Hvornår skal man stoppe med flasken til natten?

Alt om Børn Fora Ekspertdebat Sundhedsplejerskens debat Hvornår skal man stoppe med flasken til natten?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej Anne
    Jeg har en søn der bliver 1 år sidst i november. Han er dreng der er født 7 uger for tidligt men har indhentet det forsømte – hvis man kan sige sådan. Der er ingen tegn på for tidlig fødsel. Han får varieret kost i løbet af dagen og får så en flaske (ca. 150-200 ml. nan 2) inden sengetid. Hvor længe kan vi fortsætte med det?? Vores datter på snart 5 år sagde selv fra da hun var 8 mdr. så der var hendes flaskeperiode slut. Mikkel nyder stadig flasken men jeg ved ikke helt hvor længe det er “normalt” de får den.
    Hilsen Mona

Hej Mona

Normalt siger man, at barnet ved 1 års alderen skal spise og drikke den samme sunde mad som resten af familien. Hvilket betyder, at så vil det være naturligt, at barnet også er stoppet med sutteflaske(r), og overgået til at drikke af kop.

Men hvis han trives godt med sin flaske til natten, og resten af familien også gør det, er der ikke noget i vejen for at fortsætte nogle måneder endnu med den. Selvom du skriver, at han har indhentet alt det forsømte, så vil jeg erfaringsmæssigt gerne give de for tidligt fødte børn lov til at blive vurderet i forhold til deres biologiske alder, og der skal vi korrigere med de 7 uger ,han er født for tidligt, så altså vil han næsten have 2 mdr. endnu, før han biologisk er 1 år. Det jeg vil sig er, hav ingen hast med at fjerne den flaske, hvis han endnu er glad for den.

De bedste hilsner fra
    Anne

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.