Placering af pusleplads

Alt om Børn Fora Ekspertdebat Sundhedsplejerskens debat Placering af pusleplads

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej Anne,
    Et dumt spørgsmål, men det er du nok vant til fra andre førstegangsfødende ;O)

Jeg er igang med at købe puslebord og få arrangeret puslepladsen. Det bliver på et badeværelse, som vi endnu ikke har fået lavet om og hvor der derfor bl.a. ikke er gulvvarme, men kun en alm. radiator. (Hun skal i bad på et andet (varmt) badeværelse, men da vi sover ovenpå, får vi to puslepladser)

Kan jeg stille puslebordet nær radiatoren, så hun ligger med hovedet i den retning?

Det lyder måske dumt, men det er jo ikke rart for os andre at ligge med hovedet alt for varmt. Samtidig vil jeg jo ikke have, at hun fryser og så er bleskiftningen trods alt kun for kortere perioder…
    På forhånd tak
    Krabbe 34+3

Hej Krabbe

Ingen spørgsmål er dumme her i hjørnet, stort som småt har ret;-)
    Du kommer til at bruge mange timer ved puslepladsen de kommende 3 år, så derfor er det rigtig godt og vigtigt, at få indrettet den godt.
    Højden skal passe til dig og farmand, der skal være plads til at stille fra sig på, og så skal man have vand og skraldespand, samt bleer og tøj inden for rækkevidde.
    Man skal aldrig, jeg gentager aldrig vende ryggen til den lille så meget som et ½ sekund. Man kan få kraniebrud af at stå på hovedet ned af puslepladsen, og er man rigtig uheldig kan det gå endnu værre, så det er virkelig vigtigt, at man gør sig mange kloge tanker om denne indretning.

Der må ikke være for koldt ? specielt ikke i de første måneder ? der hvor den lille skal bades. Ved badningen taber man virkelig meget af kropsvarmen, og er der så i tillæg koldt i rummet, vil det ikke være godt eller hyggeligt for den lille med bad.

Den lille må ikke kunne slå hovedet hen i radiatoren, ellers kan du sagtens stille puslebordet ved radiatoren. Vær opmærksom på hvis du stiller puslepladsmøblet foran radiatoren, kan du evt. forhindre varmen i at komme ud i rummet.

De bedste hilsner fra
    Anne

Lenats31Lenats31
    Medlem

Jeg husker for 2½ år siden lige inden Sarah blev født, havde vi vores sundhedsplejerske ude hos os på et forbesøg. Vi havde selvfølgelig forespurgt først og fået “ja”. Vi var nemlig osse i tvivl, om alt nu var som det skulle være. Det kunne være en idé for jer måske???

Lena

Anonym
    Gæst

Tak for svar.

Det med forbesøg har jeg faktisk også tænkt på. God ide. Ved du tilfældigvis, hvor man skal henvende sig?

Krabbe

Lenats31Lenats31
    Medlem

Ja, på det lokale kommunekontor. Du spørger bare om du kan komme til at tale med en sundhedsplejerske. Du skal sørge for, at oplyse dem om din adresse. Så kan de finde frem til den rette sundhedsplejerske.

Lena

Anonym
    Gæst

Super – tak :O)

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.