Kvalme???

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    smillasmilessmillasmiles
    Medlem

Til jer der er fleregangsfødende, hvordan har I det/har I haft det med kvalme, den såkaldte morgenkvalme?
    Jeg har fået både piger og drenge og har kun haft meget lidt kvalme i graviditeten, det var mere noget med at der var bestemte lugte der ikke lige passede mig…
    Denne gang har jeg haft morgenkvalme fra dagen før jeg testede, meget endda..Det er nærmest som om det snurrer rundt i mit hovede af bare kvalme…Jeg prøver med de ting der tildigere har hjulpet, hibiskuste, mynte og lakrids, men det er ikke nok denne gang…
    Er det alderen eller hormonbehandlingen eller er det bare sådan det er…(Jeg overvejer endda om det kunne være tvillinger, de røg to æg afsted før jeg blev insemineret)
    Mvh Smilla*S*

Anonym
    Gæst

Jeg er gravid med nummer 3 18+0, og har haft kvalme i alle tre graviditeter, kvalmen er blevet ved til fødslen – det er ret ubehageligt. Denne gang valgte jeg at gå til akupunktur fra 8. uge. Det har hjulpet så meget at jeg kan spise med famillien og smile en gang imellem. I starten blev jeg stukket en gang om ugen for at holde kvalmen på et acceptabelt niveau, nu er jeg på 2-3 ugers intervaller, det er lidt dyrt. Men for mig har det været det værd.
    vh Lene

Anonym
    Gæst

Hejsa!

Jeg lider mere og mere af kvalme for hver graviditet – og denne gang har det været ret slemt. Ingefærtabletter (eller te) har hjulpet mig – men dog ikke, så jeg er blevet helt af med kvalmen.

Hilsen Heidi – 21+0 og næsten kvalmefri.

Anonym
    Gæst

Hej Smilla

Jeg ved ikke om man får mere kvalme for hver gang man er gravid. Jeg ved dog at jeg selv led utrolig meget af kvalme og ikke mindst træthed de første 12 uger. Selv venter jeg tvillinger og blev også insemineret (med 2 gode æg). Jeg blev ultralyd skannet i uge 8, hvor vi så så de to blinkende hjerter. Jeg tror der er noget om snakken med at man har mere kvalme/træt når det er en flerfoldsgraviditet, kroppen skal jo producere dobbelt af det hele, i mit tilfælde i hver sin fosterpose med hver sin moderkage.

Nu kan jeg jo ikke se hvor langt du er henne, men det undrer mig at du ikke er tilbudt UL skanning i 7-8 uge, hvis du er blevet insemineret, de plejer da gerne at ville følge op på behandlingen, inden de sender dig videre i systemet.

Af gode råd for at holde kvalmen nede, så spiste jeg en masse mellemmåltider, og hvad det så kunne være, ja faktisk lige det jeg havde lyst til på det tidspunkt. Det hjalp, og jeg tabte mig faktisk i den periode.

Jeg håber snart at kvalmen er ovre og du har fået klarhed på hvor mange der er.

Tina 14+5

pialarpialar
    Medlem

Jeg har også følt, at jeg har fået mere og mere kvalme i hver graviditet,- dog tror jeg set bagud, at denne graviditete har været en anelse (?) mildere end flere af de andre – selvom jeg indimellem slet ikke har kunnet holde ud at “være til” for kvalmen for jeg har nemlig ikke tabt mig så meget de første måneder,som jeg ellers har oplevet i mine graviditeter!

For mig har jeg en ide om, at det også hænger sammen med hvor ophængt jer er /har været…og altså også hvor lang tid der er gået fra sidste graviditet!

Jeg har selv (efter anvisning fra behandler) lavet aku-pressur på anti-kvalmepunktet på håndleddene dagligt OG så har jeg småspist HELE tiden/suttet på bolsjer /ytgget tyggegummie…ved ikke om nogen af tingene egentlig hjalp, MEN hvis jeg har “glemt” spise er det i al fald blevet værre med voldsomme opkatdninger til følge…
    KH Pia 27+1 (med nummer 7)

2maten2maten
    Medlem

Jeg skal scannes i næste uge hvor jeg er 7+1, jeg er 6+1 idag…De kunne godt scanne allerede nu, men så er det ikke sikkert at hjerterne blinker, så det undgår de helst….Der røg også to æg ned da jeg blev insemnieret sidst, og hvis der er tvillinger er de velkomne…
    mvh Smilla*S* og 2maten (den første på oktobergruppen 2003 og den anden på marts2006)

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.