Så er dansesæsonen begyndt igen….

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2003 Så er dansesæsonen begyndt igen….

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Forfatter
    dblunddblund
    Medlem

…og Mille er elle vild.

Vi snakker om en pige som ELSKER at danse, hun danser og hopper rundt så snart der er musik, og det er så lige meget om det er derhjemme, i supermarket, ja faktisk hvor som helst.
    Hvis MTV kører er hun ikke til at flå væk fra tv’et, så står hun og danser med……SØDT SØDT siger jeg bare 😉

Hun gik også til dans sidste år, men det var en meget gammeldags skole, som ikke virkede som om de havde opdaterede sig i flere år – så nu har vi fundet et andet sted, og hun har selv valgt at det skulle være på hiphop/Funk holdet hvor de lære “MTV-dans” som de kalder det.

Og igår var et hit, også selv hun ikke skulle have sit lille danseskørt på, nej nu skal det være jogging bukser og gummisko. Og det er nu accepteret, for nu syntes damen langt om længe det ser “sejt” og “cool” ud……

Spændende om interessen holder ved og om talentet rækker….

Knus Denise

Anonym
    Gæst

Lærke vil hellere gå til “supertøser” i den lokale gymnastikforening. Ugen før det begyndte, var vi til en prøvetime på Hips, det danseinstitut, som Kim Dahl driver (måske nogen så ham som dommer i Vild med dans?, vildt hår har han!) Det er et hold, der hedder minimix fra 4-6 år, men jeg må sige, at jeg var noget overrasket, at de allerede den dag tog fat på alskens dansetrin. Lærke var ok med og synes han var sjov, men da jeg spurgte hende hvad hun helst vil, så sagde hun: SUPERTØSER, så sådan er det blevet. Det er også lige en økonomisk forskel. Minimix koster 210 kr pr/md og supertøser koster 280 kr. for en sæson! Men nu er det prøvet, og så ser vi igen til næste år…

Kh. Tanja

Anonym
    Gæst

Hek,

Hvor gad jeg godt at gå til gymnatsik eller dans med Casper!
    – Men, hvordan har I overskud til det? – jeg synes jeg er hængt rigeligt op i hverdagen, og ved ikke om jeg orker at skulle køre Casper til dans, – og hvadså med Nicolai imens? (faderen kommer ofte sent hjem)
    Hvad tid på dagen er det I går, og er det i hverdage eller weekender?

Anonym
    Gæst

Jeg synes nu også vi er ret hængt op. Jeg står selv med det, da min mand for det meste arbejder aften (han er assurandør). Lærke går på et plaskehold (svømning) tirsdag kl. 16.45-17.25 og så supertøser onsdag kl. 16.30-17.30. Jeg har fri kl. 15.30, så med mindre jeg kører lidt tidligere, har jeg typisk pakket Lærkes taske fra morgenstunden, henter hende i børnehave og kører direkte videre til aktiviteten. Skulle det knibe for mig, vil jeg tro, jeg kan trække på en af de andre forældre, til svømning er der 1 fra Lærkes stue og til gymnastik er der 6.
    Til gymnastik er der mange, der har deres mindre søskende med i forskellige størrelser, der bare sidder og ser med sammen med forælderen. Men når sept. er ovre, er der kun forældredag 1 gang om måneden (børnene er simpelthen mere med, når forældrene er væk). Jeg plejer faktisk at køre og få ordnet lidt handlen eller andre ting imens, andre venter i omklædningsrummet med deres mindre børn eller med en god bog…
    Jeg synes den største ulempe er de dage, hvor jeg ikke lige har fået planlagt aftensmaden. Der er ikke tid til at lave det helt store, så vi får typisk rugbrød med lidt særligt pålæg eller noget nemt a la suppe, pitabrød eller pizza.
    Håber det er lidt svar på dit spørgsmål, Pia ;o)

Kh. Tanja

Anonym
    Gæst

Yej;
    Jo, det var fint svar på spørgsmålet.
    Jeg tror at jeg skal have meldt Casper til en aktivitet.
    han elsker at bade, – måske det er svømning han skal gå til 😉

pia

dblunddblund
    Medlem

Hej Pia

Ja vi syntes bestemt også vi har travlt i hverdagene, men mener ikke det skal gå udover børnene. Niklas går til fodbold mandag og onsdag, kl. 17-18.30. Mandag tager vi alle 4 derover, og så spiser vi i klubben om aftenen sammen med mange af de andre forældre, så det er en rigtig hygge aften. Om onsdagen går Mille så til dans, så der kører jeg hende og så tager far med Niklas til fodbold.

Ud over træning spiller Niklas jo også tit spiller kamp en dag i løbet af ugen, og det er somregl om torsdagen eller lørdag formiddag. Der tager tager vi enten alle afsted eller kun en voksen.

Mille kan faktisk rigtig god lide at være med til fodbold, for de fleste har deres søskende med så der er massere af piger at lege med. Og de kender jo hinanden rigtig god efterhånden, så de hygger bare.

Det sværeste er faktisk at få tid til en selv, jeg træner somregl i fitness hver tirsdag og torsdag i 1-1 1/2 time, hvis det ellers passer ind, men det er tit jeg må droppe det pga det ene eller det andet. men så må man jo tage løbeskoene på og tage en tur på landevejen efter de er kommet i seng.

KH Denise

miesmusmiesmus
    Medlem

jeg ville slet ikke kunne overskue at skulle afsted en hverdag, mest fordi at begge børb er total trætte allerede ved 17 tiden. så sebastian går til svømning, eller det er bare sådan noget plask og leg, om lørdagen fra 12 – 12.40 sammen med far. det valgte vi fordi han ikke er helt tryg ved at skulle svømme, så vi tænkte at ved at han kom afsted en gang om ugen nok ville gøre ham mere sikker, selvom at det ikke direkte er svømmeundervisning.
    der er en træner, men han er ike i vandet, står bare og fortæller hvad man kan gøre med børnene. sebastian gider dog ikke nogen af tingene endnu men det kommer måske

mie

Anonym
    Gæst

Jessie er begyndt til klassisk ballet – det er ca 45 min en gang om ugen, fra kl. 16.45 til kl. 17.30. Imens hun bliver undervist sidder jeg udenfor og venter sammen med Olivia.
    Det giver også min kæreste ro til at sove herhjemme – som jeg har nævnt nogle gange tidligere, er han hårdt plaget af sclerosetræthed, så det må vi også give plads til.

Sidste år prøvede vi noget dans, men det syntes Jessie hurtigt blev kedeligt. Dengang hentede jeg hende fra børnehave og kørte derud. Så sad jeg i omklædningsrummet og slappede af, mens de dansede. Det fungerede fint rent praktisk.

Jeg gruer lidt for næste år, når jeg starter på studiet igen og så skal hente to børn i institution lige efter skoletid (og ovenpå 2 x 6 km. cykeltur), tage ungerne ud til ballet og så bagefter hjem og lave mad…. Jeg kommer uden tvivl til at sove godt om natten 😉

Vi har søgt om en reservebedste hos kommunen til at hjælpe til i hverdagen, men det lader vente på sig. Vi har nu ventet i godt 1½ år, til trods for at vi er skubbet frem i køen pga min kærestes sclerose. Jeg håber det kommer inden næste år 🙂

Sandra

Anonym
    Gæst

Hej Mie,

I kbh svømmeklub er der både hold for børn der først skal lære at føle sig trygge i vandet, og for børn, der er nået dertil. Det er egentlig meget smart

Jeg må sige at Casper er nåt dertil! Her da vi var i FLorida, var vi i poolen hver dag. Med svømmevinger tør han alt. Han tør endda løbe fra kanten og hoppe i og ende med hovedet udner vand! jeg kan nemt have begge børn med i vandet alene, – hvilket jeg ellers ikke troede var muligt.

Da jeg var gravid begyndte vi at gå i svømmehallen, hvilket vi ikke havde gjort´siden Casper var i babysvømmealderen. Først var han meget forsigtig og bange for at få vand i ansigtet. Men så satte vi os i en trekant, og skiftedes til at stikke hovedet under vandet. – en leg. Og det synes casper var så sjovt, at han også måtte være med. – På den måde lærte han at være mere tryg ved at få hovedet under vand, hvilket er et stort skrit mod at blive tryg i vandet.

Jeg har forresten tilmeldt Casper svømning i den lokale svømmeklub.

God fornøjelse Mie

miesmusmiesmus
    Medlem

hej pia

ihh hvordan gik flyveturen egentlig, det har jeg da slet ikke hørt om!!!!

det er også helt klart vores skyld at sebastian ikke er helt tryg ved at være vild i vandet. vi har jo ikke rigtig været i svømmehal i et års tid pga mathildes astma. så han er blevet forsømt ret meget der. derfor valgte vi også bare det her hold for at han kommer afsted hver weekend og kan lege som han selv vil. magnus er heldigvis selv en tumler så han kaster rundt med ham alligevel, så han skal nok lære det:)

mie

Anonym
    Gæst

Hej Mie,

– Du beder selv om det , og det bliver langt (men så får jeg skrevet det ned, hvilket jeg egentlig har ville gjort noget tid..)

Flyveturen. Jo, den var sku? hard. ? Men det hele værd!

Dagen staretede med en dårlig nat. Forstået således at jeg kom sent i seng, og Casper kastede op midt om natten og Nicolai sked sengen til? Så jeg startede på en nat hvor jeg kun havde sovet 4-5 timer, og højst 2 timer ad gangen..Jeg har normalt brug for 8-9 timer!
    Jeg stod op kl. 5, og gjorde morgenmad og det sidste klar. KL 6 kom min mor og hendes mand for at hjælpe med børnene og at køre os til lufthavnen.
    Vi kørte kl 7, og var i lufthavnen 7.30. Check-in åbnede kl 8, hvor vi skulle være der, for at sikre os en børnevenlig plads i flyet (familiepladserne foran en væg kan ikke bookes i forvejen). Derefter sad vi og fik en kop kaffe og juice sammen med min mor og hendes mand. Vi gik gennem første sikkerhedstjek ved 9.15tiden, og gik ind og spiste en sandwich, før vi gik til gaten hvor vi skulle være kl 10. ? endnu et sikkerhedstjek. Kl. 10.45 startede flyvemaskinen, og vi var på vej.
    Børnene faldt hurtigt i søvn. Casper sov en times tid, mens Nicolai måske sov 1½time. De efterfølgende timer gik ganske fint. MEN de sidste 3-4 timer var bare hårde! Det var svært at holde børnene beskæftigede. Den bærbare DVD hjalp dog lidt til. Efter omkring 9 ½ timers flyvning, landede vi. Så skulle der skiftes fly,, men først skulle vi jo gennem immigrationen og al muligt jeg knap husker forskel på.
    Da vi stod i kø ved immigrationen, var Nicolai helt umulig og ville væres. Min ryg gjorde bare ondt, og jeg var bange for at den skulle gå helt ned! Da vi var kommet gennem, begyndte Nicolaio at lugte, hvilket forklarer hans humør.. Jeg kunne dog se på klokken at vi skulle skynde os for at nå næste fly? Jeg valgte at komme så langt jeg kunne og så skifte ham inden flyet.- Det vigtigste var at nå dette?Klokken var her omkring 21-23 om aftenen for os. (og 3-5 om eftermiddagen i Florida). Jeg skulle også have fat på vores bagage som skulle med gennem sikkerhedstjek, hvorefter den skulle afleveres igen.
    Da alt dette sikkerheds og baggagecirkus var overstået, gik heg hent til en skranke, viste mine rejseparpiter og spurgte damen hvor jeg skulle gå hen. ? Jeg var HELT smadret og kunne ikke samle mig om selv at finde ud af det. ? Samtidig havde vi SUPER travlt?
    Damen fortalte mig at jeg skulle tage en elevator ned ti ltoget og stå af ved et eller andet. Heldigvis var der en lufthavnsansat der var på vej med en mand i kørestol, som skulle samme vej, og havde lige så travlt, så vi løb sammen. Jeg lagde ryggen ned i klapvognen og satte Casper derop også. Så sattee jeg i løb. Og løb og løb og tog tog og løb og løb og løb.. Jeg nåede lige til gaten og vi var de sidste i flyet. Jeg pustede og stønnede og sveden haglede af mig. Men vi sad flyet ,og alt var godt 😉 ? Indtil jeg mærkede noget vådt i mine hænder som holdte Nicolais numse?. ØV ØV ? flydende lort var gået gennem ble og bukser.- Flyveren var på vej ud og skulle lette, og jeg ventede kun på at ?fasten seat belts? skiltet skulle slukke. Da vi var oppe var der besked fra kaptejnen om at der var en del turbulens, og han ville lade skiltet være tændt lidt længere tid. Efter ½time blev skiltet slukket (Csper var heldigvis faldet i søvn). ?Jeg fløj op ad sædet og ned i bunden af flyet for at gå ind på toilettet. Lillebitte! Jeg måtte ligge Nicolai på gulvet og selv sidde ude på gangen og skifte ham! Det var en værre en, med lort ude over det hele. 2 poser , en til ble og en til lortetøj. Køen bag mig blev længere og længere, og bestod af 4 personer, da jeg endelig var færdig. Puh. Puh. SÅ satte vi os tilbage og hyggede den sidste stund af vores rejsetid. Vi ankom klokken 12 om natten (6 om aftenene i Florida.), begge børn blev sat i klapvognen, og vi var hurtigt ude hos far, hvorefter vi kunne hente vores baggage,??.. ? som IKKE havde nået flyet! Så jeg havde ikke noget rent tøj før næste morgen? adr! (tænker på de kolibakterier der måtte have ramt mit tøj?.)

Sådan gik vores tur, og det var rigtig hårdt og jeg var rigtig træt.. Men det lod sig gøre, go børnene var glade. Mine medpassagerer på den lange flyvetur, syntes at mine børn havde klaret det rigtig godt, og at de var søde og velopdragne. ? så det var jo trods alt godt 😉

Billeder på : http://www.123hjemmeside.dk/Ellegaard/2133377

martamarta
    Medlem

Hold dag op!!!!!! Jeg synes du er sej:-) FLot klaret.
    hvorfor ski… de altid lige, på de tidspunkter der er mest ubelejlige;-)?

Godt at det var det hele værd.
    Marta

piadahadipiadahadi
    Medlem

Hej alle

Det er da ogsaa dejligt med fritidsaktiviteter til vores smaa 4 årige, men jeg snakkede fornyligt med en international børnepsykolog om at pace dem ud i alt det der eftermiddagsaktivitet og hun var helt klokkeklar om at mene at børn foerst skal begynde med den fysiske hobby-aktivitet som 5 årige. For først der er de mentalt klar til den slags, før det er det rent show og spil for galleriet for forældrende og deres behov. Lidt stof til eftertanke, og jeg tog ogsaa min datter ud igen af alt det vi var startet til, for jeg følte i bund og grund heller ikke at hun var klar (og derfor snakkede jeg med psykologen)

Pia

mifunemifune
    Medlem

jeg tror der er meget forskel på at gå til abllet eller dans en gang om ugen og så ligefrem pace dem ud i alt muligt. ville ikke have nogen betænkeligheder med at få sebastian igang med noget. vi har haft meldt ham til gymnastik, men desværre lå det sidst på eftermiddagen og der er han alt for træt.

mie

her hjemme går den store 6 år til svømning og spejder, vores mellemste pige på 5 går til gymnastik, Marc på 4 går også til gymnastik 1 gang om ugen og han elsker det, han bliver stik tosset hvis der er aflysninger pga sygdom eller lign.
    Jeg mener ikke børn tager skade af at dyrke noget i deres fritid idet der er stor forskel om de presses, paces eller om det bare er sjov. Derudover tage vi alle i svømmehallen om tordagen når den store har fri kl 12 i skolen.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.