At elske/ikke elske……

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2003 At elske/ikke elske……

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    kamwikamwi
    Medlem

Caroline får mange gange at vide hvor højt hun er elsket – når vi siger farvel i børnehaven, siger godnat, og når situationen lige byder sig til at sige, åh hvor jeg dog elsker dig !! 🙂

Og hun gengælder det altid, ved at sige: Jeg elsker også dig, mor !! 🙂

Sidste aften havde kæresten sagt godnat til hende, og hun havde fået et nej, til bog nr. 3 —– Så ville hun have at jeg kom derop, og det første hun spurgte mig af, var om vi ikke skulle læse en bog…. Et nej, fik hun også af mig – så kom den berømte skuffe, total tudefjæs og denne sætning:

“DER ER HELLER IKKE NOGEN DER ELSKER MIG MERE !!!” ——- SLAM – pyha den ramte lige moderens hjerte – hvor har hun dog lært det henne ??? 🙁 Blev helt ked af det og kom med en lang sø forklaring på hvor højt, vi elsker hende, også selvom vi engang i mellem siger nej………

Det så dog ikke ud til at hun forstod det/ville forstå det – nu havde hun sat sig i hovedet at hun skulle have den 3. bog læst højt og så var hun bare sikker på at vi ikke elskede hende mere….. 🙂

Ihhh hvor får de det fra ???

Kh Karina

maria_h_hmaria_h_h
    Medlem

tror de bruger mange sætninger som de har hørt, men ikke helt forstår meningen af. Melanie kommer tit med: “Du vil ikke ha jeg er her mere” eller når hun leger med veninderne og de bliver uenige: “Jeg har ingen venner mere.” tror dog ikke helt hun forstår betydningen, blot at hun er ked af det og sårret. og det er jo altid træls at få et nej…
    KH Maria og Melanie

Anonym
    Gæst

Efter Sarah er startet i børnehave går hun rigtig meget op i det med at elske og være venner.
    Bliver hun vred over noget (det kunne sagtens være 3. godnathistorie) kan hun bryde grædende sammen og sige “mor du skal gå, for jeg elsker dig ikke mere – jeg elsker kun min far og min lillebror” *gg* Eneste trøst er at vinden ofte er vendt næste aften.
    Der kommer også bemærkninger som “jeg vil ikke i børnehave for der er slet ikke nogen der kan lide mig” osv. Men jeg har også hørt hende være den “skrappe” derovre og sige “du må ikke… for du er ikke min ven mere” eller lignende.
    Har læst (og oplever) at de i denne her alder virkelig begynder at forstå betydningen af relationer og de tester med deres følelser og udsagn hvad der sker når relationerne ændres.
    Hold bare ved at du elsker hende når hun siger sådan, men jeg ved herhjemme fra at det også kan blive et magtvåben hvis man giver det alt for meget respons når de siger sådan nogle ting (hvis det f.eks. giver ½ times hyggesnak med mor selvom hun egentlig havde sagt godnat).

Knus fra Line.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.