lidt overvejelser

Alt om Børn Fora Debatfora Gravide over 35 år lidt overvejelser

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    hustru02hustru02
    Medlem

jeg er nu blevet 37 og har 2 dejlige børn i forvejen. Ved de to tidligere graviditeter har jeg fravalgt alle undersøgelser, men nu ser jeg anderledes på det. Denne gang vil jeg gerne have undsøgt det hele, for vi er nok ikke parate til at have et ikke-raskt barn oveni de to vi har i forvejen.

Derfor havde jeg først tænkt, at jeg ville have nakkefoldsscanningen og senere suppeler med en fostervandsprøve. Men når jeg læser om de bekrymringer som NF kan give, tænker jeg nu, om det i virkeligheden ville være bedre at droppe NF, og så vente med at få svar -og ovenikøbet et helt sikkert svar på en forstervandsprøve, selvom det så er ret sent vi ville få det svar. (Det er vist omkring uge 16-18, man kan tage forstervandsprøven)

Det skal lige siges, at jeg ikke er gravid endnu, men at jeg gerne vil tage beslutningen inden en evt. graviditet, for jeg ved at jeg bliver utrolig irrationel og følelelsladet når jeg er gravid, og så er det bedre ikke at være homonpåvirket, når jeg tager så vigtige beslutninger som en fostervandsprøve og NF er.

Jeg håber I kan følge mig i mine overvejelser. Hvad mener I?

Anonym
    Gæst

Jeg synes da at du skal få lavet en NF scanning. Du er jo slet ikke så gammel endda ;-)) og hvis der skulle være problemer med scanningen, så får du jo lavet en moderkage eller fostervandsprøve.

hvis man kan undgå det, så syns jeg personligt at det er at foretrække at undgå de invasive indgreb som moderkage/fostervandsprøver jo er.

Og så skal man jo lige huske på at det er helt vildt hyggeligt at se den lille derinde.

Held og lykke med det
    Alice

hustru02hustru02
    Medlem

Tak for svar. I mellemtiden er der sket det, at jeg ER blevet gravid, så det var ikke spildte tanke.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.