Dreng eller pige???

Alt om Børn Fora Debatfora Gravide over 35 år Dreng eller pige???

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Forfatter
    Anonym
    Gæst

Hej,

Når jeg læser indlæggene, så undrer det mig, at så mange vælger at få af vide, hvilket køn deres barn er.

Jeg skal til MD scanning d. 24/10, og vi har besluttet, at vi ikke vil vide kønnet på barnet, hvis de kan se det, fordi vi synes det er en del af “spændingen”.

Jeg har da forståelse for at nogle vil vide det – og bliver da også lidt nysgerrig selv – men det undrer mig, at så mange vil vide det.

Hvad er jeres synpunkter for og imod???

Hilsen
    Anne

Anonym
    Gæst

Ja for vores vedkommende så valgte vi at få at vide hvad køn vi skulle ha pga. at vi havde givet alt væk for 10 år siden da vi fik vores den sidste pige ..jeg har 2 piger 10 og 12 år. dem har vi fået hjælp til at få og ham vi skal ha nu er kommet på naturligvis..lidt mærkeligt når man har været så meget igennem og har fået at vide det ikke kunne lade sig gøre..men pga af vi skulle starte forfra ..Tina

panja1panja1
    Medlem

Tja vi venter tvillinger og når der er tale om tve-æggede tvillinger er det en fordel iflg bøgerne at få én af hvert køn, da to piger eller to drenge kan blive sammenlignet for meget og blive for konkurrerende. Derfor er det naturligvis noget jeg spekulerer meget på.

Desuden vil vi gerne købe så meget som muligt brugt for at spare penge når der nu er to, derfor ville det være rart at ramme bare nogenlunde rigtigt når vi skal købe brugt tøj, så vi ikke køber to flyttekasser lyserødt tøj og så får to drenge fx.

Derudover er jeg bare nysgerrig. Den dag de kommer ud skal nok være fyldt med overraskelser alligevel, så kønnene vil jeg gerne kende så hurtigt som muligt, også så jeg kan begynde at få et billede af vores liv fremover rent mentalt. Bliver det et liv med slåskampe og computerspil eller bliver det med jazzballet og barbie-lagkager? Eller en skønsom blanding?

Kh Anja 16+3*2

Anonym
    Gæst

Jeg har hidtil ment, at kønnet var noget man først skulle vide når barnet var født. Det simpelthen en del af spændingen. Og jeg ville aldrig prøve at få ekstra scanninger og andre prøver for blot at finde ud af det.

Men nu skulle jeg have foretaget en fostervandsprøve af andre årsager og så kunne jeg bare ikke klare tanken om at “andre” vidste hvilket køn vores barn havde uden at jeg selv vidste det. Og så var det så nemt blot at sætte et kryds. Man tager jo et standpunkt til man tager et nyt. 🙂

Det var også som om vores barn blev helt virkelig for os da vi fik besked om at det var en dreng.

Hilsen
    Anette

Anonym
    Gæst

jeg hører også til en af dem som meget gerne vil have kønnet at vide, gider simelthen ikke at købe unixex-farver !!!!! Jeg har to store drenge, de vil også meget gerne vide om det er en lillesøster eller en lillebror :o) så jeg skal 3D-scannes på næste mandag, i glæder os vildt meget !!!! knus fra karina

Ved min første graviditet for nu 14 år siden blev jeg slet ikke scannet. Underligt nok var jeg aldrig i tvivl om, at det måtte være en lille pige, hvilket kom til at holde stik.

4 år efter i ’95 blev jeg scannet på Hvidovre, men lægen var ikke sikker på kønnet, og vi blev derfor enige om, at lade det blive en overraskelse. I mit stille sind gik jeg og håbede lidt på en pige, hvilket det – ved fødslen nogle måneder efter – atter viste sig at være.

Det er nu 10 år siden, og eftersom teknologien nu er så avanceret, valgte vi allerede ved den første 3D scanning i uge 16 at få kønnet af vide. Sjovt nok viste “Lille ny” sig fra en meget blufærdig side og holdt således benene i en position, så jordemoderen kun kunne gisne. Hun mente, at det måske var en dreng, men var bestemt ikke sikker!

Vi holdt derfor vejret til 2. 3D scanning, som vi var til i forrige uge.
    Her fik vi af en meget overbevidst scanningsjordemoder af vide, at vores lille efternøl er endnu en lille pige!

Jeg tror egentligt at viden om kønnet passer os fint i denne omgang, idet vi bedre kan planlægge diverse indkøb og indretning af børneværelset. Denne gang er der også de to store piger, som deltager med navneforslag og som begge glæder sig rigtigt meget til at kunne øse deres egne “livserfaringer” ned over en lillesøster!

Glæden over graviditeten og forventningen om det kommende barn føler jeg er identisk med de tidligere to gange, hvor vi ikke vidste, om det blev pige el. dreng, så mon det egentligt ikke bare er et spørgsmål om temperament?

Hilsen
    Henriette (uge 30)

Anonym
    Gæst

Hovsa, der skulle have stået, at jeg har fået taget moderkagebiopsi ved alle mine tre graviditeter.

Kh
    Vibeke

Anonym
    Gæst

Hej Anne,

Jeg har fået taget moderkagebiopsi ved samtlige de to sidste gange har jeg valgt at få kønnet at vide. Det havde jeg ikke første gang. Her fik vi at vide, at barnet havde downs syndrom og valgte en abort, som foregik som fødsel i 14. uge. Dvs. at vi kunne se barnet og vælge, hvordan det skulle “begraves”. Det var selvfølgelig ikke sjovt at komme igennem. Mange vælger nok i den situation at distancere sig fra graviditeten/barnet, men for os blev det det modsatte, der hjalp os igennem. Herunder at vi fik kønnet oplyst, efter at have henvendt os til en overlæge på Rigshospitalet.

Derfor har vi ikke været i tvivl efterfølgende om, at vi gerne vil vide kønnet, når det nu er muligt at få det at vide med sikkerhed. Især da jeg blev gravid igen efter aborten, betød det utroligt meget for mig, at jeg kendte kønnet. I forvejen var det svært for mig at knytte mig til barnet og tage graviditeten “alvorligt” (af frygt for at noget skulle være galt igen), så det hjalp meget at få sat køn på.

Et argument imod er selvfølgelig, at det tager noget af spændingen, men jeg har det nu sådan, at når jeg i forvejen kender alt til barnets kromosomer, ser det på scanninger mens et par gange i løbet af graviditeten, osv., så er en stor del af spændingen jo alligevel forsvundet.

Kh
    Vibeke, Niels (14 mrd.) og Lillebror (35+1)

bomariabomaria
    Deltager

Jeg går ind for at kende barnets køn på forhånd

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.