Af med bleen….

Alt om Børn Fora Ekspertdebat Sundhedsplejerskens debat Af med bleen….

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    M-juhlM-juhl
    Medlem

Hejsa…

Tak for dit svar omkring vores søn der ikke så gerne vil sove om aftenen… tilfældet ville at han nu putter sig i løbet af en halv time og uden at vi sidder ved ham… og vi har fundet en madras til ham om natten…

Men men nyt problem… Han har sagt han ikke vil have ble på og det har vi accepteret… men han kan ikke selv finde ud af at sige til…

jeg sætter lige det ind jeg har skrevet på min termins side og håber du kan hjælpe mig….

Det er dage hvor Sebastian ikke vil have ble på… han får lov og det varer som regel kun til han tisser i bukserne første gang…
    Han har i en lang periode absolute ikke villet på wc/potte og vi har accepteret….

Han har den sidste uge fast siddet på potten morgen og aften herhjemme og til middag hos Dp og han tisser tæt på hver gang… han er stolt og det smil der bredder sig over hans ansigt når han ser hvad der er i potten er ikke til at tage fejl af…

Idag ville han ikke have ble på… egentlig begyndte det med at da jeg skulle putte ham ud til lur var hans ble helt tør og han tissede fint på potten og da han stod op igen var den stadig tør og igen tissede han fint på potten.. og ville ikke have ble på… og det accepterede jeg eftersom han havde tisset regnede jeg ud at der ville gå en rum tid inden han igen skulle…

Vi tog ind for at se på bil og jeg glemte at han ikke havde ble på… bagefter kørte vi i Føtex og her tissede han fint på wc’et og var pavestolt…. altså status INGEN uheld før vi var hjemme og jeg glemte at spørge ham om han skulle….

Jeg synes jo han er super dygtig at han har gjort så mange gange på potten idag men kan jeg regne med at han med tiden selv siger til hvis jeg gennem en periode hjælper ham ved at spørge ham tit???
    Jeg synes det er ret hårdt at skulle huske på at spørge ham hele tiden og har det effekt???? Jeg tænker på at han jo havde uheld så snart jeg ikke spurgte ham???

Jeg er helt grøn på det her område.. og søger lidt hjælp…. Skal jeg lade ham være uden ble og spørge med jævne mellemrum?? eller er det for stort et pres? Og kan jeg forlange af min DP at hun spørger hele tiden for det har vel igen effekt hvis han har ble på der og så vi tager den af hjemme – forvirring???

Hjælp søde damer…

Knus Maria – med 1000 spøgsmål:-)

Hilsen Maria og Sebastian 241104

Hej Maria

Først vil jeg sige læs artiklerne som kommer frem når du søger på pottetræning.

Dernæst vil jeg sige, at det tydeligt viser at han ikke selv mestre kunsten endnu, men er afhængig af at nogle voksne med passende mellemrum skaber en situation for ham, hvor han kan tisse.
    Ofte vil børn i den alder sig nej, hvis man spørger dem om de skal tisse, men hvis man siger til dem at nu skal de lige på potten / Wc?et og så må vi se om de kan tisse, så vil de fleste kunne tisse (lidt).
    Så det er helt klart en stor hjælp for ham, at du sikre dig, at han med passende intervaller får mulighed for at tisse.
    Det er klart at den største effekt opnås hvis der er en aftale og indgået et samarbejde med dagplejen om denne aktivitet. Han skal hjælpes og støttet men ikke presses. Han skal ikke spørges hele tiden, men hjælpes når det er sandsynligt at han har brug for hjælpen.

De bedste hilsner fra
    Anne

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.