Ringorm

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Noah er 5 mdr. jeg har observeret at han har nogle tørre områder på maven, de består af små røde prikker, samt to steder har han nogle tørre plamager. Områderne er runde og i midten ser det ud som om der er små vabler. Det sidste sted er der en rød plamage meden lys kant omkring. Kan det være tegn på ringorm`?
    Anette

Hej Anette

Ringorm er en svampeinfektion i huden, som er smitsom både fra dyr og mennesker. Det ses ved ringformede, kløende udslæt, som skæller og er rød- eller grålige. Det ses især på varme og fugtige steder samt i hovedbunden. Har man ringorm, skal det altid behandles med et svampedræbende middel, som normalt er salve, når det drejer sig om børn. Voksne kan ligeledes behandles med tabletter.

Jeg synes nu ikke, at det lyder som ringorm, det du beskriver, du har observeret på Noah.
    Ud fra din beskrivelse kan jeg ikke sige hvad det er Noah har.
    I øvrigt kan det være meget vanskeligt at sige hvad udslæt er da det kan skyldes så utrolig mange forskellige ting.
    Men du kan tænke på om der er nogle børnesygdomme i omløb i jeres område, eller om I har besøgt nogle, som har haft udslæt, og som han har været i nærkontakt med, for så er det sandsynligt, at der er en sammenhæng.
    Da du ikke beskriver andre symptomer, vil jeg umiddelbart antage at det er noget forbigående. Ellers skal du naturligvis holde øje med det og hvis det giver anledning til bekymring må du konsultere din egen læge, som så kan se på det, og derved har et bedre udgangspunkt for at diagnosticere det.

De bedste hilsner fra
    Anne

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.