Puuuha, der er et hjerte

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe August 2003 Puuuha, der er et hjerte

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Så har jeg været til scanning og gudskelov var der nu et lille blinkene hjerte at se. Selvom jeg tager intet for gode varer, er jeg lettet over trods alt at være gravid.
    Min termin er blevet flyttet til 12. juli – planen er fortsat at jeg kan blive sat igang nogle uger før termin, og det tager jeg gerne imod. Den rare overlæge mente i øvrigt hvis terminen på et senere tidspunkt bliver flyttet til den 10. igen, så må jeg gerne kræve at få den flyttet til en anden dag. (Tænk at systemet er fleksibelt overfor sådanne små problemer.. eller et problem er det jo dårligt nok).
    Beskeden var i øvrigt, at det er et rigtig godt tegn at der nu er hjerteblink – så er vi ude over den værste statestik med fostre, der går til tidligt. Selvom vi jo godt ved at intet nogensinde er givet.

Jeg havde jo booket denne tid hos overlægen før jeg blev gravid, fordi tingene forneden ikke er helt i orden. Ja, undskyld detaljerne der følger her. Sidste fødsel var jo meget voldsom og de hev Inéz ud med benene først, fordi hun lå i tværleje. Det betyder at min bagerste skedevæg er styrtet sammen. Heldigvis er det muligt at operere det på plads når jeg har født. Men så blev jeg bedt om at gå hjem og ligge ned, for jo mindre tryk der er på det, jo bedre. Det kan betyde at jeg må sygemeldes når jeg bliver højgravid, for at der ikke sker større skader.

Sandra

Anonym
    Gæst

Kære Sandra

Pyyyha, sikke en lettelse!! Det er bare noget andet, når man har set det lille hjerte slå 🙂

Det lyder godt nok voldsomt med sammenstyrtet skedevæg, tænk, at det alligevel sker, av av! Men det er ikke noget, du har ondt af nu, eller?

Mange kram
    Kate

Anonym
    Gæst

Niks, jeg har heldigvis ikke ondt. Det er kun meget ubehageligt – præcis som at have en tampax, der er ved at falde ud.
    Os selvom miine muskler er gode, så er det ikke noget som kan trænes på plads, som min egen læge mente til 8-ugers-tjek (det er ellers yderst sjældent at han giver mig forkerte meldinger, han er meget dygtig), så jeg er glad for at jeg fulgte fornemmelsen i maven og ringede direkte til overlægen.

Hvordan går det i øvrigt hos Jer og med maven og flytningen?¨

Sandra

Anonym
    Gæst

Det lyder stadig ikke rart! Men godt, at du gik til overlægen, alt andet havde da været rigtig, rigtig skidt…

Her går det fint 🙂 Man kan mærke babyen udvendigt nu, og det er dejligt. Særligt, fordi jm til det første besøg åbenbart mente, at hun ville tjekke hjertelyd med doptone – og ikke kunne finde den!! Det tog hun ikke så højtideligt: “Nå, så må du vente til næste gang”. Hvis jeg ikke havde mærket liv allerede inden, var jeg nok gået lidt i panik. Og der gik så et par dage, før jeg mærkede den lille igen, og jeg nåede da at blive nervøs. Men nu mærker jeg den af og til 🙂 Men det var også et lousy jm-besøg, bl.a. ventede jeg over en time på at komme ind, fordi hun havde glemt mig!! Så selve konsultationen tog højst 7 min, hvoraf de 5 minutter gik til at lede efter hjertelyd, der ikke var der! Så lige nu er jeg slet ikke ked af, at jeg skal føde på Næstved 😉

Vi er ved at være klar til at flytte, har fået pakket meget ned, fjernet hylder og klatmalet væggene, hvor de har siddet. Lejligheden er dog stadig ikke solgt, men vi glæder os helt sindssygt til at komme hen i det nye hus. 9 dage til flytning i dag 😀

Lucas-dutten er godt nok syg i øjeblikket, sådan noget influenza-noget med feber, hoste osv. Han er mest plaget af det om natten, så vi sover i etaper. Jeg troede faktisk, at han var ved at få det bedre, men her til morgen havde han så feber igen. Det eneste, han vil, er at se “Hafferlaffen”, så jeg kan snart hele filmen udenad, tihi 😉

Kh. Kate

Sikke en lettelse, Sandra. Tænker ofte på dig og håber på det bedste.

Anne – mor til en noget noget pjævset og spættet bebs, der ifølge min læge har haft skarlagensfeber og nu efterfølgende er slået ud på hele kroppen. Bekymringer slipper man nok aldrig for, når det har noget med ens børn (eller fostre!) at gøre.

for at høre, at du er gravid.
    Vi har tænkt meget på dig og din familie her i huset.

Knus og tanker fra Karina

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.