Farvel til natflasken og hvad så?

Alt om Børn Fora Ekspertdebat Sundhedsplejerskens debat Farvel til natflasken og hvad så?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej – Siden jeg holdt op med at amme Kristoffer, da han var 8½ måned, har han fået 2 dl mme om aftenen. Han skal jo have 4 dl ialt og den anden del kom i morgengrøden. MEN nu er han et år gammel om et par dage så nu kan vi jo godt holde op med mme i det hele taget. Men hvad søren – hvordan gør vi det bedst?
    Vi spiser ved 17.30 – 18 tiden og han kommer iseng ved 19.30 tiden efter at have fået sin flaske – som han bare ææææælsker højt.
    Jeg er bange for at han vil vågne midt om natten og være godt gammeldags sulten men jeg kan ikke rigtig se hvordan vi kan “proppe” ham med aftensmad – han spiser nogenlunde samme mængde hver aften ligemeget hvad vi får.
    Og jeg synes egentlig ikke at det er verdens bedste ide med natmad – eller det det? I så fald – hvad er det bedst at spise lige inden sengetid?
    Han er en glad dreng som følger alle mål og kurver – men hvad gør vi bedst for ham når nu natflasken skal væk?
    KH Lene

Anonym
    Gæst

Jeg ammer stadig lige inden han skal puttes, men det mættede ham ikke nok og derfor skulle jeg op ca hv. anden time hele natten.

Nu er vi begyndt på at give ham grød inden han skal puttes. dvs. aftensmad mellem kl 17.30 og 18, derefter bad og ca en time til 1½ efter aftensmad for han grød. Han tilbydes bryst som en del af putningen , men har ikke villet have noget de sidste par aftner.

Derudover sover han igennem nu…….SÅ DET ER BARE SKØNT.

Marianne

Anonym
    Gæst

JA, men din bebs er lidt mindre / yngre end Kristoffer så jeg tror der skal noget andet til eller????
    KH Lene

Anonym
    Gæst

Hold da op – det er mildest talt ikke lige vores problem. Kristoffer spiser rigtig pæne mængder men alligevel tænker jeg at han har brug for “noget” inden sengetid.
    Begge mine børn var madører som små så jeg synes bare at det må så mærkeligt at ha et barn der ikke spiser, men det må også være rigtig ubehageligt!
    KH Lene

Hej,
    Vi sløjfede natflasken da Mathias var et år, men han har fået den tilbage, for han nægter at spise aftensmad (har prøvet ALT), og hvis han ikke får flasken, så vågner han og er sulten!
    Christine

Hej Lene

Han hverken lever eller dør af de 2 dl ham får om aftenen, det handler om vane.

Jeg fornemmer at du ikke er for en ?kold tyrker?, og vil i stedet foreslå, at I i løbet af en uges tid, får mindre og mindre i flasken, og på denne måde slutter helt med den.
    Han behøver ikke noget mad om natten, med hans alder, så hvis han vågner, og I gerne vil give ham noget, så tilbyd ham lidt vand i en kop og ikke andet. Det vil han hurtigt blive træt af, og så er I over det problem.

De bedste hilsner fra
    Anne

Anonym
    Gæst

Ja, men tak for det – og ja, det er meget vanen og HYGGEN i vanen. Men den finder vi så på et andet tidspunkt.
    KH Lene

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.