IKKE børn, men arbejde!

Alt om Børn Fora Mødregrupper Mødregruppe Juli 2003 IKKE børn, men arbejde!

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Er der nogen af jer der har været på revalidering og så barsel imens? Ryger man på dagpenge med det samme, eller fortsætter revalideringen???

gyllenborggyllenborg
    Medlem

Hej “Luca”

Såfremt du forventer at fortsætte samme plan efter barsel som FØR barsel, vil du modtage revalideringsydelse under barslen.

Det vil sige: er du under uddannelse til sygeplejerske og genoptagaer studiet efter endt barsel, vil du modtage revalideringsydelse under barslen.

Er du derimod under uddannelse til sygeplejerske, men har en plan om at ændre reva-plan og påbegynde pædagogstudiet i stedet, så overgår du til kontanthjælp i barselsperioden.

Giver det mening?

Hilsen fra Line (socialrådgiver)

Anonym
    Gæst

nu skal du høre…
    Jeg er uddannet som sygeplejerske og har arbejdet som sådan i 6 år. Jeg har for 2 år siden haft cancer og har nu erkendt at jeg må skifte fag! Min plan er er tage HGS (jeg har studentereksamen) fra januar til juni og så en elevplads til lægesekretær start august/september.

Nu er miraklet så sket at det er lykkedes mig at blive gravid (jeg er jo næsten sereil efter min kemo!) Det er så skønt!!
    Men hvad sker der nu med planerne….
    Jeg kan nå at tage HGS og så barsel. Så kan jeg starte elevuddannelsen sommeren efter. Forstår du hvad jeg mener???

Det er bare så fedt at du måske kan hjælpe mig!! Jeg har tid hos sagsbeh. mandag den 20. men nu har jeg jo lige opdaget graviditeten og er spændt på hvad der så sker!

gyllenborggyllenborg
    Medlem

Hvis du sørger for at din jobplan indeholder HELE planen. Dvs. fra HGS til afslutning på lægesekretær-uddannelsen er der ingen “ko på isen”. Så holder du blot barsel, men afbryder ikke planen.

Det burde ikke være problematisk at få sagsbehandleren til at lave en jobplan der dække HELE uddannelsesforløbet, da dit beskæftigelsesmål ER 100% afklaret.
    Hvis du nu ikke vidste hvad du ville efter HGS, kunne hun godt nøjes med at lave en “Jobplan” der kun gik til HGS.

Og,- så vil jeg lige sige at det ikke er ALT en sagsbehandler behøver at vide. Måske du skulle holde kortene tæt ind til kroppen, og fortie din graviditet til du har din underskrevne jobplan. Der er jo flere der først opdager deres graviditet i uge 20? Og du har ingen forpligtelse til at fortælle kommunen det….

Men det er op til dig. Personligt ville jeg fortie det til planen var i hus, medmindre hun direkte spørger dig…

Hilsen fra Line

Anonym
    Gæst

Hvis jeg fortier graviditeten (det er jo stadig meget tidligt/usikkert) Tror du så når jeg (efter HGS-start) fortæller at jeg er gravid, hun vil blive sur og ændre planen, da hun jo godt kan regne tilbage og vide at jeg ikke sagde det fra start?
    Der ville jo ligemeget hvad blive et hul på et par måneder mellem HGS og start på lægesekretærudd. er jeg også dækket af revalidering der? og tror du det er HELE barslen jeg får revalidering?
    Ja det hele går lidt op i økonomi, men det er jo en STOR lønnedgang jeg får og ligepludselig over LANG tid, så det fylder meget.
    Jeg er itvivl om jeg skulle prøve at få min læge til at sygemelde mig ned til 20timer/ugen resten af graviditeten og så starte revalidering bagefter, men det vil sagsbeh. nok syntes er noget underligt noget (enten eller) og jeg vil jo også gerne igang med den nye uddannelsesplan.
    Ligegyldigt hvad kan jeg ihvertfald IKKE fortsætte som det er nu, i en alm. sygeplejerskestilling!

Anonym
    Gæst
    gyllenborggyllenborg
    Medlem

Når først planen ligger og du har den på skrift kan hun ikke ændre den. revalidenter har OGSÅ ret til brsel, og du vil få revalideringsydelse under hele barslen.

Du behøver ikke fortie graviditeten, men føler du dig usikker på sagsbehandleren, så kan du undlade at fortælle hende det til du er over de magiske 13 uger. Du behøver ikke vente til du er færdig med HGS.
    Står der i planen at du vil blive revalideret til lægesekretæt er du helt sikret. Så får du revalideringsydelse under hele barslen.
    er der et hul i planen på et par måneder får du revalideringsydelse i den periode.

Få du lavet den plan, og når du ER startet på HGS så ring og sig det til din sagsbehandler.

Line

Anonym
    Gæst

Når jeg starter på HGS så vil jeg være ca. 13 uger henne. HGS slutter 1/6 og jeg skal føde (forhåbentligt!) 4/7, så det passer jo fint.
    Det er min moral der har det bedst med at sige det som det er på mandag! Jeg har også lige mailet til min socialrådgiver på Rigshospitalet, for lige at høre hvad hun syntes jeg skal gøre, håber hun svarer imorgen!!
    Tusind tak fordi du har villet bruge tid på det.

gyllenborggyllenborg
    Medlem

Det forstås:-)

Jeg er jo bare en garvet sagsbehandler der kender alle spillereglerne.
    Jeg tror nu ikke du får nogle problemer med planen, heller ikke selvom du siger du er gravid.

Men lad mig høre udfaldet:-)

Line

Anonym
    Gæst

pænt af dig at hjælpe. Jeg tror jeg følger dit råd med at vente med at sige noget. Jeg forventer graviditeten forløber som planlagt, men jeg er jo kun 6 uger henne!
    Min største frygt er som sagt, at hun bliver mobset senere hen fordi jeg ikke sagde noget. Jeg skal jo garanteret have med hende at gøre igennem hele forløbet.
    Jeg skriver mandag eftermiddag og fortæller hvordan mødet forløb.
    God weekend 🙂

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.