At mærke liv…

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe April 2003 At mærke liv…

• This topic has 0 replies, 1 voice, and was last updated 1 year ago by Anonymous.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Anonymous
    Guest

Hvordan og hvor meget mærker i liv?

Min lille prinsesse er meget blid (jeg ved ikke hvor hun har det fra). Hun puffer kun til sin mor og det kan under ingen omstændigheder holde mig vågen om natten. Bliver I andre holdt vågne?

Jeg oplever heller ikke, at det gør ondt når hun puffer. Man kan dog godt se på maven når hun laver de lidt hårdere puf, så faderen har mærket hende puffe.

Jeg kunne godt tænke mig at høre fra jer andre, hvordan og hvor meget i mærker liv.

Hilsner fra

Anne
    27 + 0

Anonymous
    Guest
    Anonymous
    Guest

Hejsa.
    jeg har mærket liv allerede fra 14 uge. Jeg var også tidligt på sidste gang.
    Min lille fis sparker meget og ja!! – jeg bliver holdt vågen om natten. Den sparker næsten hele tiden og tit gør det meget ondt for den rammer mig lige omkring mine ribben.
    Jeg var til jm i fredags og fik at vide at den ligger på tværs, og det vil sige at det er benene jeg får i ribbenene.
    Den lille fis i min mave sparker meget hårdere og mere end min datter Ceciliea gjorde.
    Held og lykke med din lille:0)
    Knus Rikke 28+4

Anonymous
    Guest

Hej Anne

Jeg mærker meget liv – specielt om aftenen. Jeg vil ikke sige at det gør ondt når “den bette” sparker, men den ligger tit op i mod mine ribben, under venstre bryst, og trykker og det gør ondt.

Jeg bliver ikke holdt vågen om natten, men hvis jeg vågner fordi blæren er fyldt kan det sommetider tage lidt tid inden jeg falder i søvn igen, men det er mere fordi jeg nyder følelsen (tror jeg).

Ved mine 2 andre gravidideter har det været fuldstændig det samme.

Hilsen
    Lene (4. april 2003)

Anonymous
    Guest

Hejsa du,

Ja, min lille my er også ret blid ved mig kan jeg høre på jer andre.. 🙂
    Jeg kan da godt mærke at han rumsterer i løbet af dagen, men det er nu mest når jeg kommer hjem og slapper i sofaneseren, at jeg kan mærke og se ham tydeligst. Det er aldrig så meget at jeg ikke kan sove fra det, og det varer aldrig i længere tid en ca. 10 min ad gangen. Men det er en dejlig følelse 🙂

Umfer 27+4

pialouisepialouise
    Member

Jeg synes egentlig, at Møffe er ret aktiv, men jeg har ikke været gravid før, så jeg har ikke noget sammenligningsgrundlag.

Jeg mærker bebsen jævnligt i løbet af dagen,- mest sidst på formiddagen, sidst på eftermiddagen, om aftenen og når vi går i seng. Man kan tydeligt se spark og slag uden på maven, men det gør overhovedet ikke ondt. Jeg tror, at der bliver møffet godt om natten, men jeg opdager det kun, hvis jeg vågner, fordi jeg skal tisse (jeg har et supergodt sovehjerte).
    Knus Pia (28+6)

Anonymous
    Guest

hejsa

jeg mærker liv hverdag, mest når jeg ligger ned ,em det gør ikke ondt, tilgengæld sparker krøltoppen lige ned i min blære så jeg render til ud til det lille hus, næste uden grund.
    men måske hvem ved om en månede sidder vi alle og siger av av

Hilsen Christine

Anonymous
    Guest

Hejsa

jeg ville høre om der var nogle som havde erfaringer med kæledyr og ny fødte. Jeg har selv en dejlig meget kælen kat og håber at han er lige så sød overfor krøltoppen når den tid kommer som han er over for os

Hilsen Christine

Anonymous
    Guest

jamen uha jow jeg mærker liv og har gjort det siden uge 13-14, men den sparker ikke nær så hårdt som min søn gjorde, men stadig hårdt nok til at det kan gøre avs indimellem *SS* det er dog ikke noget jeg bliver vækket af, medmindre den hopper og danser på min blære (hvilket den ofte gør) jeg er mindst oppe 1 gang om natten for at tisse, og kan godt ligge og vende og dreje mig, da den lille lige mente den skulle holde lidt fest igen *GG*

Jeg mærker den (meget) dagligt… dog havde jeg i forgårs en dag hvor jeg næsten ikke mærkede den, og blev derfor lidt urolig og begyndte at puffe til maven for at sætte lidt gang i den… det hjalp heldigvis *SS* og jeg kunne knap få lov at spise aftensmad her til aften, da der var disko-dasko-party derinde *GG* den har det meget med at lege med min navle, det ser lidt sjovt ud, da min navle minder om en “myreslugers snabel” *GGG*

Knuzer Lizz 25+5

Anonymous
    Guest

Hej!

Jeg mærker masser af liv hele dagen igennem, faktisk så meget at jeg sommertider kommer i tvivl om den bette nogen sinde sover. På det tidspunkt der er mest liv er om natten, mellem 2 og 5 og jeg kan ikke sove for det. Det er vidunderligt at mærke, at der er liv, men sommertider er det næsten for meget… *S* Det gør overhovedet ikke ondt når den sparker, men hvis min blære er fuld kan det godt være noget ubehageligt.
    Min kæreste mener, at der er 2 derinde pga. han har mærket den 2 steder på een gang, men jeg mener bare at det er pga. den ligger på tværs eller sådan noget… håber jeg. JM har i hvertfald ikke sagt noget om at der evt. skulle være 2 og jeg er heller ikke så stor, så mon ikke der kun er en? Jeg skal til JM om en uge og så håber jeg, at hun kan komme med et gæt på, hvor stor den lille er.
    Er der nogen af jer andre der har fået et skøn på hvor stor jeres barn er?

Masser af hilsner
    Rikke (27+2)

Anonymous
    Guest

Hej Anne

Jo tak min lille pige er utrolig aktiv op til flere gange om dagen. Og er jeg stresset eller ked af det så er jeg 120% sikker på at så er hun endnu mere aktiv. Hun er faktisk mere en kick sparker end min datter var i sin tid.

Hun har dog en dårlig vane, nemlig at ligge og sparke mig i min blære det meste af tiden. Hvilket er ret ubehageligt. En tur gennem Kvickly Extra kan sagtens klares med 3-4 ture forbi wc´et.

En sød lille ting er at hun også nærmest kilder mig oppe ved navlen eller i siden, og det er simpelthen utroligt sjovt. Så må jeg puffe lidt til hende, så holder hun op.

Jeg har haft svært ved at mærke liv, da min moderkage ligger på forvæggen, men nu kommer hendes puf nærmest på klokkeslet også midt om natten. MEN jeg nyder dem, og fik et helt chok første gang jeg selv mærkede hende sparke igennem, så det kunne mærkes uden på maven.

Pas godt på dig selv og den lille, hilsen Lena 25+2

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.