Surt opstød + opfordring

Alt om Børn Forums Mødregrupper Mødregruppe April 2003 Surt opstød + opfordring

• This topic has 0 replies, 1 voice, and was last updated 1 year ago by Anonymous.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Anonymous
    Guest

Hej derude

Jeg var i sidste uge til jordemoder for første gang, hvilket jeg oplevede som noget meget forvirrende. I venteværelset skal man selv teste sin urin samt veje sig, dette fordi jordemoderen ikke har tid til dette. Desuden ville jordemoderen ikke engang prøve at lytte efter hjertelyd, som hun sagde så ville hun alligevel ikke være i stand til at høre noget på daværende tidspunkt(14+1)Kan det være rigtig????
    Jeg havde inden jeg kom op til jordemoderen læst i diverse bøger, at man kunne vælge om man ønskede grupprkonsultationer eller enkelkonsultationer hos jordemoderen. Jeg forespurgte om dette og fik stukket et hæfte i hånden og fik at vide, at jeg kunne tage det med hjem og finde ud af hvad jeg ville og så ringe og give besked. Da jeg så ringede i dag for, at meddele, at jeg ønskede, at deltage i gruppekonsultationer. Fik jeg at vide, at der ikke var flere pladser og at de godt vidste det den dag jeg havde været der. Jeg synes, at det er under al kritik, at have et tilbud, som ikke omfatter alle.
    Jeg havde valgt gruppekonsultationer fordi jeg derigennem ville have en mulighed for, at møde andre gravide, men det kunne så ikke lade sig gøre igennem jordemoderen, så jeg prøver her.
    Er der eventuelt andre, som har oplevet en så dårlig behandling?
    Jeg bor i Horsens og synes det kunne være skønt, at mødes med andre gravide.
    Undskyld det lidt lange indlæg men det hjalp lidt at få luft.
    Tvillingegravid 14+6

bettinamabettinama
    Member
    bettinamabettinama
    Member

ja jeg trykkede på den forkerte knap:-)
    sikke da et besynderligt jordmoder-besøg og sikke tryk man bliver hva´? 🙁
    jeg var ved min jordmoder da jeg var 12uger henne og vi hørte da hjertelyd med det samme, så det var da mærkeligt at din ikke at hun kunne høre det nu…
    forsat held og lykke til dig.
    knus Bettina

Anonymous
    Guest

Det var dog en ubehagelig oplevelse at blive udsat for, specielt fordi det gerne skulle være noget positivt og noget man glæder sig til.
    Jeg var hos Jordemoder da jeg var i 13 uge, og der var heller ingen problemer med at finde hjertelyden, så at din JM siger at det kan hun ikke, virker totalt uforståeligt for mig.
    Jeg ved faktisk ikke om man kan søge om at få en anden JM, hvis man ikke er tilfreds med den man har fået tildelt, men det kunne da være rart.
    Den JM jeg var til samtale hos, var meget stresset og fortravlet, og lød hele tiden som om at det var min skyld, så jeg sad med en fornemmelse af, at jeg var til ulejlighed, men det viste sig gudskelov, at det ikek var den JM jeg skal have fast, så jeg er spændt på at møde min “rigtige” JM når jeg skal til undersøgelse igen her den 26/11.
    Knuser fra Pernille ( 16+6)

Anonymous
    Guest

Hej tvillingegravide

Hun havde da vist en dårlig dag, din jordemoder?!…

I Odense skal vi også selv tage diverse prøver og veje os, og det fungerer egentlig udmærket, når bare man ikke kommer i sidste øjeblik og der er kø til det ene toilet…

Jeg har tidligere fået oplyst fra jordemodercentret i Odense, at de ikke kan være sikre på at konstatere hjertelyd før omkring 15-16. uge (det afhænger sikkert af fostrets stilling, morens bygning, fedtlag m.v.) og at de derfor ikke indkalder til første jordemoderbesøg før det tidspunkt – de vil ikke lede forgæves efter hjertelyd og gøre moderen nervøs. Måske var af samme grund din jordemoder ikke ville lytte efter et?

Jeg håber du finder en gruppe med-gravdie at mødes med. Findes der ikke tilbud med gravditetsforberedelse el. lign. i Horsens eller omegn, som du alternativt kan tilmelde dig?

mvh Jane
    18+0

Anonymous
    Guest

Hej tvillingegravid,

Jeg var ved JM 1. gang i uge 12, og havde også håbet at høre hjertelyd – Men i Storstrøms Amt har de besluttet først at “lytte” ved 2. JM-besøg, fordi det ikke er hos alle, man kan høre hjertelyd så tidligt. Så hellere vente i stedet for at gøre moderen unødigt bekymret.

Vi blev da lidt skuffede, men efter at ha’ tænkt lidt over det, kunne vi da godt forstå den holdning.

2. JM-besøg er 12/11, så ventetiden er til at se en ende på.

Knus fra
    Dorthe

Anonymous
    Guest

Jeg fik heller ikke lov til at høre hjertelyd ved mit første jordmoderbesøg, jeg var 14+0. Måske er det fordi de ikke kan være sikker på at finde begge hjertelyde.

Hvor skal du føde? Må man godt føde tvillinger i Horsens?

Hilsen Stinus
    tvillinger 17+6

Anonymous
    Guest

hej tvillingegravid,

til mit jordemodebesøg fik jeg lov til at høre hjertelyd… men jeg har hørt om mange andre, der ikke har “fået lov”. særligt piger, som har været til 1. jordemoderbesøg tidligere end mig (15+0).

jeg tror ofte jordemødrene afviser med den begrundelse, at det vil forårsage ængstelse, hvis ikke de kan finde hjertelyden. tænk hvis de nu kun kunne finde den ene… eller slet ingen? så ville din sjæl ikke finde ro…

jordemoderen fandt min hjertelyd, men det gik laaaang tid… heldigvis havde hun “advaret” om at det godt kunne tage lidt tid, for ellers var jeg sikker på at jeg var gået i panik. jeg begyndte i hvert fald at svede 🙂

mht. gruppekonsultationer har jeg heller ikke fået tilbuddet. jeg tror nok de tilbyder det på frb. men ved det faktisk ikke… men jdm. nævnte det i hvert fald ikke –og jeg spurgte så heller ikke selv. men nu havde jeg heller ikke noget ønske om gruppekonsultation, så det var så nemt…

:o)
    kk

Anonymous
    Guest

Hej Stinus
    Tak for svaret. Det hjælper at høre om andre, som heller ikke har hørt hjertelyd ved første JM besøg.
    Jeg skal føde på Horsens sygehus, såfremt at det bliver en almindelig fødsel og at tvillingerne ligger korrekt. Hvis især tvilling A ikke ligger hensigtsmæssig vil det derimod blive til planlagt kejsersnit, som så skal foretages i Kolding.
    Venlig hilsen
    Susanne 15+0

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.