Giv os dit barns sjældne navn

Alt om Børn Fora Debatfora Navne Giv os dit barns sjældne navn

Viser 15 indlæg - 346 til 360 (af 371 i alt)
  • Forfatter
    HebitjaHebitja
    Medlem

Min datter fra 2001 hedder Juline – præsten var nødt til at tjekke om det nu også var et godkendt navn, selv om vi faktisk fandt det på en gravsten for en kvinde, som var blevet tudsegammel. Der er ca. 12 i Danmark med det som fornavn. Det var ikke fordi vi gik efter specielle navne – havde bestemt os for at vælge mellem Julie og Line når baby var født, men en tilfældighed viste os så, at de kan kombineres… og da vi havde “smagt” på navnet et stykke tid, var der ingen tvivl. Yndigt og feminint.

Min søn fra 2004 hedder Sylvester – ikke såå specielt som storesøster, men alligevel så sjældent at der ikke er andre end ham i skolen med det navn. Og nej – han er ikke opkaldt efter nogen amerikansk skuespiller eller en tegneseriekat. Men navnet stod på den seddel blandt andre sedler, som storesøster trak op af en skål…

Vores efternavn deler vi med ca. 40 personer i Danmark. Selv hedder jeg Monika – heller ikke det mest almindelige.

Næste barn på vej til marts 2014 – vi ved endnu ikke kønnet, men der er et par navne i spil allerede… nu må vi se 😉

anitamariaanitamaria
    Medlem

Hej

Jeg har snart 3 piger men lidt specielle navne: Malou, Luna og sidste skud skal hedde Annabell

Mange hilsner

Anita 31+1

Hej mit navn er Gert.
    Mine tre sønner hedder:
    Knud som er 10 år.
    Harald som er 8 år.
    Åge som er 7 år.
    Hilsen Gert.

densejekodensejeko
    Medlem

Mit ældste barn på 4 hedder Awesome mit mindste på 1 hedder Panda

Sisse87Sisse87
    Medlem

Vores mindste og trejde barn hedder Ashbjørn (7 mdr) og er den første i DK hvor det staves med H. Så har vi også Asta snart 4 år) og Asgar (2 år).

Mvh Sisse

joan6485joan6485
    Medlem

Vores søn hedder Jos, vi troede egentlig det var vildt almindeligt indtil vi googlede det og fandt ud af der kun er ca 31 som hedder det

Gitte1morGitte1mor
    Medlem

Min datter skal døbes Emmy, tror ikke der er så mange der hedder det…
    Emmy er 3 uger idag

DinsøDinsø
    Medlem

Jeg har 2 drenge : Benedict på 6 og Julian på 4. Det er der heller ikke mange som hedder.

Min søn hedder Miké med tryk på e og er vist den eneste der er døbt sådan

karidakarida
    Medlem

Sidst jeg kiggede på statistikken, var der vidst 4 piger i dk der hed Illya. Min datter er fra 2011 og den eneste i dk der hedder Ida-Illya. (Udtales ilaja)

Jeg ville have have at hun skulle hedde Illya men min mand ville have Ida. Vi gik på kompromis og tøsen fik et navn vi synes er flot og specielt, men ingen kan udtale. Alle siger ilja…. lidt surt men jeg har ikke fortrudt.

Min datter lystre begge navne.

Hilsen Ida-Illyas mor

Min lille dreng hedder Miron 🙂 Hen er fra 2013 og der er kun 3 med dette navn i DK.

Min søn på 2 år hedder willads zander og vores kommende datter skal hedde selma Inge 😉

AnineSAnineS
    Medlem

Hedder også Anine og tro mig har været udsat for det problem! alle tror det udtales Anni, har endda været ude for at en troede jeg hed Anonne… Skægt lige at se en anden hedder det 😀 

AnineSAnineS
    Medlem

Jeg hedder selv Anine og har kun stødt på det meget få gange, men jeg elsker navnene Noah, Anucha, Amaya og Astrid 

ElwoodkatElwoodkat
    Medlem

Er selv døbt Fiorella – har kun mødt et par stykker der hed det og kun i Italien, hvor navnet kommer fra.
    Min svigermor hedder Elsie. Det er også meget sjældent. Er faktisk blevet ret vild med det og overvejer det som mellemnavn hvis det viser sig at det bliver en pige. Er også vild med det tyske navn Liesl, som mine kollegaer desværre ikke mener de kan udtale.

Viser 15 indlæg - 346 til 360 (af 371 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.