Babysvømning

Alt om Børn Fora Debatfora Tvillinger Babysvømning

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Lene31LeneLene31Lene
    Medlem

Hej

Vi påtænker at starte babysvømning med vores 2 tvillingedrenge. De er nu 14 uger (korrigeret alder: 6 uger). Vi er meget i tvivl om, hvad man gør rent praktisk?
    Skal vi have drengene med ind under bruseren inden/efter svømningen?
    Skal vi have andet end håndklæde med ind i svømmehallen?
    Er der andet vi skal være opmærksomme på?

mvh
    Lene, Andreas og Sebastian 161106

Anonym
    Gæst

Jeg gik til babysvømning med min ældste datter. Der anbefalede de, at man først startede når de var 3 mdr. gamle, men det afhænger selvfølgelig af hvilken ballast de har. Det drejer sig meget om deres evne til at holde varmen.

Det man gør er:

1. du bader og skifter til badetøj
    2. børnene bades (der skal 1 voksen pr. barn – du kan ikke klare 2 børn alene!) og får badetøj på – herefter et håndklæde omkring, så de kan holde varmen.
    3. benyt en autostol eller lift el.l. til at bære barnet ned til bassinet. – Husk håndklædet (og gerne et ekstra).
    4. når I er færdige med at svømme, tager du badetøjet af børnene med det samme og pakker dem ind i håndklædet igen.
    5. nu er det børnene, der skal først i bad og have tøj på (igen så de ikke bliver kolde).
    6. Hvis du har mulighed for at amme dem (eller en flaske) lige efter svømmehalsbesøget – så er det fint.
    7. De bliver formentlig meget trætte bagefter…

Hvis I ikke går til egentlig undervisning, kan jeg tilføje, at I ved de første besøg ikke skal være i vandet i meget mere end 20 minutter. Forvent heller ikke at I allerede fra starten kan lave dykkerlege mv. – det handler meget om tilvænning – dvs. ophold i vandet tæt knyttet til mor eller far – små hop rundt i bassinet og evt. lidt flydning med god støtte.

Endelig – det er en rigtig god ting at gøre med sine børn. Vi er i svømmehallen mindst 2 gange om måneden med vores tre piger på 5, 3 og 3 år – og de kan næsten allerede svømme alle tre (og tager også lige vandrutsjebanen sammen med mor eller far).

mvh. Lisa

Anonym
    Gæst
    Anonym
    Gæst

Jeg gik også til baby svømning med min den ældste. Men har “opgivet” det med mine tvillinger. fordi man skal være to afsted. og desuden synes jeg det er svært at få det hele til at passe ind så de begge er friske lige når der er svømning. desuden skal jeg køre i 20-25 min. før jeg er ved en svømmehal med varmt vand.
    Så vi tager afsted far, mor og børn ind imellem i weekenderne. men det bliver ikke så tit.
    held og lykke

DianaaaDianaaa
    Medlem

Det kommer meget an på hvordan faciliteterne er i jeres svømmehal, hvordan man rent praktisk gør.
    Kan i al fald læse at det i “vores” svømmehal er noget anderledes en hvad den anden bruger beskriver som proceduren.
    mvh Diana

Anonym
    Gæst

Vi begyndte til babysvømning, da Liva og Johan var 3½ mdr gammel. Jeg anede ikke, hvordan vi skulle gøre det i omklædningsrummet, men har efterhånden fået indarbejdet en godt rutine.

Når vi ankommer, finder jeg en puslepude, ligger den på gulvet og ligger Liva (Niels har Johan med) derpå.
    Jeg trækker af mit eget tøj og tager håndklæde omkring mig.
    Så trækker jeg Liva af tøjet, giver hende badebukser på, og lægger et håndklæde over hende,
    Bagefter finder jeg et badekar frem, fylder vand i, og lægger håndklæder til bagefter ud i baderummet
    Så lægger jeg Liva i badekaret, mens jeg selv bliver vasket.
    Liva ligger i badekaret til, vi går ind til selve svømningen.

Når vi kommer ud igen, gør vi det mere eller mindre det hele igen, bare i omvendt rækkefølge.

Rikke + Liva og Johan, snart 6 mdr.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.