Nu sygemeldt på 3. uge og intet nyt

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe April 2003 Nu sygemeldt på 3. uge og intet nyt

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author
    aelmholdtaelmholdt
    Member

Hej alle

Ja jeg har blot brug for at hælde vand ud af ørene, så I kan blot gå videre hvis ikke dette interesserer Jer.

Jeg blev sygemeldt for 3 uger siden med meget alvorlig bækkenløsning, hvor eneste udvej ville være en sygemelding graviditeten ud, hvilket jeg havde lidt svært ved at vende mig til i starten men nu er fint afklaret med.

MEN jeg har IKKE fået det en sk.. bedre…..tværdigimod har jeg for hver dag der går blot mere ondt og kan næsten ikke se en ende på denne graviditet, som jeg ikke er slut lige rundt om hjørnet !!

Jeg skal til jordmoder i morgen og vil snakke med hende om det virkelig kan passe at jeg skal blive ved med at have så pokkers ondt. Jeg har fået udleveret et glidelagen og et bækkenbælte, men det er ikke specielt virkningsfuld.

Hvordan har I andre det med Jeres bækkenløsning??? Er det ikke blevet bedre siden I er kommet hjem og gå???

Det er til tider så slemt at jeg ikke kan noget som helst. I nat har jeg kun sovet i småbider af ½ time af gange…p.g.a smerter og idag har jeg intet kunne overskue. Datteren er syg og har været hjemme, men jeg synes bestemt ikke at jeg har kunne være noget som helst for hende – ØV ØV ØV.

Nu fik jeg luft og håber at høre fra Jer der går hjemme af samme grund.

Katja Ælmholdt 20+6

Anonymous
    Guest

Heldigvis har jeg ikke personligt prøvet at have bækkenløsning, men har læst, at der ofte er hjælp at hente hos en fysioterapeut. Du kan få en henvisning gennem din læge. Om du selv skal betale lidt ved jeg ikke, men får du det bedre så….
    Håber, du får det bedre.

M.v.h. Charlotte

aelmholdtaelmholdt
    Member

til en fysioterapeut, men uden den store effekt.

Jeg blev efter 2 gange sendt hjem med nogle øvelser jeg ligeså godt kunne lave herhjemme, fra for at skulle køre hvergang, men det de forslår er så meget afslapning som muligt og så lytte til kroppens signaler om hvor meget jeg kan holde til fra dag til dag, men mit bækken er meget skrøbeligt og de er bange for at det kan ende med bækkenskred hvis ikke jeg passer MEGET på.

Katja

aelmholdtaelmholdt
    Member

Tak for dien indlæg alligevel!!

Jeg kan love dig jeg gør hvad jeg kan for at slappe mest muligt af, da jeg ellers ikke kan fungere.

Mange hilsner fra KAtja

Anonymous
    Guest

at jeg så ikke har andre forslag end meditation og dybdeafslapning.

Pas godt på dig selv!

M.v.h. Charlotte

aelmholdtaelmholdt
    Member

Hej dorthe

Mange tak for dit indlæg. Min læge sagde for 3 uger siden at hjalp bækkenbæltet, fys. øvelser eller glidelagnet ikke kunne vi snakkes ved om evt. varmtvandstræning.

Jeg har en tid hos hende d. 14/1 2003 så er der ingen ændringer der så vil jeg snakke med hende om denne træning.

Det er rart at kunne hælde vand ud af ørene når der så også er nogen der kan sætte sig ind i hvordan man har det !!

Jeg har netop lige været ved min jordmoder som kunne konstatere at den lille har det perfekt og at den vokser rigelig fint. Normal symfuse mål i 20 uge skulle være 18….hvor hun målte mig til at være 22 cm. så den lille har det vist fint!!

Hun kunne desværre ikke komme med nogen opmundrende ord omkring min situation med bækkenet, men at jeg må tage en dag af gangen og så slappe så vidt muligt af.

SÅ det vil jeg så gøre…den lille giver i denne skrivende stund et lille spark fra sig…så vi vil ligge os og slappe lidt af!!

Katja Ælmholdt 20+1

Anonymous
    Guest

Hej katja !

Jeg er også sygemeldt på grund af bækkenløsning, så jeg kan godt forstå, hvordan du har det. Jeg er lige startet til noget træning i et varmtvands bassin på Hvidovre hospital, og det er altså rigtig godt. Bare den fornemmelse at få kroppen ned i det her 39 grader varme vand og ikke føle smerterne og det “løse” bækken, det er simpelthen skønt. Det vil jeg helt klart anbefale dig at prøve. Nu ved jeg ikke, om “dit hospital” har den mulighed, men ellers ved jeg, at her i København er der aftenskoler, der tilbyder det samme, så mon ikke også der er det hos dig.

Jeg har også prøvet fysioterapi uden virkning og jeg kan ikke bruge bækkenbæltet, da mit bækken står skævt.

Jeg ønsker dig held og lykke, og håber du finder noget, der lindrer lidt. Ellers så bare skriv og luk lidt vand ud af ørerne, når det bliver for meget.

Mange hilsner Dorthe 21+6

Anonymous
    Guest

Hej Katja!
    Jeg føler virkelig med dig, men jeg er også glad på dine vegne, fordi du kan hælde vand ud af ørerne!! Det tror jeg nemlig er alfa og omega for sådan nogle som os. Jeg er selv sygemeldt også på 3. uge tror jeg nok. Jeg har også bækkenløsning, og det har helt klart været et chok for mig, at det rent faktisk gør så forbandet ondt. Jeg har nok forbundet bækkenløsning lidt med andre ”skæve” diagnoser og tænkt, at så slemt kan det da ikke være. Men det er det jo!! Jeg har nogenlunde samme slags smerter som du har, og det er jo til at blive skør af. Min læge sagde til mig i går, at det ikke kan blive bedre, men at det måske ikke bliver værre…. Tja, det er da til at forstå. Jeg tror det er vigtigt at give sig selv lov til at synes at det er pisse uretfærdigt. I går snakkede jeg med en god ven, som har problemer med sine hofter (han er selvsagt ikke gravid…). Han er opereret utallige gange, og nu er han ved at være der, hvor de ikke kan gøre så meget mere. Hans symptomer er de samme, men han ved ikke, om han nogensinde slipper af med smerterne. Han kan gå ca. 100 m, kan ikke sidde ret længe og kan meget vel havne som førtidspensionist inden han er 30. Så det prøver jeg at tænke på ind i mellem. Når den lille purk kommer er det jo et spørgsmål om kort tid, før jeg er på banen igen.
    Jeg har rimelig succes med at sætte mig nogle små mål for dagen. Og de er altså ganske små. Det gør, at jeg ligesom føler, at jeg har gjort et eller andet, selv om det er meget lidt.

Jeg håber du kan bruge det lidt. I øvrigt er jeg blevet anbefalet en kiropraktor, det har jeg hørt fra flere fronter skulle være virkelig godt. Jeg tænker over sagen for knæklydene skræmmer mig helt vildt.

Håber din dag tager en god drejning.

Kærlig hilsen

Tinke (24+1)

aelmholdtaelmholdt
    Member

Tak for dit indlæg….Jeg elsker dette forum, hvor vi alle kan hælde vand ud af ørene uden at nogen drejer øjne af det(vi kan i hvert tilfælde ikke se det!!)

Jeg er også ligeså stille begyndt at sætte mig nogle realistiske mål for min dag…de er bestemt heller ikke særlig store. Det kan være at tømme opvaskemaskinen eller ligge tøj på plads!!
    Det jeg synes er sværest er at jeg den ene dag kan have det rimeligt og så den næste dag så har jeg så ondt at jeg inden steder kan være!!

Men som jordmoderen i dag sagde så måtte jeg tage en dag af gangen og så passe på ikke at lave for meget…heller lidt mindre end jeg egentlig kan klare.

Jeg havde også bækkenløsning med den første, dog ikke i denne grad, men da forsvandt det også nærmest ligesom jeg fødte…..så det krydser jeg finger for at det også vil gøre denne gang.

Jeg har en helt fantastisk dejlig jordmoder som også er meget lydhør og giver nogle realistiske svar på mine spørgsmål.
    Det er bare så dejligt at komme ned til hende og også kunne hælde vand ud af ørene der!!

Alt fra mig for nu….Selv om det er træls for alle Jer andre der lider under de samme smerter så er det rart at man ikke er den eneste der føler sig “svag”.

Mange hilsner fra Katja Ælmholdt 20+1

Anonymous
    Guest

Gladsaxe svømmehal (ligger på Vandtårnsvej, tæt på motorvejsafkørslen ved Buddingevej på O3), så har de det skønneste babybassin i en passende dybde, som er rigtig dejlig varmt, og du behøver ikke bestille tid. Håber at det kan lindre dig lidt i den lange ventetid
    Held og lykke
    Kærligst Marie 20+2

aelmholdtaelmholdt
    Member

Bor jeg ikke i nærheden af Gladsaxe svømmehal…bor ved Herning…Men som jeg har skrevet længere oppe vil jeg ved næste lægebesøg snakke med min læge om varmtvandstræning på sygehuset…det ved jeg nemlig at de køre med.

Men ellers tak for tippet.

Katja Ælmholdt 20+1

Anonymous
    Guest

Lidt om, hvor hurtigt, det kan skifte.
    Som du nok kunne høre var jeg vældig oppe på mærkerne tidligere i dag, men nu har den berømte pibe fået en anden lyd…
    Jeg overvurderede nemlig situationen og tog på julegaveindkøb. Det gik da fint, så jeg kunne jo også lige stege 1,½ kg fars til små frikadeller til en julefrokost på lørdag. Måske skulle jeg fatte at stoppe i tide….
    Jeg endte på køkkengulvet, hvor jeg var nødt til at lægge mig ned. Det gjorde simpelthen så ondt i hele underregionen at jeg bare lå og peb. Heldigvis kom min kæreste hjem og hjalp mig op og tog sig af resten. Det skifter godt nok hurtigt her hos mig.
    Nu er jeg helt udmattet og skal bruge aftenen på at se håndbold.
    Bare nogle tanker,

Tinke

Anonymous
    Guest

Ja du ved jo at jeg er i samme situation… jeg kan fortælle at det er meget forskelligt med fysioterapeuter… den ene siger det ene og den anden siger det andet!!! Jeg startede med at have en sød kvinde, men hun er nu gået på barsel og har fået en sød ung mand, og han kan virkelig forklare mig og HVORFOR det gør så helvedes ondt, og jeg bliver masseret i balderne/lænden og nu osse ryggen, for at løse op for spændingerne og så skal jeg bevæge min ryg ved at bøje mig bagover så langt jeg kan og bagefter forover (med støtte på lårene) og det skal jeg gøre ca 1 gang i timen, men HVIS det gør ONDT skal jeg stoppe med det samme, og prøve igen senere…. og sådan har det desværre været ofte i ugens løb 🙁 Nå, men det jeg ville var at sige, at det altså hjælper for mig at være dernede 1 gang i ugen, og samtidig træne i varmvand (han spørger altid om jeg nu har husket at komme i bassinet *GG* ja MOAR…)

Jeg synes du skal ringe til din læge og aftale en tid med hende noget før, for det kan ikke blive ved med at gå….din krop skriger jo på at få lidt aflastning, og tro mig, det er det at komme i varmvand *SS*

Knuzer & tanker Lizz 20+6

aelmholdtaelmholdt
    Member

hejsa Lisbeth

Ja, du har sikkert ret i at det måske ville være en god ide at kontakte lægen inden d. 14/1 2003….der er jo egentlig temmelig længe til.

Jeg snakkede med min jordmoder om at jeg ofte har en fornemmelse af at barnet skal falde ud!!! Hun forklarede at det var mit bækken der nu var så svagt at det ikke længere kunne aflaste, holde på “understellet”, MEN at barnet ikke falder ud.

Jeg skal passe ekstra godt på og slappe af når kroppen beder om det. Det er bare meget nyt for mig, så jeg skal nu først til at lære min egen krops signaler at kende og det tager jo tid…da jeg skal stoppe inden jeg er nået for laaaaangt!!

Mange tak for dit indlæg, det er dejligt at vide at der er nogen der tænker på og føler med en.

Knus Katja

aelmholdtaelmholdt
    Member

Det var vel nok træls sådan at “falde” om på gulvet af smerte. Jeg kender det kun alt for godt at man lige tror at man kan ordne denne ene ting mere for denne dag og så ender det galt og man må ligge resten af dagen…..

Jeg tror på at det tager tid at lære kroppenssignaler at kende, idet vi skal kunne observere det inden vi er gået for laaaangt!!

Håber at vi kan skrive sammen her om vores oplevelser og så få hældt vand ud af ørene.

Mange medynkelige hilsner fra Katja

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.