IKKE børn, men arbejde!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2003 IKKE børn, men arbejde!

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Er der nogen af jer der har været på revalidering og så barsel imens? Ryger man på dagpenge med det samme, eller fortsætter revalideringen???

gyllenborggyllenborg
    Medlem

Hej “Luca”

Såfremt du forventer at fortsætte samme plan efter barsel som FØR barsel, vil du modtage revalideringsydelse under barslen.

Det vil sige: er du under uddannelse til sygeplejerske og genoptagaer studiet efter endt barsel, vil du modtage revalideringsydelse under barslen.

Er du derimod under uddannelse til sygeplejerske, men har en plan om at ændre reva-plan og påbegynde pædagogstudiet i stedet, så overgår du til kontanthjælp i barselsperioden.

Giver det mening?

Hilsen fra Line (socialrådgiver)

Anonym
    Gæst

nu skal du høre…
    Jeg er uddannet som sygeplejerske og har arbejdet som sådan i 6 år. Jeg har for 2 år siden haft cancer og har nu erkendt at jeg må skifte fag! Min plan er er tage HGS (jeg har studentereksamen) fra januar til juni og så en elevplads til lægesekretær start august/september.

Nu er miraklet så sket at det er lykkedes mig at blive gravid (jeg er jo næsten sereil efter min kemo!) Det er så skønt!!
    Men hvad sker der nu med planerne….
    Jeg kan nå at tage HGS og så barsel. Så kan jeg starte elevuddannelsen sommeren efter. Forstår du hvad jeg mener???

Det er bare så fedt at du måske kan hjælpe mig!! Jeg har tid hos sagsbeh. mandag den 20. men nu har jeg jo lige opdaget graviditeten og er spændt på hvad der så sker!

gyllenborggyllenborg
    Medlem

Hvis du sørger for at din jobplan indeholder HELE planen. Dvs. fra HGS til afslutning på lægesekretær-uddannelsen er der ingen “ko på isen”. Så holder du blot barsel, men afbryder ikke planen.