graviditet og depression?

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2003 graviditet og depression?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg ved ikke om der er erfaringer med dep. i dette forum??

Jeg har -kort fortalt- haft en dep. og har vha. psykologhjælp og cipralex fået et rigtig godt liv igen…

Jeg har det seneste halve år haft en VIDUNDERLIG kæreste, og jeg har virkelig lyst til at få et barn med ham… (det er så gengældt 😉 )

Jeg tænker, at grunden til, at der står på pakken, at en evt. graviditet i forb. m. medicinen skal aftales med en læge, hænger sammen med… hvad skal jeg sige… at man under en dep. måske ikke har styr på sig selv og sit liv, og så er det jo klart, man ikke ønsker at sætte børn til verden! Men jeg er “erklæret ude af dep´en” og tager “kun” medicinen som en slags “overgang” til et stabilt liv – uden at være afhængig af medicin og den øvrige “lægeverden”…. (til at forstå??)

Spørgsmålet er så: har nogen erfaringer med at blive gravide kort efter en dep. – men hvor man stadig er på medicin?

Håber på at høre fra nogen!!

KH. Babysmor.

luffernelufferne
    Medlem

Hej Babysmor

Personligt kender jeg en veinde som er tager medicin fordi hun har haft en depresion (tror det er en slags lykkepiller men er ikke sikker) – hun har fået afvide at det er sikrest at trappe ud af medicinen inden en evt. graviditet.

Malene

Anonym
    Gæst

Hej Babysmor

Jeg har selv tidligere haft en depression, og har nu et godt liv med to små børn. Du er velkommen til at skrive til mig, hvis du vil have lidt personlige erfaringer. Min mailadr: Neerbek@mail.dk

MVH
    Bente

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.