Vil ikke have sin sut mere

Alt om Børn Fora Ekspertdebat Sundhedsplejerskens debat Vil ikke have sin sut mere

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej Anne og andre mødre.

Min dreng er nu 9 mdr, vejer 10 kg og er 80 cm. Han trives rigtig godt. For lige at give lidt oplysninger så ammes han kun morgen og aften,han sagde selv fra overfra amningen da han var ca. 6 mdr. Og fra der begyndte han at bruge sin sut rigtig meget, og klart nok for erstatning for brystet. Men nu har han i en periode nægtet at bruge sin sut, han bliver ofte helt hysterisk hvis han ser vi tager den og vil give ham den. Det er ikke noget jeg er bekymret over, for han klare sig fint og falder fint i søvn uden. Jeg var mere nysgerrig om der er nogen der ved hvorfor det pludselig er sådan, om der er nogen grund, eller det mon bare er en periode??? På forhånd tak

Hilsen Milal10

Anonym
    Gæst

Hej Mila10
    Ja det er svært at svare på hvorfor de ikke vil bruge sut sådan pludseligt. Min søn Mikkel på 11 mdr har aldrig ville have sut men bruger i stedet en klud (stofble) når han skal falde til ro. Jeg har flere gange i starten forsøgt at vænne ham til sutten men nej tak mor…den blev spyttet med det samme han fik den i munden. JEg tror bare du skal være glad for at du slipper for besværet med at afvænne ham med sutten om nogle år ;o) Hvis ikke de vil og ikke er umulige så har de nok bare ikke behovet for at sutte. Jeg tænker ikke længere over hvorfor Mikkel ikke vil have sut. Han er glad og tilfreds dreng…det er det vigtigste.
    Håber du kan bruge min kommentar.
    Hilsen Mona

Hej Milal10

Forklaringen må være, at han har fået sit suttebehov tilfredsstillet, og derfor ikke har noget at bruge narresutten til mere. I skal bare undlade at give ham den.
    Det kan dog godt være at han på et senere tidspunkt igen gerne vil have en narresut, det ser man af og til både med børn der aldrig har brugt sut eller på anden vis været suttenægter.
    Hvis det bliver aktuelt må man afhængig af barnets alder så vurdere, om det vil være relevant og hensigtsmæssigt at tillade barnet en narresut igen.

De bedste hilsner fra
    Anne

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.