Jeg får en pige :@)

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe April 2003 Jeg får en pige :@)

• This topic has 0 replies, 1 voice, and was last updated 1 year ago by Anonymous.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Anonymous
    Guest

Hej allesammen.

Jeg må lige dele dette med nogen, selvom kæresten som er til undervisning ikke ved det endnu:

De sidste to dage har jeg haft nogle forfærdelige smerter nederst i maven og kunne slet ikke fungere normalt på mit arbejde (SFO-pædagog). Det gjorde så ondt at jeg humpede afsted som en halt and med olie på fjerene. Derfor tog jeg fri fra arbejde i dag og tog til læge. Hun opdagede en blærebetændelse, og chekkede lige blodtryk og min lille “Blyp”s hjertelyd. Det var rigtigt dejligt at høre det lille hjerte galopere, men da min læge mente at hjertet slog uregelmæssigt blev det knap så dejligt. Hun ringede ud til Skejby Sygehus og bestilte en tid til mig på svangreambulatoriet. Jeg spurgte hvad det kunne betyde, men hun svarede (heldigvis) bare at hun måske var lidt hys, men hun ville hellere sende mig afsted en gang for meget end en gang for lidt. God politik. Jeg fik altså en tid på Skejby en time senere hvor jeg skulle have “kørt en strimmel”.

Selvom jeg i bybussen derud nåede at gejle en helt vild dommedagsstemning op i mit indre, blev jeg helt glad, da jeg opdagede at “at køre en strimmel” betyder AT SCANNE! Jeg ærgede mig dog over at min søde kæreste ikke var med. Han vidste slet ikke at jeg var blevet sendt derud. For en gang skyld ærgede det mig at jeg ikke er indehaver af en mobiltelefon.
    En scanning er jo ikke ligefrem allemandsret her i Århus (endnu) så det var jo et godt plaster på såret. Især fordi Blyp var meget aktiv og hjertet slog fint og REGELMÆSSIGT. Pyyyyyyha, en lettelse. Tanken om for tidlig fødsel, hjerneskade, hjertefejl og kejsersnit strøg direkte ud af mit hovede som dug for solen.
    Alt så normalt ud og det var helt vidunderligt.

Nu var jeg jo så heldig at vinde en 19 ugers scanning i lotteriet. Men ved den scanning kunne man ikke se hvilket køn kønne Blyp havde/har, og vi havde besluttet at vi gerne ville vide det. I dag spurgte jeg derfor om lægen ikke lige kunne se det??? Og denne gang var Blyp ikke bly som sidst hvor HUN lå med samlede ben. Det var ret tydeligt at Blyp nu kan kaldes “hun” (hvis vi tør).

Jeg føler jeg har snydt lidt fordi min kæreste ikke var med til at modtage nyheden. Han ringede lige før, men jeg sagde ikke andet end at jeg havde blærebetændelse. Når han kommer hjem om en halv time vil jeg spørge ham om han vil se et billede af sin lille pige? Og så vil jeg vise ham scanningsbilledet. IIIhhh, jeg glæder mig til at fortælle ham det. Gid han havde været med. Og hvor var det bare befriende at det kun er mig der har smerter og lille Blyp fortsat hygger sig mens HUN vokser.

Nå, jeg måtte bare lige ud med nyheden. Skønt med dette forum til den slags.

Med venlig hilsen Line73 (31+1)

Anonymous
    Guest

Hej Line73

åhh hvor er det bare dejligt at høre at alt alligevel var som det skulle *SS* Men normalt siger man “at køre en strimmel” er en CTG-scanning og ikke en “billed-scanning” men det er jo kun heldigt for dig *SS*

Knuz og tillykke
    Lizz 28+0

Anonymous
    Guest

Kære Lizz

Tak for det. Jeg har nu fortalt det til kæresten og han blev glad. I hvert fald fordi vi ikke (igen) skal til at diskutere om navnet Sofus skal staves med F eller PH. Jeg er nu lidt vild med det navn.

Men hvad er en CTG-scanning? Jeg har altid troet at en “strimmel” er lyd skrevet ud i diagrammer eller sådan noget. Er det det? Eller hvad? Og ja, jeg var rigtig rigtig heldig synes jeg også.

:@) Hilsen Line73

Anonymous
    Guest

så er der da helt rart at i nu kan udelukke sofus, med eller uden ph *GG* hvad er pigenavnet så?? Sofie med eller uden ph *G*

jamen du har helt ret “en strimmel” er noget der kommer ud på en slags graf, hvor man ser babys hjerterytme og sammentrækninger i livmoderen (plukveer), der kan man så se intensiteten af plukveerne, og om babys hjerte slår som det skal *S*

Man får 2 bælter spændt om maven som så er forbundet til maskinen som udskriver grafen! de bruger den mange steder, hvis man fx tror man er i fødsel, så tjekker de veerne, hvor intense og kraftige de er *S* Jeg har prøvet det en del gange, da jeg havde 3-4 falske alarmer ved sidste graviditet… desværre havde de falske veer ingen effekt, og jeg gik 12 dage over tiden!!!

Knuzer Lizz 28+1

Anonymous
    Guest

Falske veer!!! Det lyder ikke rart. Ja, du har nok gennemskuet at jeg er førstegangsfødende. Det må have været hårdt flere gange at tro at nu var det nu. Er det egentligt rutine at man får kørt en strimmel når man ankommer til fødeafdelingen?

Nej der bliver ingen diskussion om SoPH/Fie. Det er et sødt navn, men må være det navn som kommer til at svare til det jævne og almindelige “Line”, som da også (uden at være for blæret) også er et sødt navn. Vores favoritpigenavne er Alma (som jeg allernådigst har fået lov at bruge af min søster da det var “hendes” navn i tilfælde af at hun fik en pige), Eva og Liv. Tre navne hvor der ikke er den vilde diskussion om stavemåden og som lille “Blyp” ikke får svært ved at stave til engang.

Men tak for responsen. Det er nu rart med jer flergangsfødende som kan besvare en hel masse spørgsmål :@)

Med venlig hilsen Line73

aelmholdtaelmholdt
    Member

Tillykke med lille pigen….uha ventetiden til farmand kom hjem måtte have været laaaang, men alligevel lidt spændende.

Det med navnene kan være noget meget svært noget.
    Sidste gang havde vi kun et pigenavn(Laura) som vi kunne blive enige om og slet ingen drengenavne, så heldigvis blev det en pige = Laura.

Denne gang har vi 2 pigenavne=Line eller Freja og hvor det igen halter lidt med et drenge navn…..er dog lige p.t Mads, eller måske Lukas. Men nu må vi få at se….Jeg tror vi venter en pige igen.

Som Lizz fortælle var jeg også igennem 4 falske alarmer inden DAGEN endelig oprandt. Det er meget hårdt, idet man hver gang indstiller sig på at nu er det nu, men alt er glemt når så dagen endelig er der og man ligger med det skønne lille vidunder på maven. GLÆD DIG !!!

En lidt sen men ikke desto mindre TILLYKKE med prinsessen i maven.

Mange hilsner fra Katja Ælmholdt 27+4

Anonymous
    Guest

Hvor er det godt at din lille prinsesse har det fint. Og dejligt for dig at du lige skulle have en ekstra skanning:0)
    Det kan man da altid bruge. Jeg syntes at det er super lækkert at se den lille sparke og drikke inde i maven hi hi.
    Det var da godt at din kæreste blev glad når i nu havde bestemt at i gerne ville vide det.
    Knus Rikke 31+0

Anonymous
    Guest

Tak for lykønskningerne og uddeling af erfaring. Jeg er i øvrigt meget spændt på din alternative måde at finde ud af hvad I venter jer, Katja. God ide.

Mvh Line_73 (31+2)

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.