Spædbarn på rejse

Alt om Børn Fora Ekspertdebat Sundhedsplejerskens debat Spædbarn på rejse

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Jeg fødte d. 26. august en lille dreng. D. 22. september er vi inviteret til fødselsdag to timers kørsel fra vores hjem. Da jeg fik invitationen, sagde jeg med det samme ‘ja’ til at komme, men nu er jeg blevet i tvivl, om det nu også er så smart. Er det hensigtsmæssigt at tage den lille med ud på en rejse, hvor han skal sidde i en autostol fire timer på en dag? Er der nogen
    regler for hvor længe han må sidde i sådan en om dagen?

Venlig hilsen Merle

Anonym
    Gæst

Hej Merle
    Jeg forstår godt din bekymring. Jeg mener de sig at op til en halv time må de sidde i en autostol….men fordi man en enkelt gang skal køre længere skader ikke. Man skal dog bare give sig tid til at gøre et par stop på vejen og når man så kommer frem kan man jo sørge for at barnet får aflastet ryggen mest muligt en “siddende” stilling så turen hjem kan klares også. Du skal tænke på det jo ikke er hver dag man kører så langt med den lille. Men som jeg startede med at sige fostår eg udmærmet din bekymring. Jeg vil dog sige at jeg selv godt kunne have fundet å at tage afsted og sætte eksra tid af til køreturen så man kan stoppe et par gange.
    God tur..hvis I kommer afsted.
    hilsen Mona

Anonym
    Gæst

Har selv haft de samme bekymringer. Da min datter var 3 uger kørte vi en tur til Jylland (bor i København). Jeg har også hørt, at det er ca 20-30 minutter de må sidde i autostolen dagligt, så jeg var lidt usikker på om det egentligt var ok. Men vi tog det i min datters tempo – vi holdt en lang pause på 3 kvarter og to små på ca 15 min. undervejs. Og det gik rigtigt fint. Vi har været afsted nu 3 gange og min datter kan ca sidde 1 times tid af gangen, så siger hun selv til ved at blive urolig og småpivet. Vi har en af gangene haft et liftnet med, så vi evt. kunne skifte lidt, men har ikke brugt det.

Jeg vil sige at, så længe du ikke kører så langt hver dag og holder lidt pause undervejs, så kan du sagtens køre afsted :o).
    God tur
    Mange hilsner fra Jeanette og Iza på 2 mdr.

bugaloobugaloo
    Medlem

Ja den tanke rammer nok alle. Jeg vil nu sige at efter jeg har haft 2 spædbørn og vi har kørt ekstremt meget. Vil jeg slet slet ikke bekymre mig. Bare hold en lille skifte ble pause og en tår mælk, så baby kan få strakt ryggen lidt:-)

God tur:-)

Sandra, Nicolas 1,5 år og Mads-Emil 2,5 år.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.