jeg er deprimeret.

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe April 2003 jeg er deprimeret.

• This topic has 0 replies, 1 voice, and was last updated 1 year ago by Anonymous.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Anonymous
    Guest

Her midt i alt det dejlige, går jeg rundt og er deprimeret. Jeg har siden jeg startede med at gå i varmtvandsbassin for en 3 uger siden været mere eller mindre dårlig tilpas.(jeg skal bare i vandet, da det er det eneste der letter på bækkenet). Det starter så snart jeg kommer ned i det varme vand. Jeg får lyst til at tude. Det stopper ikke, men bliver bare værre og værre. Jeg var ude i vandet igen for 2 dage siden – siden har jeg haft det skidt og tudet med jævne mellemrum. Jeg ved ikke hvorfor, jeg kan ikke komme frem til anden grund end hormonerne. Men hvor længe skal det vare ??? Og hvor længe MÅ det vare, før jeg skal nævne det for JM eller lægen ???
    Jeg har ikke særlig meget brug for at tale om det, for jeg har vitterlig ikke nogen forklaring på hvad der er galt. Jeg har fortalt det til de nærmeste, sådan tilfældigt når de spørger til mig, men det er ikke sådan at jeg får lyst til at køre i det….. jeg ved faktisk slet ikke hvad jeg vil, har lyst til, mener eller noget som helst andet. Følelsen er der bare konstant. Jeg føler mig som….. et punktum der flyver rundt ude i universet eller sådan noget. Når jeg handler kan jeg ikke tænke, jeg koncentrerer mig ikke godt nok når jeg kører…. tankerne flyver bare og jeg har det der hul i maven. På samme måde som hvis man har mistet en, eller ens kæreste er skredet. Der er bare ikke noget galt. Ingen forklaring…..

Har I nogle råd. Har I selv nedture ????
    Jeg håber på respons.

Knus Helle.

Anonymous
    Guest

Hej Helle!

Jeg er på besøg fra marts-terminen, da jeg så din indlæg som rørte noget i mig. Jeg er ikke deprimeret, men har haft nogle perioder i denne graviditet, hvor jeg bare har været så ubeskrivelig ked af det. Jeg kan genkende den der følelse du beskriver af at man nærmest er en skygge ved siden af sin krop!!
    Jeg skal ikke prøve at gøre mig klog på, hvorfor du er så ked af det, men da mit var værst fortalte jeg min jordmoder om det. Hun var så utrolig sød… hun prøvede ikke at snage og gøre sig klog på mig, men forklarede en masse ting om graviditet og hormomer og hvilke bekymringer gravide ofte har. Jeg kan ikke sætte fingeren på præcis hvad hun sagde til mig, men det hjalp virkelig at tale med hende!!
    Så hvis du er tryk ved enten din læge eller jordmoder synes jeg du skal nævne det for en af dem. Du skal jo også huske at tænke på din lille bebs, som kan mærke når du er ked af det!! Hver gang du har det rigtig dårligt frigives der nogle stoffer som føres direkte videre til bebsen…

Jeg håber du snart bryder ud af den onde cirkel, og finder forventningens glæde frem:-)
    Mange knus og tanker
    Pia (fra marts-terminen)
    (31+1)

Anonymous
    Guest

Det tror jeg også….

Jeg har tænkt meget på dig – læste godt om din bækkenløsning, men havde ikke lige overskud til at kommentere den….. Og jow – jeg tror osse vi har en del tilfælles…… Jeg kunne bla. læse, at du nu gik til varmtvands gym på Skejby. Da jeg var derude til Info om bækkenproblemer, sagde fyssen, at jeg skulle kontakte afd. hvis det hele blev værre. Det er blevet værre, men jeg har ikke ringet derud….. Tror jeg håber på bedre tider ….
    Nu har jeg lige meldt mig til vandgym i Hinnerup Badet hvor jeg selv har været ude et par gange og bare dase i vandet. Jeg overvejer kraftigt at kontakte Skejby – men der er ikke rigtigt noget der bliver til noget…. lige pt.

Jeg tjekker MSN….

Knus Helle.

Anonymous
    Guest

Jeg tror vi to skal snakke sammen. Vores omstændigheder ligner hinanden gevaldigt. Hvor går du til svømning?? Jeg skal starte på Skejby i næste uge.
    Anyway, jeg laver lige lidt kontaktformidling på vores Aprilmor side på Msn. Du hører fra mig – jeg tror vi kan bruge hinanden lidt.

Kærlig hilsen

Tinke 27+6

Anonymous
    Guest

Hej Tinke.

Jeg vil bare sige, at jeg tror du fik skubbet mig igang på en eller anden måde med din sidste mail stilet til mig her på siden.

Jeg har nu kontaktet Skejby og skal allerede derud i dag. Jeg ringede derud i går og fik hende fyssen i røret som underviste til Infomødet… Det var da nemt – gad vide hvorfor jeg ikke havde gjort noget, noget før ???….

Jeg fik også svaret på hvorfor jeg blev så deprimeret i varmtvands bassinet. Det er noget med at kroppen “giver slip”. hvis man går og har ondt – fysisk eller mentalt – eller begge dele. Når man kommer ned i varmt vand og bliver vægtløs og smertefri sker der altså mange gange noget. Når man ikke er i vandet prøver kroppen/en selv at “frastøde” smerter/udefraommende påvirkninger samt de psykiske belastninger der følger med de smerter man går og har.
    Det hele bliver løsnet op i det varme vand og nogle mennesker reagerer derfor kraftigt på det. Det er altså sundt nok, men selvfølgelig ikke sjovt når det står på.

Det er noget helt almindeligt for fysserne, som de er opmærksomme på og lærer om allerede inden de begynder at undervise i bassin.

Jeg er lettet, for som sagt havde jeg ikke noget at være deprimeret over. Der var ikke sket noget nyt i mit liv, men jeg stod stille. Nu håber jeg at de tilbyder mig bassin træning derude i dag, så kan det jo være vi ses derude.

Det var bare lige det. Tak for puffet i den rigtige retning. (sommetider skal der ikke så meget til).

Knus fra

Helle.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.