Giv os dit barns sjældne navn

Alt om Børn Fora Debatfora Navne Giv os dit barns sjældne navn

Viser 15 indlæg - 331 til 345 (af 371 i alt)
  • Forfatter
    chokochoko
    Medlem

Hej. Jeg har også to lidt sjældne navne, Nikie og Celena. (: begge pige navne, c lyden fra Celena udtales som s, ikke k som nogle tror (: . Er aldrig stødt på nogle med samme navn, og ihvertfald ikke hvor det er staves ens (: .

JuzzeJuzze
    Medlem

Min søn hedder Tjalfe. Det er da ikke ret mange der hedder, men vi har også selv  navne der ikke er meget brugte jeg hedder Grit og min mand hedder Kelvin.

TigerlilliTigerlilli
    Medlem

Vores datter på 2 år hedder Freja ikke så sjældent men jeg har siden jeg var lille altid drømt om at få en datter der hed Freja. Nu venter vi pige nr 2 og tænker på at det skal slutte på ja ligesom storesøster. Så vi tænker på Silja som er ret specielt. 

Jeg selv hedder Mia og først på efterskolen i 10kl. Mødte jeg ændre der hed Mia (vi var så pludselig 3) så det var sjovt

lone71lone71
    Medlem

Hejsa.

Min datter hedder Kirsten Marie (10 år) og min søn hedder Mads Peter (5 år).

Ved godt Mads ikke ser så specielt…

Jeg hedder selv Lone

Vores ældste datter hedder Sicilia – Sicilien på Italiensk og lillesøster er døbt Salina – en lille ø lige nord for Sicilien 🙂

Motherx3Motherx3
    Medlem

Min den ældste hedder Alessandra, som er af italiensk oprindelse.

Da hun oplevede så mange problemer med udtale og stavning, var det mit valg ingen af de 3 andre skulle have sjældne navne og stavemåden skulle være dansk.

BalutBalut
    Medlem

Vores datter på knap 2 år hedder April og er født i august. Vi mødte hinanden i april måned til en gymnasiefest, men sammentræffet slog os først efter, at vi begge var faldet for navnet:)

sambrosiussambrosius
    Medlem

Min ældste datter som er fra 2008 hedder Hannah-Lotus. Min yngste hedder Rosalina Vega.

Min dreng hedder Lucas og jeg hedder selv Elvira… det er efter min mormor. . 🙂 🙂

LaraLara
    Medlem

Vores datter på 1 år hedder Cleophine som et af sine to fornavne. (Agnes Cleophine). Et gammelt navn, der var gået ud af systemet – men som er blevet godkendt igen pga. vores datter 🙂

PiyawanPiyawan
    Medlem

Min datter hedder Jasmina, et navn som sikkert er blevet hørt før men tror ikke at der er mange der hedder det. 🙂 I starten har vi tænkt på Jasmin men synes at det skulle lyde lidt mere piget, derfor med et A til sidst. Jasmina <3

MajkenbabyMajkenbaby
    Medlem

Hej,
    Har en skøn datter der lyder det smukke navn Sif, og en dejlig søn Albert (Stanley til mellemnavn)

Alle lige fra institution til skolegang, ved hvem Sif og Albert er.
    Så med navn i tøjet kom det altid retur.

Sif skal aldrig kaldes Sif H. eller lignende for genkendelse.

Kh, Majken

Sisse87Sisse87
    Medlem

Jeg hedder selv Sisse og det er ihvertfald ikke hver dag jeg møder andre med det navn .. 🙂

Anyways så har vi Asta på snart 3 år og Asgar på 1 år og så kommer der en lille bebs mere til december, som enten skal hedde Ava, Aia eller Agda, hvis det er en lille pige mere eller Nor, Theodor eller Aksel, vhis det er en lille dreng mere 😀

Er også tilhænger af nordisk-klængende navne, som der er noget styrke i når det siges ;D Så det bliver spændende ..

Mvh Sisse 20+2

cmsp81cmsp81
    Medlem

Vores drenge hedder Jebbe med b som den første i Danmark (han er fra 2010), og vores yngste fra 2012 hedder Bille <3

doerhadoerha
    Medlem

Hej

Vi har givet vores lille pige et sjældent navn, nemlig ALBA. Valget stod mellem Røskva og Alba, men da vores store pige på næsten fire begyndte at tale om Albert, så måtte det jo blive Alba. Det var lige den dag, hvor vi have navnet Alba “på prøve”, og søster viste ikke noget om det. 

Alba betyder “hvid” på latin – som fx i albatros og det betyder “den lyse” eller “daggry” på spansk.

Hvis vi havde fået en dreng, skulle han have heddet Carl efter min morfar, men Carla virker bare ikke for os, så vi måtte tænke os godt om for at finde et navn til en pige. Min mormor hed Dagny, hvilket jeg finder tungt og faktisk ikke kan lide, selvom jeg altid har holdt meget af min mormor. Men med betydningen af Alba, ja så kunne det jo gå som synnonym. 🙂

Bedste hilsner

Dorthe og Alba (04.10.12)

Viser 15 indlæg - 331 til 345 (af 371 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.