Giv os dit barns sjældne navn

Home Forums Debatfora Navne Giv os dit barns sjældne navn

This topic contains 0 replies, has 1 voice, and was last updated by Netdoktor Netdoktor 1 week, 5 days ago.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 371 total)
  • Author
    Netdoktor
    Netdoktor
    Member

Danmarks Statistik har netop givet os deres top 50 liste over de mest populære fornavne.

Men hvad med at lave en liste over de mest sjældne, sære eller sjove navne?

Har dit barn et særligt navn, så skriv det ind i debatten, og lad os se, om vi kan lave en slags omvendt hitliste.

De bedste hilsner
    Redaktionen,
    Alt om Børn

Amanda84
    Amanda84
    Member

Min søde pige hedder Millicent -efter Milli-Molly-bøgerne.

Hilsen Amanda

signemigne
    signemigne
    Member

Min datter hedder Franziska…det er de ikke mange om.

Malene2Q
    Malene2Q
    Member

Vores datter hedder Lucca. Vi synes det lyder godt, desværre er mange ikke enige med os, men vi kan :o)

Mor010407
    Mor010407
    Member

Jow da – Lucca er flot! 🙂

Min midterste søn hedder Stefan – et vanvittigt flot navn, fordi det er helt almindeligt, men der går ikke mange af dem på “dusinet”.

Knap så opfindsomme var vi med søn nr. 1 og 3, der hedder Niklas og Malthe, som begge ligger på top 50.

mallebak
    mallebak
    Member

Vores søn hedder Felix og det er vist kun os der kan lide det

TigerTunes
    TigerTunes
    Member

Jeg vil være så fræk at komme med mit eget navn, hvilket er Dorthea! Jeg har aldrig selv mødt en ved det navn. Og når jeg hører om en person ved det navn, er det altid en (og undskyld udtrykket) gammel dame som hedder det.

Når en person som ikke kender mig høre mit navn, kommer de tit med “Nej hvor et flot navn, det hed min bedstemor!” 🙂 Faktisk sagde den jordemoder som jeg fødte med, lige præcis den sætning da jeg præsenterede mig ved ankomsten til fødegangen! Hun jublede nærmest, og sagde at jeg kunne være sikker på, at hun ikke ville glemme hvad jeg hed under fødslen!!!

Det var lige et sidespring, at jeg kom med mit eget navn.
    Men det er jo blevet så populært med gamle navne, at jeg godt kunne forestille mig, at navnet Dorthea snart blev populært!

-Dorthea og prinsesse 101208

hellemor76
    hellemor76
    Member
    Dotti2
    Dotti2
    Member

min søn hedder Jasper. Synes det er så pænt og det kan udtales både på dansk og engelsk, som det skulle da hans far er australier.
    De to små hedder Julia og Silas 😉

wildlion
    wildlion
    Member

Min datter hedder Ea. Det mener min svigermor slet ikke er et navn, men der var nu alligevel 1.083 med navnet i starten af 2008 ifølge Danmarks Statistik. Tolkien har nok størstedelen af æren for at hun fik det navn.

DitteJytte
    DitteJytte
    Member

Her er der en mulliard mere eller mindre mærkelige navne :

http://www.baby-navne.dk

Man kan få ret lang tid til at gå med at sidde og kigge alle de navne igennem skulle jeg hilse og sige 🙂

Stinemor80
    Stinemor80
    Member

Da vi ved MD-scanning fik at vide at det var en lille pige begyndte vi at snakke om navne og min mand var EKSTREMT uopfindsom, faktisk var Amanda det eneste pigenavn han kunne komme i tanke om, ligegyldigt hvor mange gange jeg spurgte ham.
    Jeg gik derfor ind på familiestyrelsens hjemmeside og printede en liste med ALLE godkendte pigefornavne og bad ham sætte kryds ved dem han kunne lide. Jeg kiggede selvfølgelig også listen igennem, og da jeg stødte på Knirke syntes jeg det var et enormt sødt navn. Vi fandt også nogle andre navne, men Knirke var vi enige om var det bedste, vi ville nemlig gerne have en lille pige der lå og knirkede veltilfreds. Vi varogså enige om at hun skulle have to navne, da vi jo godt selv kunne se at Knirke var lidt ualmindeligt, og hun skulle have muligheden for at benytte sit mellemnavn. Jeg havde termin 22 Maj og derfor snakkede vi om Maja.
    Hun kom så først ud 1 juni og derfor syntes vi ikke vi kunne bruge Maja. Vi gik i nogle uger uden at vide hvad vi skulle kalde hende (til mellemnavn, fornavnet passede godt til hende) og en dag da jeg kaldte hende for “min lille sommer pige” foreslog manden at vi brugte det til mellemnavn. Så blev det også til et ualmindeligt mellemnavn, men hvis hun er meget utilfreds kan hun jo selv skifte navn en dag.
    Vi får af og til kommentarer a la “jamen hvad hedder hun så i virkeligheden?” eller”tror i hun bliver glad for at hedde det?” men jeg har endnu ikke været ude for at børn hat kommenteret navnet, så jeg tror ikke det giver de store problemer, børn er meget bedre til at acceptere forskelligheder end voksne.

MarieMor26
    MarieMor26
    Member

Når jeg overvejer navne til mine børn tjekker jeg altid på danmarks statistik (under navne), at det ikke er for brugt.
    Min søn hed Mattis (med tryk på a’et og ikke i’et). Nogle siger: Ligesom Ronja røverdatters far.. Ja, men det var nu ikke derfor vi kaldte ham det (det gør dog hellerikke navnet værre) ;o)
    Min datter hedder Siri, som er en gammel dansk/norsk kælenavnsform af Sigrid, men det virker ikke som om der er så mange der kender navnet (?) I Norge skulle det vist være et noget mere brugt navn.

Jeg kan desuden godt lide navne der klinger nordisk, så hvis det er et gammelt nordisk navn, er det et stort plus for mig.. Gider dog ikke navne som Thor og Sif.. søde navne, men lidt for brugte til mig ;oD

-Marie

meesalith
    meesalith
    Member

Jeg hedder Ea. Det er godt nok også meget sjældent, men kan se at der er en hvis datter hedder det.

Flot navn 🙂

auzzie
    auzzie
    Member

Jeg ville meget gerne have et specielt navn til min datter men det kunne vi ikke blive enige om, Jeg ville have hun skulle hedde Sienna (inspireret af byen Siena) og så hedde Sophie efter oldemor. Min mand var til Emma og vi endte på Emma Sophie, hver især på top 3 dengang men sat sammen ret sjældent.

Hilsen Emma Sophies mor.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 371 total)

You must be logged in to reply to this topic.