Er der nogen der har erfaringer med tvillingevogn???

Alt om Børn Fora Debatfora Tvillinger Er der nogen der har erfaringer med tvillingevogn???

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Forfatter
    ollemandenollemanden
    Medlem

Hejsa
    Vi venter tvillinger til december og savner lidt info fra nogen der har erfaringer med tvillingevogne.
    Vi kigger på tvillingebarnevogn, hvad er jeres erfaringer med det? Hvor længe kan de bruge den? Har en veninde som stort set ikke bruger deres mere fordi de vækker hinanden (de er 10 mdr). Så nu har de købt 2 enkelt vogne til at sove i og så en tvilllingeklapvogn når de går tur.
    Og hvad med kombi??
    hvilke mærker skal man kigge efter?
    hvornår bliver de “for store” til at ligge i samme vogn og sove?
    Hhmm. det var flere spørgsmål, men håber nogen kan hjælpe?
    TAK 😉
    Knus fra Olle

Anonym
    Gæst

Hejsa. Vi havde købt en fin stor Odder vogn og jeg regnede helt bestemt med at den skulle bruges i et par år, men da mine tvillinger var ca. et halvt års tid var det faktisk slut med det, da de begyndte at ligge og vifte med armene, hvilket medførte at de slog til hinanden og fik taget suttet fra hinanden. Derfor sov de i deres tremmeseng og barnevognen blev kun brugt når vi skulle på tur. Da vognen var ret stor købte vi en klapvogn som de brugte i stedet ( da var det sommer så en klapvogn var rigeligt) så vi har ikke haft meget glæde at en tvillingevogn. Og uanset hvor stor den er er min erfaring, at de ikke er brede nok til to i længere tid. Hvis jeg skulle gøre det om igen ville jeg købe en brugt tvillingebarnevogn og så investere lidt mere i en klapvogn.. Det er selvfølgelig alt efter hvor og hvordan i bor, om I har bil osv. osv. Men skriv endelig igen hvis du har flere spørgsmål. Hilsen Hanne med Laura og Clara fra 26.okt 2004

MirandaCMirandaC
    Medlem

Hej,

Jeg er fuldstændig enig med Hanne. Mine tvillinger lå sammen i en Odder i 7 måneder. Da de kom ud af liften gav det for meget uro, at de lå sammen i barnevognen. Så vi købte to “altanvogne” som de kom til at sove i hjemme og solgte tvillingervognen.

Det skal lige siges, at mine børn var i liften så lang tid jeg kunne presse dem ned i den :-), fordi jeg oplevede, at især den ene bedst kunne lide at der ikke var for meget plads.

Istedet brugte vi penge på en god klapvogn – og vi valgte en Emmaljunga. Den har vi været tilfreds med.

Hvis jeg det var mig der stod i din situation, ville jeg købe en god klapvogn og lifte, der passede til. Så kunne du bruge den til at komme rundt i den første tid – og så ellers investere i to “altanvogne” til når de sover hjemme og du ikke skal på tur.

Held & lykke.

/Randi

mor4mor4
    Medlem

Mine unger sov sammen længe, også til de var ca. 1 år.. i en stor Oddervogn..det så så hyggeligt ud.. de havde en kort periode hvor de forstyrrede hinanden,på trods af skillevæg, men så gik det over. I da ( 7 år ) sover de også meget tit sammen, hyppigere end de andre i huset, de hænger ikke sammen om dagen, men vil meget gerne være sammen når de sover.. og det er da hyggeligt.. Men jeg ville bestemt også vægte en klapvogn højt, jeg havde een i bagagerummet af min bil, da de var helt små, for det er bare UMULIGT at komme rundt med 2 autostole..og det er også umuligt at foretage sig noget som helst med 2 børn på armene, så vælg dig en klapvogn, som du kan have med over alt, og som er lynhurtig og nem at klappe sammen. Og en god ammepude.. køb den nu.. Glostrups svangerafdelings var håbløst dårlige.. så få den leveret lige efter fødslen, af en eller anden. Held og lykke.. bare det var mig… Hilsen Helle

ollemandenollemanden
    Medlem

Hej med jer 3
    Tak for jeres svar. Det er skønt med lidt erfaringer.
    Det lyder jo til at stort set uanset størrelse på vognen bliver den hurtigt “for lille”. Det var vist lidt det jeg “frygtede” jeg vil holde lidt øje med brugte vogne for at spare lidt.
    hilsen Olle

Hej Olle, hvor bor i henne. Vi har lige sat vores tvillinge vogn til salg. Under et år gammel.. næsten ikke brugt pga lang tid på sygehuset. Det er en Basson, med regnslag, myggenet, 2 lifte, dyner og puder. sælges for 3000 kr.
    Mvh Jeannette
    Ps. Vi bor mellem Ålborg og Nibe

Anonym
    Gæst

Hej Olle
    Jeg kan kun anbefale en tvillingevogn, vi har været og er rigtig glade for vores.
    Vores børn er nu 13½ mdr og sover i den flere gange om dagen.
    Vi har en Emmaljunga big star supreme (forhandles desværre ikke længere i butikkerne, men kan helt sikkert findes brugt)
    Emmaljungaen er den bredeste og længste tvillingevogn på “markedet”.
    Hvis du vælger en kombivogn/klapvogn, vil jeg anbefale dig en teotunia team alu s4. det er en fantastisk vogn med svingbare hjul….og det er absolut lækkert, når børnene vejer 10 kilo stykket (sikkert også før)
    Teotuniaen er også den bredeste vogn på markedet (der er 5 cm mere plads pr barn i forhold til Emmaljunga). Jeg kender flere tvillingefamilier der har skiftet til Teotuniaen, fordi deres børn ikke længere havde plads nok i bredden.
    Den kan også suppleres med lifte, mens børnene er små og bruges som klapvogn når børnene bliver større. (forhandles kun i Babysam 🙁

God jagt…..det er en jungle

Janni

DianaaaDianaaa
    Medlem

Hej
    vi valgte IKKE at købe en barnevogn fordi vi syntes den var så stor og skrumlet at køre med.
    I stedet købte vi en Teutonia Team alu combivogn og jeg må sige at det har vi ikke fortrudt. Den kører som en drøm og er let at komme rundt med. Mine tvillinger er 7 måneder og sover fortsat i den, men ellers så har jeg købt to brugte enkelt barnevogne, som jeg kan tage i brug når de ikke længere kan ligge ved siden af hinanden.
    Hvis du VIL have en barnevogn så tag´og køb en brugt og brug i stedet pengene på en combi/klapvogn senere.
    mvh Diana

ida_nilsonida_nilson
    Medlem

Hvis jeg skulle vælge i dag så tror jeg at jeg ville vælge denne her http://www.brio.se/BRIO_NET/Sverige/?b=3 og så supplere med bløde lifte. Og senere supplere med to gamle enkeltvogne hvis de skulle vise sig at være de store ude-sovere 😉

Til den ældste havde vi en kæmpe kombivogn (en emmaljunga) og det største hit ved dén var at liften var kæmpestor (sådan var kombivogne dengang – 11 år siden) og er blevet brugt af flere siden netop fordi den er så stor at de flestre børn kan bruge den til de er i hvert fald 6 mdr. Den blev senere suppleret med en Graco foldevogn.

Til tvillingerne havde vi først en Oddervogn (model Anne – købt brugt) med både komfortsæt og lifte og den sov de fint i til de var langt over 1½ år. Den blev så senere suppleret med en BRIO klapvogn og fordelen ved denne var at den var så smal at den kunne komme til stort set ALLE steder (og det er baggrunden for min indledning) – alligevel kunne de sove sammen i den til de var 2½ år.

Det skal dog lige siges at mine børn primært har været ‘sove-inde’-børn og reelt kun har sovet i vogn når de er blevet kørt (det er tilgengæld sket meget) eller når vi har været ude på besøg ved sovetid.

Så alt-i-alt er konklusionen nok: Den universelt perfekte vogn findes ikke for vores situationer er alle forskellige.

/Ida

ida_nilsonida_nilson
    Medlem

Kan se at man kun kommer til en oversigtsside 😉

Den jeg snakker om hedder Double Wave.

/Ida

Anonym
    Gæst

Vi har brugt en klapvogn – busmodel hvor børnene sidder over for hinanden (de er nu 4 år – og bruger den ikke mere). Ryglænet kan lægges helt ned og fodstøtten rejses helt op, så de kunne ligge ned. Den brugte jeg så når vi var på tur (både de små ture og weekendbesøg hos mormor). Til daglig brugte vi enkeltbarnevogne, som gerne må være brugte, da de ikke skal køres meget omkring. Man kan for så vidt også bruge en krybbe.

Jeg tror, at jeg ville vælge den samme løsning igen – hvis jeg skulle stå i situationen igen. Fordelen med busmodellen er, at den er nem at komme omkring med (kan nemt gå ind i både IC3-tog og busser). Derudover kan de både sidde op og sove – uden at forstyrre hinanden. Mine tvillinger har en storesøster der er tæt på i alder, så jeg havde også et “trillingebeslag” til vognen, så jeg kunne køre med tre børn. Det bliver dog til en meget stor vogn, som man kun bruger undtagelsesvis.

I den sidste tid har vi brugt en tvillingeparaplyklapvogn hvis vi har haft behov for lidt fleksibilitet i forhold til hvor langt børn på 4 år kan gå selv.

Jeg skal snart have taget mig sammen til at sælge den…

mvh. Lisa

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.