Og lidt nyt om lillesøster…

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe September 2003 Og lidt nyt om lillesøster…

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    tina70tina70
    Medlem

som blev passet første gang i lørdags. Carlos havde netop fået hende til at drikke lidt udmalket mælk af en sutteflaske aftenen i forvejen, ellers har den unge dame nægtet.

Vi var blev inviteret til en middag for “blandede par” – chilensk nordiske par, og ville virkelig gerne med. Heldigvis (selvom jeg på det tidspunkt bare er træt) skulle vi først mødes kl. 21, hvor begge børn højst sandsynligt ville sove.

Det var dog en lidt distræt mor, som forsøgte at være social og følge konversationen rundt om bordet. Vi har fået passet Sebastian utroligt få gange gennem årerne, men denne gang er vi bevidste om, at vi også gerne vil mere ud sammen. Vi havde dog en alt i alt hyggelig aften, som jeg gerne vil gentage.

Klara sov fra det hele og opdagede aldrig, at hun blev passet. Vores nana var fascineret af hendes søvn – hun har bare et dejligt sovehjerte ligesom sin storebror. Sebastian var vågnet en gang, kort inden vi kom hjem for at gå på toilettet og drikke lidt vand, men han var helt med på, at vi ville være væk om aftenen, men hjemme igen næste morgen.

Klara synes nu bestemt at sutteflaske er noget pjat, og at modersmælkserstatning er en ret ringe erstatning. Hun laver nærmest skum rundt om munden og drikker ikke noget. Så vi tilvænner hende nu med lidt udmalket mælk. Hun vil såmen ikke engang have vand, selvom temperaturen har rundet de 30 grader. Jo, hun er en dame med sine faste meninger om, hvad der duer. Vi ved dog nu, at hun godt kan drikke mælk af flaske, hvis hun ikke har andet valg og er meget sulten.

Klara skal i øvrigt have foretaget en kontrastundersøgelse for reflux på onsdag. Har vist slet ikke nævnt, at hun har problemer, men det har hun altså. Jeg må nok finde pasning herhjemme til hende, når jeg skal tilbage på arbejde, for vuggestuen tager ikke børn som ikke er 100% raske. Fortæller lidt mere om dette en anden god gang.

Forsat god mandag til de gæve kvinder i sept. 03,
    Hilsen Tina, Sebastian og Klara på den sydlige halvkugle

Anonym
    Gæst

Kære Tina

Dette indlæg havde vist helt forputtet sig – jeg havde i hvert fald ikke set det før nu *S*

Nu er det torsdag, og I har været til undersøgelsen, som jeg har læst om i senere indlæg, men hvornår får I mere at vide, og hvor alvorligt er det for hende?
    Er det ikke muligt, mere fast føde kan afhjælpe problemet, så hun alligevel kan komme i vuggestue til den tid? *jeg kan ikke huske, hvornår det var meningen, hun skulle starte*

Kathrine var gylpebarn (og det var temmelig træls :O(), men dog aldrig i store mængder, der kom bare så let en smule den anden vej, selvom hun var godt bøvset af, så vi altid havde gang i savlesmækkerne. Gylperiet hos os forsvandt stort set, da der kom mere grød og mos ind over menuen, men den dag i dag kan hun godt komme til at gylpe/få lidt opstød, hvis hun fx griner meget. Men jeres lyder til at være af en helt anden tungere kaliber?

Held og lykke med det hele – i dag synes jeg virkelig, der har været meget arbejde med to små med hver deres behov (Kathrine prøver virkelig grænser af for tiden, pyyyh), så jeg er godt brugt nu. Hav en god aften *S*

Anne i Joburg, der godt gad bare at have børn på dagsbasis – Mon nogen gider leje trælse unger fra 21 aften til 7 morgen? ;O)

tina70tina70
    Medlem

Ja, det var en meget grim oplevelse for Klara – og for mor og far. Hun drak måske 5 ml. af de 100 i sutteflasken, og ville bare ud af den scanner. Så undersøgelsen var svær for lægerne at lave. Vi kunne have fået resultatet allerede 2 timer senere, men pga. Sebastians sygdom, tog jeg dog hjem i stedet, så først sent fredag eftermiddag kunne Carlos nå forbi hospitalet og hente resultaterne.

Vi har endnu ikke været forbi vores børnelæge med dem, men som vi selv læser det, viste de klart refluks trods de ringe indtagede mængder væske. Heldigvis er det ikke noget patologisk (hedder vist slet ikke sådan på dansk), altså intet fysisk galt, så hun burde vokse fra det.

Hun har fået medicin mod mavesyre fra temmelig lille, og jeg tror, gråden de første 2 måneder har skyldtes halsbrand. Hun gylper også, men hende refluks er store stråler af udfordøjet mælk, som kan gennembløde hende tøj, mit tøj og sofaen f.eks. Og hagesmække hjælper stort set ikke, for de rammer længere væk – bukserne og strømperne f.eks. En over gang tog hun ikke rigtigt så meget på, så vi gik til kontrolvejning, men nu følger hun fint sin egen kurve, har masser af folder, og har hele tiden været glad og i trivsel. Hun ammer simpelthen bare tilsvarende ekstra.

Vi skal til 5 mdrs undersøgelse i næste uge, og så vil jeg spørge meget ang. pasning og fast føde. Det har været virkelig svært at finde info om refluks hos spædbørn nogen steder, så det har gjort det lidt svært. Min barsel (3 mdr. lovpligtig + 3 mdr. ulønnet) ophører medio december. Jeg har så bedt om ferie året ud, men venter stadig svar. Senest primo januar skal hun altså passes.

Ved godt, at dette indlæg burde høre hjemme i en anden gruppe, men føler mig ikke det store tilhørsforhold til juni06 gruppen.

Knus Tina, som også selv er blevet syg, og i øvrigt et år ældre. SUK!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.