Giv os dit barns sjældne navn

Alt om Børn Fora Debatfora Navne Giv os dit barns sjældne navn

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 371 i alt)
  • Forfatter
    tinapugetinapuge
    Medlem

Hejsa
    Vores pige på 3 hedder Elisabeth – der ligger uden for listen, men da ikke er helt ualmindeligt, for der er over 6000 i danmark med navnet….c”;)
    Den lille på 7mdr hedder Katrine, som ligger nr. 27 på listen.

Hilsen Tina – hvilket jo nærmest er en masse betegnelse……

Vores datter hedder Kaya.

LisbnoLisbno
    Medlem

Vores datter skal døbes d. 15. feb., og hun skal hedde Melanie, hvilket er til stor besvær for den ældre generation at huske, men de lærer det vel på et tidspunkt 🙂
    Hej fra Lisbet og Melanie (03.11.08).

rmk01rmk01
    Medlem

Vi har en Rikke fra 2001. Et helt almindeligt navn for de fleste voksne mennesker, men ikke når man kun er 7 år. Vi er endnu ikke stødt på en jævnaldrende i hverken skole, institution, til sport eller andre steder. Sjovt som tiderne kan skifte.

mormalmormal
    Medlem
    Anonym
    Gæst

Hej.
    Mine børn hedder:
    Olivier Emeric Martial opkaldt efter sin far og gudfar.
    Emmanuel louis Remi opkaldt efter sin oldefar og gudfar
    Ellen Lise opkaldt efter mim mormor og min mor
    Drengene er halvt franske.
    Hilsen Birgitte.

MillermusMillermus
    Medlem

Hedder vores to drenge, vi vil også, som mange andre have specielle navne til vores børn, men da mor og far hedder noget med M har vi begrænset os til M-navne og så er listen over specielle navne ikke så lang 🙂

Har lige kigget statistik på de to navne

Maximilian er født 2006
    2006 = 4 der har fået navnet.
    2007 = 9 der har fået det navn
    2008 = 13 har fået navnet
    I alt 107 der hedder det i DK.

Martinus er født 2007
    2007 = 3
    2008 = 7
    i alt 104 har navnet i DK.

Sjov statistik 🙂 spændende hvor mange der så kommer til at hedde Martinus i 2009…

Får vi en pige en gang skal hun hedde Melisa efter sin farmor, får vi flere drenge er vi ude i bl.a. Matthæus.

Ella2608Ella2608
    Medlem

Hej,
    Ville da også lige fortælle om min datters navn. Vi faldt for den korte udgave af Elisabeth, nemlig Elisa:)

Jeg selv hedder Gabriella og det er der vist heller ikke så mange som hedder i DK.

fittepokfittepok
    Medlem

Min søn hedder Ziggy Bruce og min datter hedder Mirza Bjørka…
    Jeg har ikk ku finde disse navne andre steder…

antalieantalie
    Medlem

vi venter vores første barn og vi ved det blir en dreng, han skal hedde Frey, hva vi selv syntes er et helt fantastisk navn, men mange kender det ikke og nogle sys det lyder som et pige navn.. det syntes vi nu ik og der er også en nordisk gud med det navn.. plus jeg har tjekket dansk statestik bare for at være helt sikker og der var kun drenge med det navn;)
    hvis det var blevet en pige skulle hun have heddet Fria hvad der også er et sjældent navn..
    jeg selv hedder Nathalie, har altid elsket mit navn, men det har altid været svært for andre at udtale og stave rigtigt, så det har jeg haft i mine tanker da jeg tænkte på navne til vores barn:)

Anonym
    Gæst

…. ja det med navne er noget sjovt noget… jeg hedder selv Kitwa, hvilket jeg som voksen er meget glad for og stolt over. men som barn var jeg inderligt ked af det og ønskede så brændende at hedde noget som de andre piger hed… Camilla, Katrine, Mette etc….. så nu hvor jeg selv er gravid, er det faktisk meget vigtigt for mig at min søn kommer til at hedde noget der er lidt almindeligt, uden det er ‘skam-brugt’:o)) via mit arbejde, kommer jeg i mange forskellige institutioner og møder derfor rigtigt mange børn.. og der’ kan jeg lure af hvad der er mest brugt.
    jeg er for tiden forelsket i navnene Malte eller Jeppe :o)) vi får se ..
    smil Kitwa

dirtsadirtsa
    Medlem

Vores to piger hedder Thilde My (2 år 2 mdr.) og Alma Linn (7mdr.) – så kan de selv vælge til eller fra, når de har lyst. Begge navne skulle klinge nordisk og i øvrigt “ligge godt i munden”
    /Astrid (1 ud af 7067)

risiririsiri
    Medlem

Vi har to piger fra 06 og 08. Det var vigtigt for os, at finde navne, der klingede nordisk, så de hedder Siri og Runa. Siri er rimeligt sjældent herhjemme, men meget normalt i Norge. Runa er vist endnu mere sjældent, men stammer fra island, hvor det egentlig bare er den feminine bøjning af Rune.
    Begge navne er nemme at udtale, nemme at skrive og korte. Alligevel er de ret usædvanlige i DK, og de har noget mytisk, og oprindeligt over sig.

lucckarllucckarl
    Medlem

vi har karl-alfred på 4 år og lucca-marie på 3 år:-)

AnnikaDueAnnikaDue
    Medlem

Vores lille pige skal hedde Eleonora, det har Fransk oprindelse men er også brugt i Norden, nok mest i Sverige. Det er ikke på nogen hitliste men stadig sødt og feminint synes vi.
    Kh Annika

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 371 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.