Problemer med nattesøvnen….

Alt om Børn Fora Ekspertdebat Sundhedsplejerskens debat Problemer med nattesøvnen….

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Stockmarr1Stockmarr1
    Medlem

… at hun ikke får grød eller kartoffelmos med kød og grønsager da hun ikke vil spise dette. Hvis vi skal have mad i hende skal det smage af noget og helst være noget hun kan tygge lidt på.

Stockmarr1Stockmarr1
    Medlem

Kære Anne,

Jeg har en dejlig glad pige på 8,5 måned. Hun sover rigtig flot om dagen. Typisk 2 til 3 timer om formiddagen og 1,5 til 2 timer om eftermiddagen. Hun bliver lagt i sin dunipose i barnevognen og sover af sig selv med sin sut. Om aftenen og natten har vi dog store problemer med at få hende til at sove. Vi har fast godnat ritual og hun bliver lagt imellem halv 7 og halv 8. Det er forskelligt hvor ofte hun vågner om aftenen/natten. Hun sover dog max 3 timer og tit er hun vågen hver eller hver anden time.

Vi har i løbet af de sidste 2 måneder prøvet – synes vi – alt. Min mand har taget over og givet hende vand i en flaske når hun vågnede. Vi har forsøgt kun at give hende sutten. Vi har prøvet at tage hende over i sengen…..

Det virker som om hun er sulten om natten. Hun er nemlig rimelig nem at få til at sove igen og hun sover nogle timer hvis hun bliver ammet. Vi har i nogle dage givet hende en flaske vælling ved 11 tiden. Det har dog ikke meget bedre effekt end at blive ammet. Jeg har det også lidt skidt med at skulle give hende vælling nu hvor hun er så gammel og ikke har fået det før. Jeg ville jo heller at hun kunne blive mæt i almindelig mad.

Hun får følgende måltider i løbet af dagen; Havergrød til morgenmad (vi få dog max 1 dl i hende og oftes mindre). Ammes inden formiddagsluren. Rugbrød (max 1/4 stykke) til frokost med et par tomater og evt. suppleret med lidt grød. Ammes inden eftermiddagsluren. Banan eller A38 sen eftermiddag. Fint hakket vores mad til aften (igen spise hun ikke så meget). Ammes inden hun kommer i seng.

Alt i alt så tror vi at grunden til at hun ikke sover er at hun er for sulten om natten. Vi har dog meget svært ved at få hende til at spise mere om dagen…. selvom vi prøver med meget forskelligt for at få så meget i hende som muligt. Vi er begge meget trætte af at skulle op fra 4 til 8 gange i løbet af en nat….. Håber du kan give os nogle gode råd til hvordan vi kan få vores dejlige pige til at sove bedre om natten.

På forhånd tak.

Hej Stockmarr1

Jeg har svaret dig på dette indlæg under: Når mylicon dråber ikke virker/ problemer med nattesøvnen ? men vil så lige tilføje – ud fra din sidste bemærkning her, at du da bare skal give hende noget med lidt mere bid i, hvis det er det, hun kan lide.

De bedste hilsner fra
    Anne

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.