Overskudsagtig?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2003 Overskudsagtig?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter

I en verden, hvor timerne er korte og tiden knap, skal I da lige høre hvor overskudsagtig jeg har været i dag:
    Jeg har med min mand gjort haven vinterklar – ALT er væk! Også nyslået græs og afklippede grene.
    Jeg har været på lossepladsen 2 gange.
    Jeg har købt ind bl.a. et græskar.
    Steen udhulede græskarhovedet og i mens bagte jeg græskartærte (den blev ikke så god) og har lavet græskarkernebrød (det vil vise sig i morgen, de skal koldhæve).
    Og har bestilt sommerferie.
    Og lavet aftensmad.
    Og i aften skal jeg lige ude og synge en koncert.
    ….gad vide hvor træt jeg er i morgen? Lige nu har jeg det RET godt med mig selv! 🙂

Kh, Anne

luffernelufferne
    Medlem

Ja det skal jeg lige love for du har været….

Jeg har været alene hele dagen igår med 2 børn – og for det ikke slal være løgn stod de op kl. 4 vintertid, og kl. 5 sommertid – jeg er total ødelagt…. og jeg er alene med dem igen i dag.

Jeg glæder mig til det bliver aften….

Malene som nu har været oppe i snart 4 timer.

love_childlove_child
    Medlem

håber, du har fået hvilet ud i dag!!

Jeg har simpelthen haft en slappe-af-weekend – kan ikke huske tilbage hvornår jeg sidst har lavet SÅ lidt … altså har da lavet noget – men bare på den fede hygsomme måde!
    Har i dag bagt den mest fantastiske appelsin-daddel-mandel-banan-kakao-kage (!) – det er utroligt som den smager godt! Og ikke et gram mel, sukker eller smør i den!

Men det der med græskaret har jeg ikke nået endnu .. det må vi gøre i morgen …

knus Lone

luffernelufferne
    Medlem

Lone smid lige opskiften på den kage da….

Malene

love_childlove_child
    Medlem

at i går da jeg bagte kagen for GUD ved hvilken gang .. kom jeg 2 store håndfulde kokosflager i .. DET er også godt 🙂
    Jeg tænker, man også kan putte lidt kokosmel i – hvis man som jeg er vild med kokos ??

kh igen ..

love_childlove_child
    Medlem

jamen den kommer her;

kage til 8-10 personer, med god appetit på desserter og livet 😉

* 400 gr dadler (jeg brugte sidste gang ca 300 gr dadler og 100 gr figner.. – man kan også bruge rosiner – dog SKAL min halvdelen være dadler)
    * 200 gr mandler ( jeg bruger dog ½ mandler + ½ cashewnødder .. du behøver ikke smutte mandlerne!)
    * 6 spsk ekstra jomfrukokos- ller rapsolie (jeg bruger raps)
    * fintrevet skal og saft af 1 appelsin (du KAN også bruge citron ..- men så skal det være 1½ citron – jeg foretrækker appelsin *S*)
    * 1 tsk vaniljepulver (IKKE vaniljesukker!) – eller ½ stang vanilje finthakket (jeg bruger pulveret .. kan købes på nettet – bruger det i ALT!)
    * 2 tsk stødt kanel (jeg tilsætter også ca 1 tsk stødt kardemomme)
    * en meget lille knivspids salt
    * en meget lille smule friskkværnet sort peber
    * 6 mellemstore økologiske æg.

Kør dadler, mandler, olie, appelsinsaft+skal, vanilje, kanel, salt og peber på en foodprocessor i et par minutter – indtil du har en jævn masse, der minder lidt om marcipan i konsistens. Tilsæt så æggene et af gangen mens maskinen kører

(det er så her, jeg også tilsætter 2 bananer og ca 8 spsk ren kakao-pulver UDEN sukker i.. – men det kan godt udelades ..)

Kom dejen i en smurt bradepande, tærteform eller lign – bag kagen 40-45 min i 160 grader varm ovn … MUMS MUMS MUMS!!

En anden variation, jeg ikke selv har prøvet endnu er i stedet for kakao + banan at lave en slags “plumcake” i stedet. Mariner 100 gr grofthakket tørret frugt i en passende alkoholisk drik (gin eller rom fx) – dræn de tørrede frugter og vend dem i dejen.

Jeg tænker her til jul at lave den som julekage .. med tørrede frugter i rom + ingefær – og lidt mere hvid peber .. – måske lidt stødt nelliker i ??

MUMS .. kagen er tung i det .. man spiser ikke de store stykker 😉 – ungerne her i huset ELSKER den ..

Enjoy 🙂

kh Lone

Anonym
    Gæst

Æææælsker kageopskrifter af de sunde slags :o)

Smider lige en opskrift på muffins:

100 g mandler
    150 g dadler
    2 spsk kokosolie
    4-5 æg
    3-4 spsk kakaopulver uden sukker
    1 tsk. vaniliepulver
    ½ tsk bagepulver (fås øko uden glutten osv.)

Alt drønes i foodprocessoren og køre ca 5 min.
    Bages ved 220 grader i 10-12 min.
    Giver ca. 10-12 muffins.

Kh, Mie

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.