Kamik

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter

Hej

Er der nogen der erfaring med Kamik waterbug? Jeg synes de kunne være et godt alternativ til termostøvler, som jeg hader – de sidder dårligt, og ungerne sveder tran i dem, men de holder vand og sne ude som ingen andre … Men et par Kamik’er virker lækre, omend dyrere end termostøvlen.

Mange hilsner
    Camilla

Anonym
    Gæst

Jeg har en veninde hvis datter havde dem sidste år. De var super glade for dem 🙂

Michele

luffernelufferne
    Medlem

Vi havde nogle venner som havde dem sidste år – og de var lidt kede af dem fordi det var meget svært at få flyverdragten ud over – skaftet var vist lige lovligt stort! De ser helt vildt fede ud – jeg holder mig til vores naturino – der er ALDRIG kommet vand/sne igennem – så jeg satser på dem et år endnu…. i øvrigt har han også så smal/lav en fod at vi ikke rigtigt har andre valg.

Malene

babysmorbabysmor
    Medlem

http://www.aktivebarn.no står flg.: (- bemærk især ang. vandtætheden… )

En varm og lett støvel for barn. Kamikene passer i barnehagen, i lek og som det betryggende fottøyet når poden skal være ute i skikkelig kulde. Nederste delen er i gummi og dermed vanntett. Den øvre delen er etter vår erfaring ikke vanntett. Støvelen kan derfor ikke erstatte en cherrox støvel (Det kan Kamik Snowkone), men en suveren støvel i skikkelig kulde. Innerstøvelen er av ullfilt og er meget varm. Den bør tas ut hver dag etter bruk for å få tørket kondensen som blir i løpet av en dag.

Til gengæld er den omtalte Snowkone lidt billigere (499,- no.kr) og fås i flg. selvsamme hjemmeside i army-blå og army-lyserød mv. (camouflage)

Håber det gav lidt ekstra info – det ville i hvert fald være ærgerligt at bruge over 600,- på en støvle som man regner med er vandtæt (jf. termostøvlen som du nævner) – og så ikke er det! Så er man ligesom lige vidt 🙂

Hilsen Babysmor

Tak for de mange gode svar.

Babysmor – ja, det er rigtigt det med at de ikke er helt vandtætte, og efter dit indlæg har jeg lige vendt for og imod … Jeg tror sønnike skal have et par Kamikker, mest fordi de er åndbare og tildels vandtætte. Egentligt brugte de termostøvler hele sidste vinter og det var kun fordi de var så nemme at få på og af igen – altså ren sovepude fra deres side.

Therese har selv valgt – Naturino m. Goretex, så det får hun … 🙂

Mange hilsner
    Camilla

babysmorbabysmor
    Medlem

Hej Camilla.

Jeg kan godt forstå dig – de ser virkelig lækre ud, de kamikker! Og BLIVER de våde, er det jo let lige at tage “indersokken” ud, og lægge den til tørre.

Må sige, at Therese har en vidunderlig sans for, hvad der er godt :o)

Al den snak her får sørme vinteren på nært hold, her hos mig, så jeg er vist nødt til at åbne for en helt ny tråd… Så mange spørgsmål dukker op!

God weekend!

Babysmor

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.