjovt at se dem lege. Det overrasker mig, især at Sebastian leger så godt med sin “store ven”, som han kalder ham. Havde lidt dårlig samvittighed i starten, men det er faktisk oftere Gabriel, der kalder på ham end omvendt.

Hilsen Tina og Sebastian, som elsker sine venner, og inviterer på middag og alt muligt andet godt.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.