gylp

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Min datter på 8 uger glyper alt modermælken op men ikke erstatningen. Jeg bruger nutramigen.ifl min læge har jeg fået stress. Hvorfor kaster hun kun min mælk op og hun er meget urolig efter ammningen. selv om hun bøvser af som hun skal gylper hun

Hej 1mutter

Da handler det om jeres relation i amme situationen, og du skal øve dig i ikke at overføre din usikkerhed til dit barn. Nu skal du ikke fortvivle, for det kan du sagtens lære, du skal bare have den rette hjælp og tid til det. Det kan jeg desværre ikke give dig tilstrækkelig godt herigennem. Jeg vil derfor anbefale dig, at du mandag morgen ringer til din sundhedsplejerske (SP) eller hendes afløser, hvis hun ikke selv er der, og beder om et besøg snarest muligt.
    Du er helt sikkert usikker på flere ting, og denne usikkerhed kan SP hjælpe dig af med hen ad vejen. Usikkerhed giver sig ofte udslag i stress, og da ungerne har nogle fantastiske rader opfanger de denne stress/usikkerhed, og det kan så forplante sig hos dem, og give sig udslag på forskellig måde.

Det er altid en stor omvæltning at blive mor, og det ansvar man føler for det lille vidunder, som er så afhængige af en. Vi er nu heldigvis udstyret således, at barnet kan guide os langt hen af vejen, hvis vi lære at være åbne over for dette. Endvidere vil usikkerheden mindskes efterhånden som man får mere og mere erfaring, og lærer at man ikke helt har kontrol over det hele. Du kan godt høre at jeg tipper dig til at være en kontrol-freak (læs dette positivt). Du skal endelig fortsætte med at amme dit barn, for det er vigtigt for jeres fortsatte relation, og for at få elimineret din usikkerhed og stress.
    Du er garanteret en super god mor, det skal du bare lige have overbevist dig selv om, så vil det hele blive meget letter, ikke super let men meget lettere.

Endelig vil jeg sige, at hun garanteret ikke gylper det hele op, når hun har ammet, for det syner altid af meget mere end det reelt er. Jeg håber at din SP siger til dig, at du skal droppe flasken helt og bare amme, og gylper din datter fortsat, ja så må du bare affinde dig med at du har lidt mere vasketøj end du ellers ville have haft.

De bedste hilsner fra
    Anne

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.