Endnu et projekt hjælp ! :-) Måske tanja kan hjælpe ??

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2003 Endnu et projekt hjælp ! :-) Måske tanja kan hjælpe ??

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    kamwikamwi
    Medlem

Synes jeg har lidt for mange ting igang lige nu , derfor har jeg brug´for lidt hjælp, hvis nogen kan hjælpe mig med dette…

Er for et års tid siden begyndt at løbe meget – ml. 4-9 km et par gange i ugen bliver det til…

Vi har købt hus for et år siden i en lille by, ca. 25 km fra Kolding – og i denne by er der stor mulighed for udvikling af nye tiltag, og det er faktisk en lille by i stor vækst…

Jeg har egentlig eftersøgt en løbegruppe i byen og der er ved at være et par stykker der gerne vil samles, men nu er det også kommet opfordring til at der kan arragneres løbestævner, herunder halv-og hel marathon – netop for at få vores by på landkortet… Byen ligger i et meget naturskønt område, med 3 store søer – der er ca. 7 km rundt om den såkaldte Nedersø…

Synes egentlig det er et skide spændende projekt, hvilket betyder reklame for byen og forretningslivet… Men hvordan kommer jeg videre??? Er der nogen der har nogle ideer??

Knus Karina

Anonym
    Gæst

Min umiddelbare tanke er, at det er et fantastisk initiativ og lyder super-spændende…. MEEEN (og nu har jeg jo kun løbet og hverken arrangeret eller tilrettelagt ; ) ) – et “officielt” 1/1-marathon lyder en smule over-kill, da det for det første er en riiiiiiiigtig lang rute at tilrettelægge ( I København løber man samme vej flere gange, og dét er bare turn-off) – og så vil de fleste (IKKE mig(!!) ) løbere forvente en publikumsopbakning, som jeg kunne forestille mig ville være svær at mønstre, for at trække folk udefra.

Det lyder rigtig godt med de 3 søer – hvis de ligger indenfor en trekant og der kan måles en rute (op til f.eks. 25 km), kunne I jo lancere det som “Sø-løbet”. “De-3-søer-løbet” ell. lign. og dele det ind i 3 ruter f.eks. 7, 12 og 25 km. – det ville jeg hellere løbe an på som arrangør, da det vil virke mindre “wanna-be”-agtigt, hvis du forstår??

Eremitageløbet i Dyrehaven nord for København er jo en-eller-anden helt volapyk-distance på.. jeg mener det er 13,3 ell. lign. så det behøver ikke at være efter “faste mål”.

Held og lykke med den spændende udfordring – jeg vil KLART satse på et løbenr. , hvis jeres projekt bliver en realitet :deal:

Knus
    Tanja

luffernelufferne
    Medlem

Hej Karina

I Herlev har vi Herlev løbet, som er en hyggelig familie tradition, der er børneløbet (max 12 år) på 1,3 km, og så er der 5 og 10 km – siger ikke at man ikke kan lave længere løbedistancer, men synes generelt at det er en ret så god ide, at have hele familien med til at deltage – tror også det trækker mange flere til…. måske kan må få en forretnnig til at sponsorer drikkelse på et stop, og måske en anden forretning til at sponsorer præmier?!?
    Synes det lyder som en rigtig god ide…..
    Mvh Malene

Hej Karina

Nu er jeg ikke den store løber, men min forretningssans fejler ikke noget *S*. Og jeg synes det er en rigtig god ide I har fat i.

Min opfattelse er at I først og fremmest skal have det formuleret på papir: Hvad skal løbet hedde, hvem skal deltage, skal det koste noget at være med, hvem vil I have som sponsorer, vil en lokal/landsdækkende tv-kanal være til stede, hvad får en sponsor ud af det osv osv. Hvordan vil I tiltrække løbere?

I skal i det hele taget prøve at løbe alle detaljer igennem – I skal nærmest udarbejde en forretningsplan, hvor det er jeres sponsorer der skal købe ideen. Du kan tjekke mere om en sådan på http://startguiden.virk.dk/VirkPortal/site/Startguiden/Vaerktoej/MinForretningsplan.aspx

Kommunen vil også være et oplagt sted at henvende sig til. Kulturel Forvaltning vil være en klar støttemulighed.

I skal under alle omstændigheder søge om tilladelse hos Teknisk Forvaltning eller hvem det nu er der styrer sådan noget … Nok en rigtig god ide at starte der?

Nå, håber det kunne bruges til lidt. Glæder mig til at høre mere. Og husk at man render panden mod muren et par gange i sådan en proces, men så er det bare om at finde hullet i muren … *S*

Kh
    Camilla
    For at få folk til at putte penge i noget skal man have lavet et ret seriøst forarbejde. Man skal nemlig ikke regne med at folk køber en ide for ens blå øjnes skyld og de kan være ret hårde i filten, når det kommer til sponsorater. Så dækkefladen skal være bred og hvis I også kan få lovning fra lokale aviser og måske få en national sponsor som “hjerteforeningen” eller lignende, så kan det være den lokale Sportsmaster føler sig lidt tvungen til også at være med …

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.