NAN1 /NAN2

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter

Hvad præcist er forskellen på NAN1 og NAN2? Jeg har set på pakken at 2´eren er til børn fra 4 mdr, men udover det kan jeg ikke lige gennemskue det.

Hilsen Malene

ccbrixccbrix
    Medlem

Hej Marlene

Ud fra indholdsfortegnelsen kan man ikke se den store forskel, men NAN2 mætter mere.
    Min søn kunne ikke blive mæt af Allomin1 og da jeg skiftede til Allomin2 blev han mæt igen og der var heller ingen forskel på indholdet.
    Der er vidst nogle andre ting i, som de først må få fra 4 mrd.

Venlig hilsen
    Christina og Ziggy 8,5mrd

Hej Marlene

Nan 1 er en almindelig modermælkserstatning (MME), hvor Nan 2 er en tilskudsblanding.
    Nan 1 kan gives fra fødslen, hvis man ikke kan amme sit barn. Den store forskel på de to produkter er proteinindholdet, som er tilpasset det nyfødte barn, og sikre at dets stadig let umodne nyrer ikke overbelastes. Trives barnet godt på Nan 1, behøver det aldrig at få Nan 2.

Men Nan 2 kan anvendes fra barnet er 4 mdr. som tilskud. Hvilket betyder at barnet ikke skal have Nan 2 som eneste ernæring, men at det gives som tilskud til anden mad.
    Da Nan 2 har et højere proteinindhold og stivelsesindhold, kan det virke mere mættende på nogle børn. Mættes barnet ikke tilstrækkeligt, og har det passeret de 4 mdr., så kan man udskifte enkelte af barnets Nan 1 flasker med Nan 2. Sidstnævnte kan barnet ligeledes drikke i kop, når det efter 6 mdrs. alderen begynder at spise grød og mere fast føde, hvortil det skal lære at drikke både vand og mælk (tilskudsblanding) i kop/glas.

De bedste hilsner fra
    Anne

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.