Giv os dit barns sjældne navn

Alt om Børn Fora Debatfora Navne Giv os dit barns sjældne navn

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 371 i alt)
  • Forfatter
    lenebaerlenebaer
    Medlem

Min datter hedder Regitze.

Mvh Lene
    (med Simon på 5 og Regitze på 2)

CecilieLGCecilieLG
    Medlem

Min datter hedder Sienna og min soen Mattias…..Hans er vist meget normalt, men hendes vist ikke..

Knus, Cille

linnuldallinnuldal
    Medlem

Ja min søn hedder Noah – meget brugt, men tilgengæld har jeg et meget specielt navn, nemlig Linn – dem er der ikke mange af i DK.

Anonym
    Gæst

jeg har en søn der hedder Elian, med tryk på i.
    navnet var ikke godkendt, men på for 4 år siden, da vi fik det godkendt, var der dog 6 personer i Danmark der hed det.
    navnet stammer…så vidt jeg kan huske, fra latinamerika, hvor det var et klan navn der betød jerusalem.
    navnet er dog fundet i noget så simpelt, som en ordbog til “kryds-og tværs”
    de fleste der hører det første gang, kalder ham Elias…men han er nu selv begyndt at rette dem, og sige “nej ELIAN”
    til gengæld hedder han så zakarias til mellemnavn, og det sku vist være lidt mere brugt.
    Lone

MamaIdaMamaIda
    Medlem

Min søn fik navn Emin. Flere i vores familie syntes at det var et gammelt navn og ikke passer til ham. Han er fem mdr.nu, så de har vænnet sig til det. det gør man med tiden

Anonym
    Gæst

Hej,
    jeg venter mit første barn, så kan kun byde ind med mit eget.

Jeg hedder Kirstine, og jeg synes selv det er et fint navn, og ret så sjældent brugt.
    Den eneste hage ved det, er at det er utrolig svært at udtale for mange (ja, underligt ik?), så man hedder altså ofte Kirsten, Christina, Katrine eller lignende. Har boet i Afrika meget af min barndom, og fandt ud af at navnet slet ikke kan udtales på engelsk (hvor jeg så konsekvent sagde Christina), til gengæld er det nemt nok på fransk 🙂

Hilsner Kirstine

Anonym
    Gæst

Min store på 12år hedder Nick – er vel nok ret alm. efterhånden – den lille på 14 mdr hedder Hector – DET er ret usædvanligt herhjemme -og det har jeg det ret godt med – ville ikke hadet fedt med at mit barn fik et ” i flæng” navn- den lille pige som vi venter om 2 mdr har vi endnu ikke fundet ud af hva skal hedde -vi vil jo gerne finde noget som man sjældent støder på*S*

mille608mille608
    Medlem

jeg har en søn på 2,5 år som hedder philip
    en på 1 år som hedder jeff
    og en på vej som skal hedde marcu

mille 36+3

Anonym
    Gæst

Min søn på 5 hedder Gorm. Det kender jeg ikke andre en mænd på over 55 som hedder. Jo min søsters hedengangne pony:-)
    Min yngste søn hedder noget så uopfindsomt som Gustav, der er kun 4 andre i samme institution og på samme alder(knap 3) som hedder det.
    Næste barn, Frigga eller Ingeborg hvis pige, Svend, Harald eller Carlos hvis dreng

Carina 18+1

Min mindste datter hedder Rakel, og dem er der ikke mange af i DK. Den store hedder Hannah, og dem er der heller ikke så mange af herhjemme, men dog er navnet på vej op.

Vi har nu ikke valgt navnen fordi de var sjældne eller specielle, men fordi vi synes det er nogle rigtig flotte navne.
    Og så må de gerne kunne udtales på flere sprog, og ikke staves helt vildt mærkeligt, så man skal stave det reten af sit liv – og så er det vigtig, at man ikke giver et navn, der med sikkerhed sætter penge ind på mobbekontoen!!

Jeg synes det er et helt vildt stort ansvar at give et lille menneske navn, for det er så stor en del af ens personlighed og identitet, at den opgave skla tages meget alvorligt.

KH Marie og Hannah (130705) og Rakel (300908)

nettekobnettekob
    Medlem

Her er vi til nordiske navne og derfor hedder min datter på 5 Freja. Det er så blevet mere brugt end da vi valgte det.
    Min søn på 2 har fået navnet Toke.
    Har oplevet andre også have en Freja og en Toke som os og at Toke begynder at vinde frem

Venter barn nr 3 og der har navnene Nanna og Asger klar.

suslarsuslar
    Medlem

Min datter hedder Melina, der er ikke så mange Melina’er men navnet er dog blevet mere og mere brugt, fra 2005.

Vi syntes det er et super sødt og dejlgt navn, og hvis der er nogen der ikke kan lide det – tja så er det ærgeligt for dem, for vores prinsesse datter er bare en Melina ;O)

Hilsen Sus og Melina 3 år 5 mdr

maiken26maiken26
    Medlem

Min søn hedder Anton Immanuel. Var dog ikke helt frisk på at kalde ham Immanuel til fornavn, men de er sødt til mellemnavn.
    Maiken

doretheadorethea
    Medlem

jeg har en datter der hedder Stefanja (staves med i, i navnelisten) men vi valgte med j………..ellers har vi alm navne her Bjarne, Nicolai, Juliane og Susanne

ane100ane100
    Medlem

Jeg er gravid, har har allerede nu fundt ud af hvad mit barn ska hedde (: hvis det bliver en smuk lille pige ska hun hedde Nickia & hvis det bliver en smuk lille dreng ska han hedde Macus <3 . .
    Syntes det er så flotte navne (:

Ane

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 371 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.