Hvad tid afleverer og henter I?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2003 Hvad tid afleverer og henter I?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Forfatter

Hej alle!

Jeg har fået nyt skema, som betyder, at jeg skal møde tidligt og får sent fri 4 dage om ugen. Jeg synes det er ret trængt, da jeg så først får hentet kl. halv fem 2 gange om ugen. Til gengæld bliver de afleveret af deres far ved 8-9-tiden. Men jeg synes altså at jeg har fået børn fordi jeg gerne vil være sammen med dem – og der er ikke meget tid de 4 dage når der også skal handles, hentes, laves mad osv.
    Men – måske er jeg forkælet? Hvor lange dage har jeres børn i institution??

Mvh, Anne

Det undrer altså også mig. For sådan er dte også i vores institutioner…hvor er de familier, hvor begge arbejder fuldtid? Det er selvfølgelig super dejligt for børnene.

Nå, men vores piger bliver afleveret mellem 8 og 9, og hentet mellem 14.30 og 15.30. Det er de altid blevet, fordi jeg enten har været studerende på uni eller på barsel (3 børn inden for 4 år giver jo en del barsel ;-).

Hilsen Smilla

kamwikamwi
    Medlem

Før barsel blev Caroline afleveret omkring kl 8 og jeg hentede hende kl 15.30

Nu er jeg jo på barsel og Caroline er kommet på nedsat tid – 25 timer ugentligt. så hun bliver som regel afl. kl. 9 og hentet igen ved 14-tiden…
    Synes det er skønt med den nedsatte tid – caroline kommer hverdag i børnhave og vi kan hygge om eftermiddagen uden stress og jag.
    Skal starte på arbejde igen 1 sep.

Kh Karina, Caroline og Mathilde – allerede snart 8 uger gammel

l8sbabyl8sbaby
    Medlem

jeg aflever kl 9- og henter ved 1430. da jeg skulle i skole var det kl 815- og hentning mellem 1430 og 1530.
    mvh charlotte som har termin om 4 dage!!!!

luffernelufferne
    Medlem

Mathias blev før min barsel afleveret kl ca 7.30 og hentet lige før kl 15. Her havde jeg så handlet så vi havde egentlig ret så lang tid sammen om eftermiddagen hele familien, for martin var nemlig også hjemme lige omkring kl 15. Nu er jeg så på barsel og martin er blevet selvstændig og så svinger det mellem 7-9 og om etermiddagen mellem 14-16.

Vores børnehave er åbenbart besat af børn hvis forældre er på nedsat tid (incl. mig selv) for de fleste kommer ved 9-9.30 tiden og når kl er 15.30 er der sjældent mere end 5-7 børn (ud af de 30).

Jeg har lige fået godkendt min barselsplan og skal tilbage på arbejde når han er 8½ måned. Men så har jeg tilgengæld fået nedsat tid (orlov) frem til 1. marts 2010! Så jeg skal blot arbejde 29,5 time om ugen!!!

Malene og malthe 8 uger hængende på den ene arm!!

Anonym
    Gæst

Men jeg afleverer ca. 7.30 og så henter farmand ca. 15.00 Det er fordi far møder meget tidligt mens mor slipper sent at det kan lade sig gøre på den måde. Forstår egentlig godt hvad du mener men tror nu ikke børn lider overlast faktisk er det for nogle børn ekstra hyggeligt at blive hentet som sidste mand da der jo er mere tid til det enkelte barn hvis der er færre børn ;o)

Malene

Ja jeg gruer lidt for hvordan det ender når jeg engang får arbejde.

Men nu er det sådan lidt som vinden blæser, de bliver ofte afleveret af deres far mellem halv otte og otte og så henter jeg mellem kl 15 og 16. Nogle gange så afleverer jeg Lorenza men Eleonora skal jo være i skole kl 8.

Da jeg arbejde (32t/uge) var det ca det samme.

Er det altid dig der skal hente? og hvordan har stemmen det?

Knus Carina

petite1petite1
    Medlem

Ja vi hører så til de onde forældre hvor ungerne har meget lange dage i dagpleje og børnehave. Dels fordi jeg har fuldtidsarbejde og fordi manden har knap en times kørsel på arbejde. Så de bliver afleveret lidt i 8 og hentet halv fem.

Efter nytår hvor jeg har fået nyt arbejde ser jeg dem slet ikke om morgenen da jeg skal møde kl 7…..arghhh. Har fri halv fire men har en halv times kørsel. Så da vil de blive hentet omkring kl fire. Fredag har jeg til gengæld fri kl 12 så det må blive den korte dag.

KH
    Eva

Anonym
    Gæst

No surprise – men det er da vildt at der ikke er taget større hensyn i skemafordelingen >.< Håber du trækker et bedre skema til næste år :knus:

Anonym
    Gæst

Hejsa.
    Noah bliver aflev. mellem kl.9 og 10 og hentet igen ved 15-tiden.
    + 1 ugentlig fridag.

Jeg er på barsel, men han er nu altid blevet aflev. sådan. Den rene luksus når begge forældre har skiftende arb. tider og kan planlægge så Noah ikke er så meget i institution.

Michele

leneeggleneegg
    Medlem

pt bliver de afleveret af både mig og farmand ca kl 6.30 jeg henter dem ca kl 15.30, så de er fuldtidsbørn, når vi har afl kører far hjem igen (vi bor lige rundt om hjørnet ) så tager han den væreste rod og kører så på job. Vi har det fint på den måde så er der ryddet op og støvsuget til jeg kommer hjem med ungerne. Men nu skal jeg snart i skole så bliver de afl ca kl 7.45 og hentet ca 15-15.30.

KH Lene

LineAaLineAa
    Medlem

Thit og Ask afleveres i øjeblikket kl. 7.15 og hentes kl.15.30. Hvis jeg har fridag (hver 2. fredag) har Ask fri og Thit afleveres når skolen starter kl. 9 og hentes kl. 14. når hun har fri.

Så vores børn er læææænge afsted. Og jeg arbejder enda “kun” 34t/uglt.
    Jeg har, siden jeg fik denne her stilling, haft ualmindelig dårlig samvittighed, fordi de tidligere havde meget kortere dage.
    Men jeg har været nødt til at acceptere, at sådan er vores liv. Tilgengæld har vi organiseret os med rengøringshjælp, madplan og vi køber kun ind 1 gang om ugen. Så når vi henter er det familietid.

Det som der trækker tænder ud herhjemme er fritidsinteresser. Thit og Ask svømmer 1xuglt. Thit danser 1xuglt. Toke går til gymnastik, og er bestyrelsesmedlem. Jeg har droppet træningen og cykler i stedet til og fra arbejde da alle mine møder, og andre udvalgsaktiviteter tager al for megen tid.

Line

Jeg er jo sent hjemme, men afleverer Toke ved 8:30-9 tiden, og begge børn bliver så hentet af far ved 15tiden. Therese møder hver dag kl 8 – hun tager med skolebussen kl 7:40.
    Det er ret hårdt for tiden (mest for mig *S*), men jeg har jo selv valgt det. NÅR jeg så kommer hjem hygger vi max og sådan er det også alle andre dage jeg har lidt fri (f.eks onsdag, hvor min mor passer butikken).
    Toke siger tit “i dag vil jeg hentes sent” … Han elsker simpelthen sin børnehave og tuder når der er ferie (det holder så ikke så længe, for det KAN jo også være sjovt at være hjemme *G*).
    Kh Camilla

love_childlove_child
    Medlem

Tja .. det er jo forskelligt hvad man synes, er en lang dag – jeg er enig med Line i, at det også kommer an på, hvad man så laver, NÅR man er sammen – vi er også på den der med rengøringshjælp, madplaner – de er aldrig med ude og handle! (undtagen i weekenden, hvor vi hygger med det ..)

Linus blir normalt afleveret omkring 8.30/9 og hentet ca 16/16.30 – Calvin så ca 20 minutter før/efter.

MEN fra 1/2 skal Calvin i børnehaven, hvor Linus går – HURRA! så skal vi kun aflevere/hente et sted – men tilgengæld skal både Andrew og jeg op i tid – Andrew har fået nyt job og jeg stiger 3 timer om ugen ..
    Så de får altså også ind imellem nogle lange dage – vi har nu så også valgt at lade en ung pige hente een gang om ugen – så der blir de hentet kl 15 allerede.
    Ellers vil de typisk blive afleveret kl lidt i 9 – og hentet kl 16 – hver anden torsdag har jeg fri, så der vil jeg nogengange ha dem hjemme – eller i hvert fald hente tidligere. Og så får de altså een dag, hvor de hentes kl 15 – og een dag, hvor de hentes kl 16.30 (med mindre en bedsteforældre kan hente ..)

så ja – det blir da nogle lange dage – til gengæld er vi fuld-skrue-sammen om eftermiddagen/aftenen 🙂

knus Lone

Anonym
    Gæst

Når den barske hverdag kører så bliver børnene afleveret kl. ca. 8.15 og 8.40 og hentet 15.30 og 15.50. De går i hver sin institution og det kræver lige lidt irriterende ekstratid både morgen og eftermiddag.
    Til gengæld har vi mormor eller farmor til at hente en dag om ugen (så er det på skift hvem de henter, så de hver har en tidlig alene-dag med en bedsteforældre, hvor de hygger og spiser aftensmad der og bliver afleveret til døren kl. 19. herhjemme – ren luksus).
    På den konto kan vi så arbejde længe en dag begge to og derved få lidt flex til at holde nogle lange morgener sammen eller tage en omsorgsdag en dag hvor vi trænger til det.
    Ydermere er farfar lige gået på efterløn (ja vi er begge skilsmissebørn og her derfor mange forskellige hold bedster!) og er begyndt at hente Sarah af og til og hygge med hende en eftermiddag også.
    Så det går ok, men jeg må indrømme at havde det ikke været for fleksible arbejdstider og fantastiske bedsteforældre, så havde jeg ikke holdt til at vi begge havde fuldtidsarbejde.

Hilsen Line.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.