Tøj til efterår-vinter…?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2003 Tøj til efterår-vinter…?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Denne vintersæson er ungerne her i debatten jo godt 4 år… Jeg har ingen større børn (=ingen erfaringer med den alder), og har tænkt meget over, hvad jeg skal have købt ind af (over-)tøj og støvler, sådan til hverdagsbrug i børnehaven – Jeg tænker selv-

– har set regntøj med fleeceforet jakke. Tænkte, det kunne være smart hvis det er er for tidligt med flyverdragt. Hvad gør I, i de næste par måneder, så jeres børn kan stå regn og rusk imod?
    – en anden mulighed var termotøj under alm. regntøj…(?)
    – gode vandtætte støvler (Sorel har jeg tænkt på, erfaringer? Bliver de mon for varme- er alm. termostøvler bedre til efteråret?!)
    – Lidt senere på efteråret flyverdragt (eller er de for store til det nu?!??)
    – Hue, vanter… Foreslag?!?

Hvad har I på jeres “lister”?

Hilsen Babysmor.

Anonym
    Gæst

Kan kun give min mening.

De er overhovedet ikke for store til flyverdragt. Magnus havde sidste år både en flyverdragt og et to-delt sæt, så havde vi til alle situationer også vådt tøj.

Ang. overgangstøj synes jeg lidt det kommer an på hvad du allerede har. Vi har noget godt regntøj med aftageligt fleecefoer, og det regner jeg med kan holde lang. Har du dog allered enoget godt regntøj, ville jeg nok købe termotøj.
    Fodtøj er igen meget individuelt da det også kommer an på børnenes fødder. magnus har smalle fødder og går derfor ikke godt i termostøvler og lign. Vi har alm. gode vinterstøvler, og de holdt da til sidste vinter i skovbørnehave, så det er sikkert også fint i år.

MVH
    Bente

Anonym
    Gæst

Vi tænker også på at købe Sorel støvler.

Tror han kan være i flyverdragten fra sidste år, så derudover køber vi en brugt flyverdragt (så der er en til hjemme og BH)

Så skal Noah have en lækker vinterjakke fra Diesel, vi er kommet til lidt penge og derfor “ræver” jeg mig med en lækker dyr jakke 🙂

Derudover fingervanter, halsedisse og vandtætte luffer (håber at finde nogle der ikke er alt for stive)

Michele

Ikke fleecefor her, tak. Det bliver simpelthen alt for varmt.

Det meste regntøj er lavet i PU og det er det vi kalder “åndbart”. Det er også meget fint, men hvis man skal udbytte denne åndbarhed, så stille det krav til det tøj man har på indenunder, og det er nok her de fleste stejler en smule, man har nemlig tre valg:

– Være nøgen.
    – Have 100% uld på
    – Have 100% syntet, eller polyester, på

Bomuld, som de allerfleste har på, suger sveden til sig, og bliver vådt. Det vil sige, at huden alligevel ikke kan ånde, da den fugt, der skulle transporteres ud af det åndbare rengsæt, jo bliver liggende i bomulden.

Nå, det var lidt at tænke over. Regntøj er altså ikke beregnet som overgangsjakke/tøj. Det er beregnet til at være ude i regnen i …

Man kan sagtens få overtøj der er vandafvisende, det kan klare lidt regn og vind. Det behøver ikke koste alverden – tjek evt. HM, de har noget der hedder “all weather”.

Mange hilsner Camilla, der har været på “regntøjskursus” hos Celavi (dem med “den lille elefant” …).

PS – Flyverdragt er det ENESTE rigtige. Ikke todelt allerede, det er alt for tidligt og besværligt!

Anonym
    Gæst

Det er sku’ ren besked!

Jeg havde tænkt 2-delt til den store, som går i 0’de. Så er da der chance for, at han tager et eller andet på i skolegården. Der er jo ingen til, at holde i hånden.

Vi er flittige brugere af uldne undertrøjer. Og de er røget på. Lige nu har de overgangsjakker på, men jeg overvejer at finde dynejakkerne frem.

Carl kan vist lige være i Alfreds flyverdragt fra sidste år. Jeg vil meget meget “varmt” anbefale den flyverdragt fra MikLine, som har et rent uld-foer – den er simpelhen super og der behøver ikke være noget under og de har aldrig været våde inden i.

Kh

Iben

babysmorbabysmor
    Medlem

Tak for svarene- godt at blive klogere.

Det lyder til, at det er et sæt “uldtøj” (hehe) jeg skal have anskaffet. Jeg selv har det også allerbedst med det naturlige…

Er desuden så heldige at vi netop har arvet en fin Reima flyverdragt og ja, det ved vi jo ligesom virker – så flyverdragt det bli´r !

Så mangler vi bare støvlerne – Camilla, har du købt Kamik´erne? Er jo lidt nysgerrig :o)

Babysmor (12+1 :oD )

næææh, jeg venter på at de har udsolgt … jeg glemmer at måle hans fødder og så kan jeg jo ikke få dem bestilt … *suk*. Mh Camilla.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.