nogen der har gjort brug af deres ejerskifterforsikring

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2003 nogen der har gjort brug af deres ejerskifterforsikring

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    kamwikamwi
    Medlem

Købte hus for 1 år siden –
    For 1 mdr siden opdagede vi fugt på væggen ind til badeværelset– Sidste dag hev vi tapetet ned, og opdagede at der hvor der var fugt, var der blevet repareret før, og skiftet tapetet ud..
    Det er ikke konstateret i tilstandsrapporten, bortset fra en revne i en fuge i badeværelse, men at de ikke har repareret noget fugt, eller andet— Snakkede med tidligere ejer igår, som kunne bekræfte at de havde haft det repareret – men dette er ikke nævnt i tilstandsrapporten?? er det så en skjult fejl??

Forsikringen mente nu at det ikke var noget der kunne dækkes, fordi der i tilstandsrapporten er noteret en revne i en fuge… men når nu den tidligere ejer, har krydset nej i at der ikke er repareret på nogen fugtskader på tilstandrapporten og de rent faktisk har reperaret det engang før…

Tror vi har opdaget det i tide, men der er da tegn på skimmelsvamp, så nu har vi gang i affugter og hele møjet….

ØV ØV ØV !!!

Hilsen Karina – som nu ser frem til at få et nyt badeværelse 🙂

luffernelufferne
    Medlem

Hej Karina

Vi har benyttet vores ejerskifte forsikring 2 gange, men man har jo som regel en overordentlig stor selvrisiko – så det er ikke sikkert det kan betale sig.

Vores var at faldstammen var faldet sammen mellem stue og kælder og at vi havde angreb af hussvamp i kælderen….

Man kan jo sige at en revnet flise er indikator for at der kan komme fugt igennem…. så måske er det derfor de ikke vil dække.

Mvh Malene

kamwikamwi
    Medlem

Vi har en selvrisiko på 5000 kr. –

Ved godt at det sikkert kan komme fugtskade i en revne – Men de tidligere ejere har repareret den revne, men ikke noteret at der også har været fugtskade på væggen… og at de også har repareret den….

Vi må se hvad der sker. Nu kommer der ihvertfald en VVS’er i morgen…

Tak for svaret.

Karina

Anonym
    Gæst

Nej, det hat jeg ikke. Jeg er lejer, men til gengæld arkitekt og byggeøkonom.
    Min klare holdning er, at man ved boligkøb skal få udført en tilstandsrapport få egen regning. Det koster et par tusind, men pengene er godt givet ud.
    Den byggesagkyndige som udfører rapporten er “sælgers mand” ….eller “kvinde” og bliver betalt af samme.
    De fleste rapporter er ikke det papir værd de er skrevet på.
    Det du beskriver er antageligt en K3’er og den skulle have været kapitaliseret og fratrukket købsprisen, som minimum.

Skader opdaget efter køb kan de sjældent betale sig at gå efter. Det er dyrt i sagsomkostninger til jurister, byggesagkyndige osv. Plejer at sige, at alt under 80.000 kr., kan man lige så godt glemme, at hive hjem. Det er for dyrt.
    Du skal i så fald have en ny vurdering og så er de i sidste ende den person, som har udført rapporten du skal gå efter.

En fugtmåler er et glimrende redskab ved boligkøb. Tror man kan leje sådan en mange steder.

Det hjælper ikke dig.

Reglerne for badeværelser er heldigvis ændret, men gamle badeværelser et tit lavet ret alternativt, desværre.

Så tænk over det og drop håbet om, at hente noget hjem. Få det eftergået og tætnet, lev med det så længe i kan. Man kan p.t. smide ca. 30-35 procent på håndværkerpriserne grundet markedets overophedning.

Iben

kamwikamwi
    Medlem

Hej Iben
    Tusind tak for svaret ! Nu har vi få hakket alt pudset væg hvor der er fugt – Rørene er som sådan ganske udemærket, eftersom huset er fra 1970 – Men der sidder en hane i bunden af brusenischen, hvor man angiveligt kan vaske sine tæer – og man mener at det er den der trækker vand tilbage når vi er i bad, og trækker ud i væggen…

Men nu tager vi “konsekvensen” og får det 36 år gamle badeværelse, med de lækre grønne kitche fliser og får os et nyt lækker badeværelse og får pudset væggen op igen på den anden side…. Så får jeg også min vilje…

Har heldigvis en del selvstændige håndværkere i familien – så mon ikke de kan hjælpe?? 🙂

Det er heller fordi jeg bare har lyst til at hive alt det hjem man kan, fordi jeg ikke selv kan betale – har en god opsparing, men synes bare i kampens hede, når man er igang med at hive vådt tapet ned, opdager svamp på den anden side, og manden har hovedpine og Caroline hoster – at det er pisse ærgeligt !! 🙂

Nu får jeg også min vilje om det nye badeværelse 🙂

Kh Karina

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.