Natteble??

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej,
    Nu er Phillip jo også lige blevet 4 år, og har været blefri om dagen i over 1 år (Det gik ret smertefrit), men ak om natten går den ikke. Vi har nu prøvet 2 gange, og har begge gange endt med at måtte give ham ble på igen, da det forstyrrede hans nattesøvn. Er der andre der ikke har blefri børn om natten??
    Hvornår er det mest alm. at de er helt blefri??

Kh. Sara

miesmusmiesmus
    Medlem

sebastian bruger somregel også ble om natten. de dage han ikke gør ender somregel med at han tisser, men han vågner ikke af det, så om mrogenene r han helt kold og tøjet er fykdt med kold tis. derfor får han ble på. jeg ville ønske han vågnede af det så han ikke skulle ligge og sove i sit eget tis…

mie

peropero
    Medlem

Ellen har været renlig om dagen i et årstid og hun bruger natble. 9 ud af 10 nætter har hun tisset i bleen. Jeg tror det sker inden for de første 2-3 timer mens hun sover, til trods for hun tisser lige inden hun skal i seng.

Der er inte unormalt i, at en 4 årig ikke kan holde sig tør om natten. Faktisk er det sådan, at 10-15% af alle børn i alderen 6-7 år tisse i søvne.

Set med mine øjne er natbleen et minder nederlag for børnene end gang på gang at vågne op med vådt tøj.

Jeg forstår ikke hvorfor der er så mange der har et problem med at 4-5 årige bruger natble. Er der ikke en, der kan forklare mig hvorfor, de ser det som et problem?

Pernille

Anonym
    Gæst

Tak for jeres svar. Man bliver jo lidt bekymret, når alle med jævnaldrene omkring en, fortæller hvor nemt det er gået, og at deres er helt blefri.

Jeg har selvfølgelig ikke vist Phillip min bekymring. Men jeg vil fortsætte som hidtil, altså følge hans tempo.

Mange tak

Sara

Anonym
    Gæst

Astrid bruger også natble – hun har været uden ble om dagen i næsten to år. Det værste er, at hun frygteligt gerne vil sove med underbukser – fordi hun synes, hendes krop er stor nok til at sove uden ble om natten! Det er lidt synd for hende – forklaringen om at hendes krop bare endnu ikke danner nok hormoner til at lade være med at tisse om natten er simpelthen ikke god nok. Vi har en aftale om, at når hendes ble har været tør hver morgen i 5 dage, så må hun sove i underbukser.
    Jeg mener ikke der er grund til at snakke med læge etc om nattetisseri førend 6 års alderen.

Anne

Anonym
    Gæst

Simon har været renlig i over 1 år også om natten, selvfølgelig med enkelte uheld. Men nu har han den sidste halvanden måned tisset i sengen hver nat og er derfor begyndt at bruge natble igen. vi kalder dem bukser til at tisse i! Han har lige været til 4-års undersøgelse og der talte jeg med lægen om det, så nu skal vi i en weekend prøve at skrive ned hvor meget han tisser plus veje bleen om morgenen, for hvis det er en overproduktion af urin om natten kan der giives medicin for det! Men hans far var også vådligger, og de siger jo at det er arveligt! Det var lige vores erfaring med dette emne!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.