Hjemmefødsel, ingen andre i hele verden?:-)

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe April 2003 Hjemmefødsel, ingen andre i hele verden?:-)

• This topic has 0 replies, 1 voice, and was last updated 1 year ago by begusbegus.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    begusbegus
    Member

hej alle

Ud fra den imponerende terminsliste kan jeg slutte mig til, at der ikke er andre edn mig der har valgt hjemmefødsel. Er der nogen af jer der har overvejet det og fravalgt det, og i så fald, hvorfor?

En meget nysgerrig BeGus

aelmholdtaelmholdt
    Member

Hejsa BeGus

Ja, jeg overvejede det i starten af graviditeten, men gik egentlig rimelig hurtig fra tanken igen, da jeg føler mig mere sikker på sygehuset.
    Jeg mener, at det er jo der at de har de fleste ting hvis der skulle opstå komplikationer ved fødslen og så er jeg nok også en lille smule “pyldret”….Jeg skal altid være meget sikker i min sag.

Men tanken er på nogen områder tiltrækkende, det at være hjemme i egne omgivelser, at man ikke skal køre midt i oplevelsen, at man er der hjemme når det er overstået…MEN alt ialt er vi nået der til hvor vi begge helst vil være på sygehuset…hvor vi sidste gang havde en fantastisk oplevelse.

Blot min mening og mine tanker omkring hjemmefødsler!!

Katja Ælmholdt 18+5

pialouisepialouise
    Member

Jeg kunne ikke tænke mig at føde derhjemme, hvis nu noget går galt…..samtidig synes jeg at det er lidt svært at overskue alt det praktiske. Vi har i stedet valgt, at fødslen skal foregå ambulant, således at vi, hvis alt går som det skal, kommer hurtigt hjem i vores egen hule. Endvidere har vi valgt Frederiksberg hospital, som jeg har hørt er meget hyggeligt og roligt, da det er et lille fødested.
    Knus Pia (22+6)

hollerholler
    Member

Jeg er 2. gangsfødende og fik mit første barn ved akut kejsersnit. Jeg fik bagefter at vide, at hvis jeg havde valgt hjemmefødsel, så havde mit barn ikke overlevet…. Voldsomt!! Og jeg må nok indrømme, at jeg på forhånd også var modstander af hjemmefødsler.
    Det går nok mest på, at jeg gerne vil være, hvor den bedst mulige – og professionelle – hjælp er, hvis noget skulle gå galt. Men derudover så synes jeg måske også, at det er lidt overromantiseret?
    Hvad har fået dig til at vælge hjemmefødsel?

Anonymous
    Guest

Kære BeGus

Det fristede meget at føde hjemme, men da jeg er en 39-årig førstegangsfødende, så turde jeg ikke helt tage ansvaret for det alligevel. Hvis jeg bliver gravid igen så tør jeg måske.

Det der især frister er nok at sygehuse og udstyr og personale, der kan gøre nogle trygge, nok snarere vil få mig til at føle mig utryg, hvis jeg kender mig selv godt nok. Jeg er også bange for at fødslen bliver “overtaget” af andre. Derhjemme har man mulighed for at skabe lidt mere hyggelige rammer for at tage imod det nye menneske.

Hvorfor har du valgt at føde hjemme?

Jeg har ligesom Pia valgt Frederiksberg i håbet om at det vil virke varmere og lidt mindre “teknisk” når det du er et lille sted. Og det lader indtil videre til at holde stik. Synd de er i gang med at lukke alle de små fødesteder.

Pia? Gør det nogen forskel for de tilbud man får, hvis man allerede nu siger at fødslen skal være ambulant. Vi har ikke valgt ambulant, men vil gerne holde begge muligheder åbne.

Kærlig hilsen
    Mona

pialouisepialouise
    Member

Jeg tror ikke, at det gør nogen forskel på de tilbud man får. Hvis du føder ambulant kommer der dog ekstra besøg i hjemmet efterfølgende, når nu man ikke er på afdelingen så længe. Men jeg er overbevist om, at jeg kan “vælge om”, hvis jeg er utryg ved at komme hjem, ligesom jeg er sikker p¨å, at man vælge at komme hurtigt hjem, hvis man vil.
    Knus Pia

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.